in de winterversie kan je echt eens je conditie testen en dit speciaal op de Mt St aubert als hij vettig ligtsjarlewie krierecrosser wrote:Moustache wrote:En... ik heb nu al twee keer de zomertocht gereden en mij geamuseerd.
Maak eens een soortement vergelijking tussen deze en de wintertocht alstublief. Kwestie van te weten hoe de vork zo ongeveer aan de steel zit natuurlijk![]()
![]()
Winter – zomer
Dezelfde organisatoren en parcoursbouwers. Het verschil is de startlocatie. In de zomer starten we vanuit Otegem en trekken we richting Vlaamse Ardennen. In de winter starten we vanuit St.Denijs-Zwevegem omdat we van hieruit een compleet andere omloop kunnen samen puzzelen. Tijdens de wintertocht is de Mont.St. Aubert het “hoogtepunt” van de tocht. Bij helder weer kun je het kerkje op de top van deberg constant zien.
Groeten,
krierecrossersteam
Zo 24/01/2010 St-Denijs / Zwevegem
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- Putter Pierre
- Mountainbiker
Post by Putter Pierre »
zelf bij deze omstandigheden is het parcour zeer goed berijdbaar. bagger stroken zoals op de kluis zitten er niet in want daar niemand iets aanvermeulen wrote:Vandaag Kluisbergen gereden, fiets naar de maan wegens modder everywhere.
Kunnen jullie nog een update over het parcours geven eind deze week (en eventueel baggerstroken schrappen daar heeft uiteindelijk niemand iets aan)?
Misschien een fotooke posten van de fietsen + rijders na de laatste verkenning,zegt meestal heel veel.
Was van plan hem te rijden maar twijfel is groot na vandaag.
- sjarlewie krierecrosser
- Mountainbiker
Post by sjarlewie krierecrosser »
Geloof me de ondergrond richting mont saint hubert is volledig anders veel stenen.Dit is ook de reden dat onze wintertocht die kant uitgaat.
Mensen die hem vorig jaar reden na dagen regen kunnen dit bevestigen denk ik.
greetz sjarlewie
greetz sjarlewie
bevestigingsjarlewie krierecrosser wrote:Geloof me de ondergrond richting mont saint hubert is volledig anders veel stenen.Dit is ook de reden dat onze wintertocht die kant uitgaat.
greetz sjarlewie
Zal er ook terug bijzijn, voor een TT die vroeger op 50 m van mijn achterdeur startte, en nu paar 100 m ervan ...
- Mountainbiker
Onze Krieretocht loopt over een ander parcours dan de tocht van Kluisbergen, wij kiezen bijna volledig voor een Waals parcours, maar dan in de richting van Doornik.. Vorig jaar hadden we ook een tweetal baggerstroken en deze werden er uit gehaald. Veel succes kun je hier niet uit halen als organisator…vooral de kettingbreuken, derailleurs die in het achterwiel draaien…..niemand doet graag dergelijke kosten aan zijn fiets hé.
Alle afstanden bevatten iets meer dan 50% off-road. Deze stroken zijn hoofdzakelijk “krieren” met een vaste ondergrond. Meestal steenslag, ook soms kasseien, vandaar dat ons parcours BIJ REGENWEER toch GOED BERIJDBAAR BLIJFT ! Wij hebben met de kortste afstand van 28 km gemikt op een publiek die niet veel ervaring heeft met het mtb. Onze visie is dat je met een korte afstand mensen die pas begonnen zijn met mtb een goed gevoel moet geven, iets wat ze aankunnen en dat deze mensen de smaak te pakken krijgen en blijven komen naar toertochten. Het parcours is zo in elkaar gestoken dat je telkens een lusje extra kan nemen. Eerst splitsing 28/35-42-49-54. Daarna splitsingen 28-35/42-49-54. Vervolgens 28-35-42/49-54…De 2 grootste afstanden zullen we iets hoger zijn qua mountainbikegehallte dan de andere….het klimmen op en rond de Mt.St.Aubert is en blijft altijd mooi!
Als parcoursbouwer ben ik ervan overtuigd dat er geen enkele plaats is op het parcours is, waar er voet aan grond moet gezet worden omwille van de zware modder, zelfs niet voor een beginneling!!! Enkel voor de 49-54 km is er 1 stukje waar je best klein schakelt om de top te bereiken maar niet omwille van de modder maar de hellingsgraad. Dit zal dan ook aangegeven worden met een bordje. Dit stukje kennen de meeste deelnemers wel en is trouwens te zien in één van onze filmkes.
Na de rit is er iemand van de club die zal rondgaan met een gastenboek, dit omdat wij UW mening belangrijk vinden! Er zullen ook 2 mensen van de club foto’s nemen kort na de start, tegen 11h worden deze dan getoond op groot scherm in de zaal.
We starten donderdag met het uitpijlen, we zullen foto’s nemen van het parcours en deze publiceren.
Groeten,
Alle afstanden bevatten iets meer dan 50% off-road. Deze stroken zijn hoofdzakelijk “krieren” met een vaste ondergrond. Meestal steenslag, ook soms kasseien, vandaar dat ons parcours BIJ REGENWEER toch GOED BERIJDBAAR BLIJFT ! Wij hebben met de kortste afstand van 28 km gemikt op een publiek die niet veel ervaring heeft met het mtb. Onze visie is dat je met een korte afstand mensen die pas begonnen zijn met mtb een goed gevoel moet geven, iets wat ze aankunnen en dat deze mensen de smaak te pakken krijgen en blijven komen naar toertochten. Het parcours is zo in elkaar gestoken dat je telkens een lusje extra kan nemen. Eerst splitsing 28/35-42-49-54. Daarna splitsingen 28-35/42-49-54. Vervolgens 28-35-42/49-54…De 2 grootste afstanden zullen we iets hoger zijn qua mountainbikegehallte dan de andere….het klimmen op en rond de Mt.St.Aubert is en blijft altijd mooi!
Als parcoursbouwer ben ik ervan overtuigd dat er geen enkele plaats is op het parcours is, waar er voet aan grond moet gezet worden omwille van de zware modder, zelfs niet voor een beginneling!!! Enkel voor de 49-54 km is er 1 stukje waar je best klein schakelt om de top te bereiken maar niet omwille van de modder maar de hellingsgraad. Dit zal dan ook aangegeven worden met een bordje. Dit stukje kennen de meeste deelnemers wel en is trouwens te zien in één van onze filmkes.
Na de rit is er iemand van de club die zal rondgaan met een gastenboek, dit omdat wij UW mening belangrijk vinden! Er zullen ook 2 mensen van de club foto’s nemen kort na de start, tegen 11h worden deze dan getoond op groot scherm in de zaal.
We starten donderdag met het uitpijlen, we zullen foto’s nemen van het parcours en deze publiceren.
Groeten,
-
meester biek
- Mountainbiker
Post by meester biek »
Ik was vorig jaar een van de moedigen die blij verrast was dat het nog zo goed te rijden was. Enige strook waar ik niet kon rijden was dan nog een afdaling van de Mont Saint Aubert (maar hoorde uit goede bron dat die er zou uitzijn ...).sjarlewie krierecrosser wrote:Geloof me de ondergrond richting mont saint hubert is volledig anders veel stenen.Dit is ook de reden dat onze wintertocht die kant uitgaat.
greetz sjarlewie
Dit is een tocht die ik telkenjare met veel plezier rij : goede organisatie, mooi en niet zo'n bekend parcours met voldoende te rijden off-raod.
Na de harde ijsondergrond van Kemmel, de zachte van Kluisbergen nu zondag de perfecte mix bij jullie
- Mountainbiker
Is er idd uitgehaaldmeester biek wrote:Ik was vorig jaar een van de moedigen die blij verrast was dat het nog zo goed te rijden was. Enige strook waar ik niet kon rijden was dan nog een afdaling van de Mont Saint Aubert (maar hoorde uit goede bron dat die er zou uitzijn ...).sjarlewie krierecrosser wrote:Geloof me de ondergrond richting mont saint hubert is volledig anders veel stenen.Dit is ook de reden dat onze wintertocht die kant uitgaat.
greetz sjarlewie
Dit is een tocht die ik telkenjare met veel plezier rij : goede organisatie, mooi en niet zo'n bekend parcours met voldoende te rijden off-raod.
Na de harde ijsondergrond van Kemmel, de zachte van Kluisbergen nu zondag de perfecte mix bij jullie
greetz sjarlewie
- rolling stone
- Mountainbiker