Zo 17/01/2010 Klerken

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
fast2
Mountainbiker

Post by fast2 »

edy wrote:toegegeven, ik heb ook enkele keren gedacht, "dit is er over", maar dan dacht ik daarna onmiddellijk, "mtb is niet voor mietjes, ik stamp nog liever mijn ketting kapot dan dat ik opgeef".

Dit is één van die ritten die men nog lang zal herinneren, en diegene die de grote toer hebben uitgereden kunnen daarmee opscheppen, diegene waarvoor de tocht te zwaar was zouden beter hun tijd gebruiken om nog wat bij te trainen ipv hun frustraties hier op het forum te gooien.

respect voor de mensen die een toertocht organiseren, opbouwende kritiek kan altijd maar de reacties zijn hier soms overdreven, hopelijk stoppen er straks geen organisaties wegens te veel negatieve kritiek...

merci , we kunnen wel nog wa verdragen hoor , we zien veel goede reacties en dat doet ons al uitkijken naar de volgende Heuveltjes van Erika
Thanks en see ya
Slick
Mountainbiker

Post by Slick »

Ik vond het een mooi parcours, ge moet het maar doen om in een straal van 7km rond de start "alles "uit de streek te halen. Vooral het vele vals plat en het hogere offroadgehalte kon ik appreciëren.
Fysische kapot gegaan op de 35km terwijl mijn (zwangere) vrouw de 25km op haar gemak volbracht.
Onze voormiddag was geslaagd door een goed georganiseerde TT (jenever, pannekoeken,...) en het aangename weer.

Alle lof voor de fanatieke bikers die deze tocht hebben uitgewerkt =D>
de fretter
Mountainbiker

Post by de fretter »

Ik ben een grote fan van de heuveltjes. Ik heb de 42 km gereden en ik ben nog altijd aan het nagenieten. Het was gewoon fun van het begin tot het einde. =D> =D> Proficiat, het was voor mij de max.
erusamed
Mountainbiker

Post by erusamed »

enkel jaren geleden zaten er op aanvraag van mtb-held VTT'tje uit Oostrozebeke enkele terilke's in een bosje,
Was dit rond zone 16 als ik het goed voor heb ? en we hebben dit jaar dat bosje wellicht niet aangedaan,maar geen nood,we hadden andere mooie passages

Tot 2011 ,dankt u .
filiep72
Mountainbiker
Location: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Post by filiep72 »

De heuvelkes ben ik tegengekomen , Erika jammergenoeg niet. Ze was zekers een modderbad aan 't nemen :-D .
Samen heb ik tevergeefs met Traxer zitten wachten op nog enkele Forumbikers. Maar ze waren blijkbaar hun roes aan het uitslapen. Tssss [-X willen doen gelijk de grote mensen en dan aan de wc-pot in slaap vallen. Enfin, aldoende...Dus samen met Traxer gestart voor misschien de grote toer te rijden. Hij was deze week wat ziekjes dus liet ik hem maar wat voor rijden :^o :^o :^o .. De eerste 10 km zag ik er eerlijk gezegd wel een beetje tegenop. Pff , al die modder en wegglijden en soms een stukje te voet :-? . Maar dan , beste medebikers . Eens de modder tot achter mijn oren zat en mijn banden opgewarmd waren, dan...
Ewel toen ben ik misreden :( . Direct na de 1e bevoorrading met een groepke gestart die vaneigens de 25 km reed. Ik had da natuurlijk niet in de mot en stond zo met 22 km op de teller al aan Henkyboy's jeneverbar. Dit was niet naar mijn goesting en ging op zoek naar de rest van mijn 20 km . Toen een vriendelijke meneer van de organisatie (Rik c ?) mij richting Jonkershove stuurde geraakte ik weer op het parcours. Ik had helemaal de smaak te pakken . Na al die ijzel eindelijk weer modder. Ok. Het moet niet altijd zo vettig liggen maar dit is MTB hé. Je weet dat van te voren . Ik ben uiteindelijk weer in Klerken toegekomen met 47 km . Dit was een toffe voormiddag die ik niet wilde missen. Proficiat aan de ErikaBaaaaaaikers.
rik c
Mountainbiker

Post by rik c »

Onze Fast 2 heeft vandaag nog één van zijn weinige congé-dagskes opgeofferd om de rest van het parcours te gaan afpijlen. Nu nog wat modder van achter de oren schrapen, de twee brugskes (waarvan we er eentje in laatste instantie hebben uit gelaten) gaan afbreken, alle materiaal terug voor een jaartje opbergen, en . . . achteraf nog eens al onze privé-eigenaars gaan bezoeken en bedanken met een fleske, en we zijn quitte.
Er is enkel een zwarte hoofdband achter gebleven, wie 'm mist moet maar iets laten weten.
Twee strafste gasten van onze TT : Een man van Izegem die 's ochtends thuis om kwart voor zes was vertrokken met zijn fiets, om 7.15 uur al aan de zaal stond en samen met onze Santamorita de grote afstand vooruit heeft gereden - onderweg nog geholpen met een paar parcours-wijzigingen - de bevoorradingen waren zo vroeg nog niet aanwezig (!) - en daarna welgemutst terug richting Izegem is gefietst en bij thuiskomst m.i. zo'n 120 km op de teller moet gehad hebben. =D> =D>
En dan dat gastje van 7 jaar, samen met zijn vader, deze rijdend op een gewone fiets, zonder versnellingen vooraan, met gewone banden, en met boodschappentassen aan zijn bagagedrager, met gewone pedalen en rijdend in zijn gewone kleren. Fluitend de 35 km gereden, met als enige opmerking "'t Is hier en daar een beetje vuil, maar ja hé ." :roll:
Na een wanhopige zaterdagnacht, en een bange zondagochtend zijn we als organisatoren zeer blij met de opkomst en de vele positieve reacties hier op het forum.
Als kers op de taart vernamen we dan nog dat vandaag de heer De Bie onze Klerkense cyclocrosser Gianni Vermeersch heeft geslecteerd bij de vijf beste juniores van België om mee te gaan naar het W.K. veldrijden in Tabor. Een prachtige afsluiter van onze Veld Toer Tocht.
En aan Albert II en Biker 8400 (welkom trouwens op het forum, want beiden pas sedert gisteren geregistreerd, merk ik) : Als je me de komende weken ergens tegen komt (zaterdag ben ik in Zuidschote, zondag in Wevelgem) : Spreek me gerust eens aan. Ik ga u beiden een Lefke trakteren, en dan kunnen we op 't gemak es een klapke doen. 'k denk dat dat al veel misverstanden uit de wereld zou kunnen helpen.
Merci aan allen om af te komen, en vooral ook aan onze vrijwillige medewerkers die toch maar weer mooi hun zaterdag en/of zondag hebben opgeofferd in een poging om het iedereen naar de zin te maken.
PVR
Mountainbiker

Post by PVR »

Door het slijk geploeterd... niet te doen... was de max! Super voormiddag gehad!

Sommige mensen vinden al dat slijk misschien niet zo leuk, maar voor ons heeft dat slijk er een 'speciale' rit van gemaakt, die we niet snel zullen vergeten.

Alles was trouwens dik in orde! Bevoorradingen (met al die verschillende dranken!), pannekoeken =P~, afspuitstand, enz.

Volgende keer hetzelfde, en we komen weer af!

Proficiat!
Emperor of the Mud
Mountainbiker
Location: Beach/Road: Granville Pulse 40/// Dry: Granville Pulse Team Custom

Post by Emperor of the Mud »

Bij de bevoorrading in Jonkershove zijn er ook foto's genomen, maar ik vind deze voorlopig nog niet terug... Weet iemand hier meer over?

tis omdak er toch zoooo schoon opsta
jägermeister
Mountainbiker

Post by jägermeister »

Emperor of the Mud wrote:Bij de bevoorrading in Jonkershove zijn er ook foto's genomen, maar ik vind deze voorlopig nog niet terug... Weet iemand hier meer over?

tis omdak er toch zoooo schoon opsta
Jeeps EMPEROR, zou het de deze kunnen zijn? Ge staat er goe op. :-D

Image

Ik heb de foto's gisteren ontvangen van Rik C. Ik zal ze sebiet online zetten si.

Greetz Jägere
jägermeister
Mountainbiker

Post by jägermeister »

Beste Baaikers,

De 2de deel van de Heuveltjes van Erika zijn van de kodak van Rik C. Ze zijn nu te bezichtigen op de volgende link:

http://picasaweb.google.com/1975jagerme ... 2FotoSRikC#

Er komen nog een kleine reeks(deel3) van Henkieboy achter. We proberen de zaalbeelden later ook nog online te zetten.

Ik hou jullie op de hoogte.

Jägermeister
Post Reply