Impressie via http://www.garagetv.be/video-galerij/wi ... _2010.aspx
MTB in de sneeuw
Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
- Bumba
- Mountainbiker
Schitterend rijden in de sneeuw. Vandaag dik geamuseerd en het werd duidelijk dat racing ralphkes evengoed ploeteren door de sneeuw dan speciale ice spiker banden maar op de plaatsen met vastgereden sneeuw/ijs was het verschil echter wel fenomenaal
.
Gisteren een schaatstocht in Nederland gedaan van 65km op de kanalen.Onderweg veel mountainbikers tegen gekomen,zij reden zoveel mogelijk in de sneeuw om toch wat grip te hebben.
Lijkt mij ook heel tof.Die kanalen liggen bij Giessenburg een goeie 165 van Leuven.
Woensdag en donderdag ga ik terug,als er liefhebbers zijn laat maar iets weten.
Hier de route van gisteren
http://connect.garmin.com/dashboard;jse ... id=2840708
Lijkt mij ook heel tof.Die kanalen liggen bij Giessenburg een goeie 165 van Leuven.
Woensdag en donderdag ga ik terug,als er liefhebbers zijn laat maar iets weten.
Hier de route van gisteren
http://connect.garmin.com/dashboard;jse ... id=2840708
- onlijnmagazijn.net
- Mountainbiker
Post by onlijnmagazijn.net »
Heeft iemand een tip hoe je zout van je fiets verwijderd?
Ik heb steeds na een rit door de sneeuw mijn fiets afgespoeld met warm water. Nadien alles afgedroogd met een doek. Vandaag heb ik gemerkt dat op mijn spaken wit aangekoekt zout zit (vermoed ik toch) dat heel moeilijk te verwijderen is.
Ik heb al met warm water en dreft zitten schuren maar er blijven restjes zitten.
Ik heb steeds na een rit door de sneeuw mijn fiets afgespoeld met warm water. Nadien alles afgedroogd met een doek. Vandaag heb ik gemerkt dat op mijn spaken wit aangekoekt zout zit (vermoed ik toch) dat heel moeilijk te verwijderen is.
Ik heb al met warm water en dreft zitten schuren maar er blijven restjes zitten.
Je kan beter geen warm water gebruiken, want warm water lost het zout op waardoor het nog dieper in lagers etc. kan doordringen.onlijnmagazijn.net wrote:Heeft iemand een tip hoe je zout van je fiets verwijderd?
Spuit alles is goed af met de tuinslang en daarna met een sopje van koud water en dreft.
- Wyky666
- Mountainbiker
Dat trucje met koud water telt dat alleen als er zout ligt of het hele jaar door met oa modder?toverijse wrote:Je kan beter geen warm water gebruiken, want warm water lost het zout op waardoor het nog dieper in lagers etc. kan doordringen.onlijnmagazijn.net wrote:Heeft iemand een tip hoe je zout van je fiets verwijderd?
Spuit alles is goed af met de tuinslang en daarna met een sopje van koud water en dreft.
Alleen als er zout ligt, bij modder gebruik ik na de tuinslang ook een lauw sopjeWyky666 wrote:Dat trucje met koud water telt dat alleen als er zout ligt of het hele jaar door met oa modder?toverijse wrote:Je kan beter geen warm water gebruiken, want warm water lost het zout op waardoor het nog dieper in lagers etc. kan doordringen.onlijnmagazijn.net wrote:Heeft iemand een tip hoe je zout van je fiets verwijderd?
- Fons Moors
- Mountainbiker
- Location: E-MTB LEVO - Merida Big7 - Merida Ninety-Nine Merida O-Nine
-
BBPokerface
- Mountainbiker
Post by BBPokerface »
Haha rijden in de sneeuw als het vriest kan ERG grappige taffarelen met zich meebrengen: TT in Bonheiden, had goed gesneeuwd en het was nog goe aant vriezen, aan de bevoorrading had een man last met wat bevroren fietsonderdelen dus hield hij zijn fiets in de lucht kei kort tegen een gasbrandertje dat er stond voor de helpers... Ik zeg nog "ik zou da pecies toch ni doen" "bwaa kan oemes geen kwaad" Jaja nog geen halve km verder stond hij daar in panne... Die zot had gewoon zenne fiets staan smelte (sorry PHHAAHHAAAAAA)