Klerken is Klerken,en en laat Klerken Klerken blijven.
Doe zo verder !
kritiek geven is gemakkelijk,de organisatoren hebben dit met hart en ziel georganiseerd,je moet stekeblind zijn om dit niet te zien.
mvg erusamed
Zo 17/01/2010 Klerken
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- lucvdb
- Mountainbiker
Na de eerste weide kon iedereen al weten wat er ging komen.
En zij die het toen nog niet door hadden zullen het wel ondervonden hebben na het eerste bosje. Als het u niet aanstond was er toch nog de mogelijkheid om terug te keren.
Zelf ben ik ook geen al te grote slijkfan.
Ik was van plan om de grote toer te rijden maar na de eerste bevoorrading ben ik afgedraaid voor de 25 km.
Ondanks alles toch een leuke voormiddag gehad.
Bedankt aan de mensen die zich voor deze organisatie hebben ingezet.
Laat jullie niet ontmoedigen maar doe zo verder.
En zij die het toen nog niet door hadden zullen het wel ondervonden hebben na het eerste bosje. Als het u niet aanstond was er toch nog de mogelijkheid om terug te keren.
Zelf ben ik ook geen al te grote slijkfan.
Ik was van plan om de grote toer te rijden maar na de eerste bevoorrading ben ik afgedraaid voor de 25 km.
Ondanks alles toch een leuke voormiddag gehad.
Bedankt aan de mensen die zich voor deze organisatie hebben ingezet.
Laat jullie niet ontmoedigen maar doe zo verder.
- jägermeister
- Mountainbiker
Post by jägermeister »
De foto's van De Heuveltjes van Erika 2010 online:
http://picasaweb.google.com/1975jagerme ... nErika2010#
Dit zijn alvast de foto's van de kodak van Jägermeister. Als ik er nog ontvang, dan worden deze spoedig online gezet.
Nog even dit: Er was deze middag een kereltje bij van 7jaar die samen met zijn papa de 37km. gereden heeft en dit op een gewone fiets
.
Henkieboy vroeg aan hem:" Gij gaat zeker coureur worden"?! Het kereltje antwoorde: nee, ik word crosser, zoals Sven Nys. Ik stond perplex
. Vervolgens ploegde dit kereltje samen met zijn papa zijn weg verder en ik had moeite om hem op de foto te krijgen.
Proficiat jongen
. Deze zal mij altijd bij blijven .
http://picasaweb.google.com/1975jagerme ... nErika2010#
Dit zijn alvast de foto's van de kodak van Jägermeister. Als ik er nog ontvang, dan worden deze spoedig online gezet.
Nog even dit: Er was deze middag een kereltje bij van 7jaar die samen met zijn papa de 37km. gereden heeft en dit op een gewone fiets
Henkieboy vroeg aan hem:" Gij gaat zeker coureur worden"?! Het kereltje antwoorde: nee, ik word crosser, zoals Sven Nys. Ik stond perplex
Proficiat jongen
Last edited by jägermeister on Mon 18 Jan 2010 08:21, edited 1 time in total.
- amateur-biker
- Mountainbiker
Post by amateur-biker »
Ik begrijp die negatieve kritiek op deze rit toch niet zo goed. 'k Moet toegeven dat we toch wel een beetje met een bang hartje naar Klerken afgereisd waren voor wat komen moest maar de vrees was zeker onterecht. Omzeggens overal kon gefietst worden en de keren dat we toch voet aan de grond moesten zetten was dan nog door oponthoud door een voorganger. Getuige hiervan is het feit dat er kwasi niemand langs de kant stond met materiaalpech. We hebben in 't verleden in andere tochten al andere zaken meegemaakt. Het bosje in het begin waar de keuzemoglijkheid voorzien was hebben we overgeslagen en ook de technishe passage vlak voor de tweede bevoorrading hebben we niet geprobeerd. Maar voor de rest vond ik alles toch goed te berijden en we hebben dan ook met plezier de volle 45 km afgebold welliswaar aan een gemiddelde snelheid die een stuk onder de 20km per uur lag. Trouwens de stukken die enkel in de 45 km zaten waren dun bevolkt en dat waren hele mooie off road stukken.
Wat mij bijgebleven is is dat deze organisatie veel energie gestoken heeft om er een goeie tocht van te maken en men heeft getracht met de middelen die voorhanden zijn er het beste van te maken
. De ruime opkomst is een verdiende beloning voor de vele inspanningen.
We hebben ons heel goed geamuseerd op dit parcours en het waren lekkere pannenkoeken
.
Klerken : merci en tot de volgende

Wat mij bijgebleven is is dat deze organisatie veel energie gestoken heeft om er een goeie tocht van te maken en men heeft getracht met de middelen die voorhanden zijn er het beste van te maken
We hebben ons heel goed geamuseerd op dit parcours en het waren lekkere pannenkoeken
Klerken : merci en tot de volgende
Tot en met de zaterdagmiddag hadden we de allermooiste editie van 'De Heuveltjes van Erika' uit ons tienjarig bestaan voor u klaar staan. Tegen zondagochtend was die herschapen in - waarschijnlijk - één van de minst mooie edities van de afgelopen tien jaar.
Ikzelf heb op zondag de tocht niet gereden, wel op zaterdagnamiddag in de gietende regen. Dan al hebben we beslist om er drie stroken uit te halen, en bij een vierde -twijfelgeval- de keuze te laten.
Een paar andere stroken die er m.i. ook "over" waren, konden we er gewoonweg niet uit laten, omdat we dan in de problemen kwamen i.v.m. verbindingswegen naar het vervolg van de tocht.
Enfin, om het verhaal kort te maken : In deze tijd van het jaar kan het nu eenmaal gebeuren dat je organisatie waar je al je hart & soul hebt ingestoken , op twaalf uur tijd verandert van een droom in een nachtmerrie. Sommigen van ons hebben tot na middernacht rond 'getjoold' om alsnog aanpassingen uit te voeren , anderen van ons hebben zaterdagnacht héél slecht geslapen, ondanks een ganse week in 't fabriek de vroege ploeg te hebben gewerkt en dan nog elke middag en avond te gaan uitpijlen.
Het is het derde of vierde jaar op rij dat we op zaterdag namiddag & nacht serieus geflikt worden door de weergoden, en daar kun je op den duur toch wel even van wakker liggen.
Bedankt aan alle +/- 750 deelnemers. Jullie aanwezigheid was voor ons een hart onder de riem. Dat niet iedereen helemaal tevreden is over onze tocht, daar kan ik zelf, als doorwinterd winter-mountainbiker, in komen.
Je kunt echter nooit voor iedereen goed doen. Vorige week in Kemmel lag het 'poeredroge' en blijkbaar was 't dan ook niet goed, want ze hadden slechts de helft van het aantal deelnemers van vorig jaar.
Maar wees er toch maar zeker van dat we ons als organisatie 100 % hebben gegeven om er iets moois van te maken met de middelen die we hebben.
De komende dagen zullen we ons nu nog een paar keer 100 % geven om die ganse smurrie-bazar terug op te ruimen, schoon te maken en weer op te bergen tot volgend jaar.
Merci aan allen om af te komen naar onze tiende jubilee , enne ... aan Jonas AMG : Oe is dat toch meuglik, voe zulk ne joenge keerle lik gie ?!

Ikzelf heb op zondag de tocht niet gereden, wel op zaterdagnamiddag in de gietende regen. Dan al hebben we beslist om er drie stroken uit te halen, en bij een vierde -twijfelgeval- de keuze te laten.
Een paar andere stroken die er m.i. ook "over" waren, konden we er gewoonweg niet uit laten, omdat we dan in de problemen kwamen i.v.m. verbindingswegen naar het vervolg van de tocht.
Enfin, om het verhaal kort te maken : In deze tijd van het jaar kan het nu eenmaal gebeuren dat je organisatie waar je al je hart & soul hebt ingestoken , op twaalf uur tijd verandert van een droom in een nachtmerrie. Sommigen van ons hebben tot na middernacht rond 'getjoold' om alsnog aanpassingen uit te voeren , anderen van ons hebben zaterdagnacht héél slecht geslapen, ondanks een ganse week in 't fabriek de vroege ploeg te hebben gewerkt en dan nog elke middag en avond te gaan uitpijlen.
Het is het derde of vierde jaar op rij dat we op zaterdag namiddag & nacht serieus geflikt worden door de weergoden, en daar kun je op den duur toch wel even van wakker liggen.
Bedankt aan alle +/- 750 deelnemers. Jullie aanwezigheid was voor ons een hart onder de riem. Dat niet iedereen helemaal tevreden is over onze tocht, daar kan ik zelf, als doorwinterd winter-mountainbiker, in komen.
Je kunt echter nooit voor iedereen goed doen. Vorige week in Kemmel lag het 'poeredroge' en blijkbaar was 't dan ook niet goed, want ze hadden slechts de helft van het aantal deelnemers van vorig jaar.
Maar wees er toch maar zeker van dat we ons als organisatie 100 % hebben gegeven om er iets moois van te maken met de middelen die we hebben.
De komende dagen zullen we ons nu nog een paar keer 100 % geven om die ganse smurrie-bazar terug op te ruimen, schoon te maken en weer op te bergen tot volgend jaar.
Merci aan allen om af te komen naar onze tiende jubilee , enne ... aan Jonas AMG : Oe is dat toch meuglik, voe zulk ne joenge keerle lik gie ?!
- den wakkere bakker gits
- Mountainbiker
- Location: Monty jozef dressler Replica+scott spark 30+ maes beach 29'er+ koxx trialbike+Pyga onetwenty
Post by den wakkere bakker gits »
kwa der niet bij maar kan me perfect vinden in u verslagje.Lichterveldenaere wrote:Zoals hierboven al aangehaald: wie eenmaal Klerken gereden heeft, wat wat hem te wachten staat, zeker als het net een zondvloed te verwerken gekregen heeft. Wie meerdere jaren al gereden heeft, zal gezien hebben dat de organisatie aanpassingen heeft doorgevoerd, maar bij sommige stroken trouw blijft aan hun parcours met een hoog veldritgehalte. een tocht met enorm veel werk aan. Mogelijkheden in de streek zijn er misschien, maar wat heb je aan een zoveelste BLOSO-adept over platgetreden wegen? Dan liever wat originaliteit.
Zelf ben ik geen technische biker en de conditie is zwak voor het ogenblik. Toch relatief weinig van de fiets gemoeten. De durversstrook de streek kennende overgelaten en ook het technisch parcours aan de bevoorrading (niets voor mij), maar voor de rest heel weinig eraf gemoeten en dan nog vooral omdat er iemand voor mij stopt. (die bult in de wijk in Houthulst is er mss wel wat over, maar toch biker gezien die de eerste keer boven geraakten)
Goede organisatie, maar een parcours waar je moet van houden of anders weg van blijven. Een Klerken zonder de speciale offroad, dat is zoiets als Oudenburg zonder weiden, Middelkerke zonder strand, Sint-Denijs zonder Jubaru of Poperinge zonder Cassel. Dat is Klerken niet.
Merci voor de jenever en pannenkoeken en hopelijk volgend jaar eens goed weer, zodat we het parcours zonder geschrapte stroken kunnen rijden.
kweet zeker dat bij velen deze TT niet hoog staat aangeschreven.
Maar bedenk dan eens hoeveel uuuuuuurrrrrrreeeeeen die menschen in de weer zijn om deze TT te verwezelijken.
ofwel ga je der met plezier naartoe gaan en hopen dat de mannen opnieuw iets uit hun toverhoed halen.
Ikzelf heb me dan ook zitten opvreten dak der niet bij was.
Das den enige TT die ik al ploeterend zou rijden en degene die regelmatig met me rijden weten dak dit jaar bij vettige omstanigheden kies voor een wegrit gelijk wie of wat er van organisatie is die dag.
Een Mens kan mag enz... niet blind zijn voor wat de mannen van de Erika baaikers over hebben om hun TT tot een hoe eind te brengen.
Chapeau mannen..
Ik begin me meer en meer te ergeren aan die echt negatieve opmerkingen en beschuldigingen. STUUR DIE AUB VIA PB (prive bericht) NAAR DE ORGANISATIE en niet gewoon hierop slingeren. Of probeer het op een positieve manier over te brengen. Meer in den trand van dit was goed en dit ook maar dees van ik minder IPV DA WAS NIET GOE EN DUS WAS U TT SLECHT!!!
Iemand die veel uuren gespendeerd heeft aan een TT is niet altijd objectief en heeft dan ook moeite om Kritiek int openbaar te verdragen.
Bedenk dat ze vooral iedereen een mooie dag willen bezorgen.
Re: Jammer maar dit kan beter
Als het dan al zo slecht is waarom rij dan elk jaar weer mee??????albertII wrote:Reeds enkele jaren rijden we met onze groep deze tocht.
En elk jaar is het weer het zelfde.. ze zoeken naar onberijdbare stroken, het schijnt moeilijk te zijn om uit fouten te leren blijkbaar...
Deze tocht kon niemand rijden zonder af te stappen...
Waarom moeten we door plaatsen rijden waar niemand door kan?
Zo zie je op de tocht dat mensen die het parcours kennen, de bewuste stroken links laten liggen, natuurlijk is een rit na een dooi zwaar maar mensen een bult laten op rijden waar de laatse 3 jaar niemand op geraakt? Waarom? Mag ik ook nog zeggen dat deze organisatie altijd de eerste zijn om met het vingertje te wijzen naar andere op dit forum, best eens grondig voor de spiegel staan!
Er zijn mogelijkheden in deze streek zonder al die zinloze passages, hopelijk leren jullie ooit uit deze fouten!
Voor ons was dit er wel dik over.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Wat stond ze weer mooi te wezen achter hare toog, Erikaatje, maar . . . wat waren haar heuveltjes weer vuil zeg !
Heb nochtans met plezier de grote tocht gereden, een viertal keren kort moeten afstappen, maar , so what ?
Bovenop de grote hoevellheid regen, merkte ik dat er dan ook nog eens een tractor, de dag vooraf één van jullie verbindingsdreven helemaal had stuk gereden.
En het wordt het blijkbaar ook een gewoonte om illegaal steenbrokken uit te kieperen in door MTB-ers gebruikte dreven ?
'k Hoorde achteraf in de zaal dat jullie zelfs een stuk off-road hebben moeten schrappen uit jullie tocht , omdat het niet te doen was van de illegaal gestorte steenbrokken ? Waar gaan we naartoe zeg ?
De onmogelijke technische heuvel in de wijk in Houthulst vond ik het tofste van allemaal. De eerste korte klim en dan die glijdende afdaling , en vlak voor die boom afdraaien. Subliem ! ! Het daaropvolgend klimmetje was voor mij niet te doen, maar ik heb dat stukske toch met veel plezier gebist ! !
De lastige klimmende weide op 't eind, en daarna smaakte jullie jenever-traktaat op het cross-parcourtje op het speelplein, dubbel zo goed. Hoorde daar dat er zelfs Fransen waren afgezakt naar jullie tocht, en dat ze zich rot geamuseerd hadden.
Ook ik heb me geweldig geamuseerd, en hopelijk volgend jaar eindelijk es mooi weer voor Erika . zodat ze eindelijk es zou kunnen schitteren in haar volledige schoonheid ! !

Heb nochtans met plezier de grote tocht gereden, een viertal keren kort moeten afstappen, maar , so what ?
Bovenop de grote hoevellheid regen, merkte ik dat er dan ook nog eens een tractor, de dag vooraf één van jullie verbindingsdreven helemaal had stuk gereden.
En het wordt het blijkbaar ook een gewoonte om illegaal steenbrokken uit te kieperen in door MTB-ers gebruikte dreven ?
'k Hoorde achteraf in de zaal dat jullie zelfs een stuk off-road hebben moeten schrappen uit jullie tocht , omdat het niet te doen was van de illegaal gestorte steenbrokken ? Waar gaan we naartoe zeg ?
De onmogelijke technische heuvel in de wijk in Houthulst vond ik het tofste van allemaal. De eerste korte klim en dan die glijdende afdaling , en vlak voor die boom afdraaien. Subliem ! ! Het daaropvolgend klimmetje was voor mij niet te doen, maar ik heb dat stukske toch met veel plezier gebist ! !
De lastige klimmende weide op 't eind, en daarna smaakte jullie jenever-traktaat op het cross-parcourtje op het speelplein, dubbel zo goed. Hoorde daar dat er zelfs Fransen waren afgezakt naar jullie tocht, en dat ze zich rot geamuseerd hadden.
Ook ik heb me geweldig geamuseerd, en hopelijk volgend jaar eindelijk es mooi weer voor Erika . zodat ze eindelijk es zou kunnen schitteren in haar volledige schoonheid ! !
ik sluit me aan bij den bakker, het is absoluut mijn soort parcours niet (weersomstandigheden heb je nu eenmaal niet in de hand), ik heb zelfs na 25km de kortste weg terug genomen.
Toch gaat mijn respect uit naar de vele vrijwilligers die dit organiseren en heel lang bezig zijn met het uittekenen van een parcours.
Gezien de 780 deelnemers zijn ze blijkbaar toch niet slecht bezig en zijn er toch veel liefhebbers voor dit parcours.
De pannekoeken waren TOP

Toch gaat mijn respect uit naar de vele vrijwilligers die dit organiseren en heel lang bezig zijn met het uittekenen van een parcours.
Gezien de 780 deelnemers zijn ze blijkbaar toch niet slecht bezig en zijn er toch veel liefhebbers voor dit parcours.
De pannekoeken waren TOP
- follow
- Mountainbiker
- Location: giant,ridley crosswind, cube reaction pro 2012 en een colnago
jammer genoeg kon ik deze rit niet rijden gisteren
maar in ieder geval het zou mij toch nie tegen houden om in slijk te gaan rijden !! gewoon uit respect voor iedere organisatie die ons ieder weekend een toer voorschotelen !!!! En als je niet wil vuil zijn moet je maar gaan spinnen, een echte liefhebber klaagt nie