Veel mensen gesproken die deze mening delen!albertII wrote:Reeds enkele jaren rijden we met onze groep deze tocht.
En elk jaar is het weer het zelfde.. ze zoeken naar onberijdbare stroken, het schijnt moeilijk te zijn om uit fouten te leren blijkbaar...
Deze tocht kon niemand rijden zonder af te stappen...
Waarom moeten we door plaatsen rijden waar niemand door kan?
Zo zie je op de tocht dat mensen die het parcours kennen, de bewuste stroken links laten liggen, natuurlijk is een rit na een dooi zwaar maar mensen een bult laten op rijden waar de laatse 3 jaar niemand op geraakt? Waarom? Mag ik ook nog zeggen dat deze organisatie altijd de eerste zijn om met het vingertje te wijzen naar andere op dit forum, best eens grondig voor de spiegel staan!
Er zijn mogelijkheden in deze streek zonder al die zinloze passages, hopelijk leren jullie ooit uit deze fouten!
Voor ons was dit er wel dik over.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Zo 17/01/2010 Klerken
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Re: Jammer maar dit kan beter
Klerken, you love it or you hate it,
de zware poldergrond en de zompige,drassige weiden maakten me inderdaad in het begin ook heel argwanend over wat ging komen in de resterende kilometers.
Gelukkig had men gisteren en vanochtend nog in extremis nog wat ondoenbare (!!!!!) stroken eruit gehaald
Na die boerenslagen kwamen er heel wat mooie bosstroken en zelfaangelegde single-tracks zodat het een heel gevarieerd tochtje was,maar de rode draad was dat het inderdaad een loodzware bedoening was.
Maar dat is nu éenmaal mountainbiken.
Hun organisatie mag gezien zijn,ze hebben op geen inspanning meer of min gekeken.
Bevoorrading;organisatie,strookaanduiding ,......... was meer dan in orde.
dank Rik C. en vriendenkring
Tot volgend jaar,wat men ook mag zeggen over deze tocht.
de zware poldergrond en de zompige,drassige weiden maakten me inderdaad in het begin ook heel argwanend over wat ging komen in de resterende kilometers.
Gelukkig had men gisteren en vanochtend nog in extremis nog wat ondoenbare (!!!!!) stroken eruit gehaald
Na die boerenslagen kwamen er heel wat mooie bosstroken en zelfaangelegde single-tracks zodat het een heel gevarieerd tochtje was,maar de rode draad was dat het inderdaad een loodzware bedoening was.
Maar dat is nu éenmaal mountainbiken.
Hun organisatie mag gezien zijn,ze hebben op geen inspanning meer of min gekeken.
Bevoorrading;organisatie,strookaanduiding ,......... was meer dan in orde.
dank Rik C. en vriendenkring
Tot volgend jaar,wat men ook mag zeggen over deze tocht.
hallo
mooie tocht heb wel eens verkeerd gereden aan de eerste bevoorading was niet de enige maar bon men eigen fout dus ja!!anders een schiterende toer en inderdaad het lag vuil maar dat liever dan ysfietsen !!!ook een dikke proficiat voor bevoording ice tea extran aqarius zijn niet veel toertochten dat ze dat dienen !!see you next year
mooie tocht heb wel eens verkeerd gereden aan de eerste bevoorading was niet de enige maar bon men eigen fout dus ja!!anders een schiterende toer en inderdaad het lag vuil maar dat liever dan ysfietsen !!!ook een dikke proficiat voor bevoording ice tea extran aqarius zijn niet veel toertochten dat ze dat dienen !!see you next year
- Lichterveldenaere
- Mountainbiker
Post by Lichterveldenaere »
Zoals hierboven al aangehaald: wie eenmaal Klerken gereden heeft, wat wat hem te wachten staat, zeker als het net een zondvloed te verwerken gekregen heeft. Wie meerdere jaren al gereden heeft, zal gezien hebben dat de organisatie aanpassingen heeft doorgevoerd, maar bij sommige stroken trouw blijft aan hun parcours met een hoog veldritgehalte. een tocht met enorm veel werk aan. Mogelijkheden in de streek zijn er misschien, maar wat heb je aan een zoveelste BLOSO-adept over platgetreden wegen? Dan liever wat originaliteit.
Zelf ben ik geen technische biker en de conditie is zwak voor het ogenblik. Toch relatief weinig van de fiets gemoeten. De durversstrook de streek kennende overgelaten en ook het technisch parcours aan de bevoorrading (niets voor mij), maar voor de rest heel weinig eraf gemoeten en dan nog vooral omdat er iemand voor mij stopt. (die bult in de wijk in Houthulst is er mss wel wat over, maar toch biker gezien die de eerste keer boven geraakten)
Goede organisatie, maar een parcours waar je moet van houden of anders weg van blijven. Een Klerken zonder de speciale offroad, dat is zoiets als Oudenburg zonder weiden, Middelkerke zonder strand, Sint-Denijs zonder Jubaru of Poperinge zonder Cassel. Dat is Klerken niet.
Merci voor de jenever en pannenkoeken en hopelijk volgend jaar eens goed weer, zodat we het parcours zonder geschrapte stroken kunnen rijden.
Zelf ben ik geen technische biker en de conditie is zwak voor het ogenblik. Toch relatief weinig van de fiets gemoeten. De durversstrook de streek kennende overgelaten en ook het technisch parcours aan de bevoorrading (niets voor mij), maar voor de rest heel weinig eraf gemoeten en dan nog vooral omdat er iemand voor mij stopt. (die bult in de wijk in Houthulst is er mss wel wat over, maar toch biker gezien die de eerste keer boven geraakten)
Goede organisatie, maar een parcours waar je moet van houden of anders weg van blijven. Een Klerken zonder de speciale offroad, dat is zoiets als Oudenburg zonder weiden, Middelkerke zonder strand, Sint-Denijs zonder Jubaru of Poperinge zonder Cassel. Dat is Klerken niet.
Merci voor de jenever en pannenkoeken en hopelijk volgend jaar eens goed weer, zodat we het parcours zonder geschrapte stroken kunnen rijden.
- Motorbiker
- Mountainbiker
Post by Motorbiker »
Ondanks een perfecte préparatie, gelikte bike, en strak pakje toch niet gestart vanmorgen.
Het stond in de sterren geschreven, maar een mens gelooft daar niet in.
Gisteravond hadden we mijn vrouw haar nicht, kinderen en echtgenoot op bezoek. Deze laatste een echte Bourgondiër met een drankdebiet van een gemiddeld wildwaterstroomke bij plotse dooi, was naar gewoonte in form.
Voor mij is geestrijk vocht in zijn verscheidene verpakkingen, behoorlijk onontgonnen terrein.
Maar een echte biker laat zich niet kennen. Vandaar dat ik deze nacht tendele in kikkerperspectief voor het toilet zat.
De regen van vannacht was een welkom excuus en pleister op de wonde, niet op te treden vanmorgen.
Filiep 72, Traxer, Slijkske, Hanzi, Grote plateau, ...ik ging ze nochtans pijn doen vanmorgen. Ik had de benen... ik had de benen. Toemetog.
Het stond in de sterren geschreven, maar een mens gelooft daar niet in.
Gisteravond hadden we mijn vrouw haar nicht, kinderen en echtgenoot op bezoek. Deze laatste een echte Bourgondiër met een drankdebiet van een gemiddeld wildwaterstroomke bij plotse dooi, was naar gewoonte in form.
Voor mij is geestrijk vocht in zijn verscheidene verpakkingen, behoorlijk onontgonnen terrein.
Maar een echte biker laat zich niet kennen. Vandaar dat ik deze nacht tendele in kikkerperspectief voor het toilet zat.
De regen van vannacht was een welkom excuus en pleister op de wonde, niet op te treden vanmorgen.
Filiep 72, Traxer, Slijkske, Hanzi, Grote plateau, ...ik ging ze nochtans pijn doen vanmorgen. Ik had de benen... ik had de benen. Toemetog.
Fietsje net nog eens gekuist, twas nodig
Ik heb mij wreed geamuseerd,
zeker de technische stukjes
,deze mag je er in geen geval uithalen
Ik heb slechts zelden moeten afstappen,
als je wat moeite deed kon je er meestal wel doorploeteren.
Ps. voor zij die janken over de modder, volgende week in wevelgem "100 % moddervrij parcours" volgens flyer
tot volgend jaar
zeker de technische stukjes
Ps. voor zij die janken over de modder, volgende week in wevelgem "100 % moddervrij parcours" volgens flyer
tot volgend jaar
peejay wrote:Fietsje net nog eens gekuist, twas nodig![]()
zeker de technische stukjes,deze mag je er in geen geval uithalen
![]()
tot volgend jaar
volledig op de weg?:p
- sliekfretter
- Mountainbiker
- Location: Ghost HTX 5 LC , Storm Nalu beach bike en BXT Carbon beach
Post by sliekfretter »
We waren met 2 Dunekeuntjes uit De Panne gekomen om de grote toer te doen, maar aan de splitsing dan toch maar voor 35km gekozen gezien het lastige niveau van deze TT.
In het begin ging het al mis na het eerste stukje off road leek de bepijling verdwenen, na wat zoeken terug het juiste pad gevonden.
We hebben toch genoten van de rit , tis eens wat anders dan een hardvervroren parcour,ook de derde bevoorrading was eens leuk , elk een jeneverke die vlot binnen liep
,
volgend jaar komen we terug naar Klerken!!
Komen de filmpjes online die jullie draaiden op de après?
In het begin ging het al mis na het eerste stukje off road leek de bepijling verdwenen, na wat zoeken terug het juiste pad gevonden.
We hebben toch genoten van de rit , tis eens wat anders dan een hardvervroren parcour,ook de derde bevoorrading was eens leuk , elk een jeneverke die vlot binnen liep
volgend jaar komen we terug naar Klerken!!
Komen de filmpjes online die jullie draaiden op de après?
- The Exe-cutioner
- Mountainbiker
Post by The Exe-cutioner »
De meesten weten dat dit zowieso al een zwaar parcours is en zoals eerder vermeld hebben de weergoden nog meer roet in het eten gestrooid. Ik rij deze tocht ook al enkele jaren mee en kom graag terug.
We mogen nog blij zijn dat er nog toertochten georganiseerd worden, hoe zou het mountainbiken nog zijn zonder dit.
Ik wens de organisatie een dikke proficiat, afspuitplaats was dik in orde, en de vrouwtjes hebben hun beste gedaan voor de pannenkoeken.
Misschien 1 tip? wetende dat dit een meestal lastig parcours is en hierdoor ook veel defecten uit voortvloeien, kunnen jullie mss een fietsenmaker zo gek krijgen om daar jullie bij te staan die dag.
We mogen nog blij zijn dat er nog toertochten georganiseerd worden, hoe zou het mountainbiken nog zijn zonder dit.
Ik wens de organisatie een dikke proficiat, afspuitplaats was dik in orde, en de vrouwtjes hebben hun beste gedaan voor de pannenkoeken.
Misschien 1 tip? wetende dat dit een meestal lastig parcours is en hierdoor ook veel defecten uit voortvloeien, kunnen jullie mss een fietsenmaker zo gek krijgen om daar jullie bij te staan die dag.