Aaaaaarghhendorfin wrote:Een carbon vaste vork zou wel mooier zijn (naar mijn mening)
Nee,dat meen je ni.En trouwens de Skydecomp is naar't schijnt echt nog wel comfortabeler dan een carbonnen.
Post by Sandcrawler »
Aaaaaarghhendorfin wrote:Een carbon vaste vork zou wel mooier zijn (naar mijn mening)
Die bloedmooie fiets is niet op comfort afgemonteerd maar op race ---> vaste carbon erin. Mocht je met een vaste carbon hebben gereden zou je weten dat deze wel wat te bieden heeftSandcrawler wrote:Aaaaaarghhendorfin wrote:Een carbon vaste vork zou wel mooier zijn (naar mijn mening)
Nee,dat meen je ni.En trouwens de Skydecomp is naar't schijnt echt nog wel comfortabeler dan een carbonnen.
Post by Sandcrawler »
Is Pace rc31 vast carbon genoeg?endorfin wrote:Die bloedmooie fiets is niet op comfort afgemonteerd maar op race ---> vaste carbon erin. Mocht je met een vaste carbon hebben gereden zou je weten dat deze wel wat te bieden heeftSandcrawler wrote:Aaaaaarghhendorfin wrote:Een carbon vaste vork zou wel mooier zijn (naar mijn mening)
Sandvreter, hier moet ik endorfin toch meer dan gelijk geven.Sandcrawler wrote:Is Pace rc31 vast carbon genoeg?endorfin wrote:Die bloedmooie fiets is niet op comfort afgemonteerd maar op race ---> vaste carbon erin. Mocht je met een vaste carbon hebben gereden zou je weten dat deze wel wat te bieden heeftSandcrawler wrote: Aaaaaarghh
Als je met beide hebt gereden zal je me wel gelijk geven.
Post by Sandcrawler »
Minder direct sturen akkoord.Lite-biker wrote:Sandvreter, hier moet ik endorfin toch meer dan gelijk geven.Sandcrawler wrote:Is Pace rc31 vast carbon genoeg?endorfin wrote: Die bloedmooie fiets is niet op comfort afgemonteerd maar op race ---> vaste carbon erin. Mocht je met een vaste carbon hebben gereden zou je weten dat deze wel wat te bieden heeft
Als je met beide hebt gereden zal je me wel gelijk geven.
Op mijn litespeed staat een carbotech en op mijn IF een ti vork.
Carbon = licht met gering comfort, meer race
Ti = comfort maar zwaarder, stuurt minder direct
En deze fiets is race afgemonteerd waaruit volgt ne carbonnen voorvork.
Dit frame is echt een juweeltje, en mag mijn collectie zonder probleem vervolledigen.
Skydecomp = Hilset
Hilset = Skydecomp
De vorken komen beiden van dezelfde fabriek.
Prijs kan ik niet veel over vertellen. Als ik weet wat Hilset een jaar geleden voor die vork vroeg, dan was de Skydecomp pakken goedkoper.
Over de rijeigenschappen kan ik wel wat kwijt.
Ik rij al een tijdje op een Skydecomp titanium vork. V-brake versie zonder discnokken. De vork is ongeloof comfortabel. Als je er nog niet mee gereden hebt kan je het niet geloven.
Bij het remmen zie je de vork wel duidelijk naar achteren trekken. Bij hoge snelheden lijkt de vork wel iets minder precies te sturen door de grote flexibiliteit.
Ik heb ondertussen al met heel wat vaste vorken ervaring. Mijn topdrie
1. Skydecomp
2. Pace RC31 Ti
3. Axima carbotech
Post by Yalta-cruiser »