waarom spreekt niemand over de kledij van Animal??
Superbroeken en vesten!
Snowboarders in de aprés bike? :)
Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
En waarom niet over 686 enterprises, foursquare, Special Blend....?ooSoo wrote:waarom spreekt niemand over de kledij van Animal??
Superbroeken en vesten!
Omdat er gewoonweg een hele hoop goede merken zijn die snowboardkleding verkopen en het zou nogal een lijst zijn moesten we ze allemaal gaan opnoemen he :D
- ooSoo
- Mountainbiker
ja das waar, maar iedereen spreekt hier enkel over burton enzo...Michilio wrote:En waarom niet over 686 enterprises, foursquare, Special Blend....?ooSoo wrote:waarom spreekt niemand over de kledij van Animal??
Superbroeken en vesten!
Omdat er gewoonweg een hele hoop goede merken zijn die snowboardkleding verkopen en het zou nogal een lijst zijn moesten we ze allemaal gaan opnoemen he :D
dus wou gewoon efkes meedelen dat die kleren van animal ook wel super zijn
- frederikc
- Mountainbiker
zeker geen polsbeschermers met een harde plaatje in kopen,
deze geeft juist meer kans op breuken,
waar het plaatje op u arm stopt komt bij een val zo onder druk dat de kans op een breuk daar veel groter is dan zonder polsbeschermer (met zo'n plaatje).
wat je wel kan doen is als je een polsbeschermer wilt kopen zien dat er geen harde plaatje inzit, of zien dat je deze kan verwijderen (zonder erin te moeten snijden).
je moet je pols altijd omhoog en omlaag kunnen bewegen om schokken bij een val op te nemen en zo'n plaatje houdt dit dus tegen en alleen het stoffen gedeelte van zo'n beschermer bied deze flexibilteit maar is toch voldoende stijf om je pols te beschermen.
ik heb deze uitleg al eens gegeven aan een andere beginner, hij wou mij niet geloven,
en 1 dag later zat hij in het gips
verder zoals hier vermeld is een crashpants en helm zeker geen overbodige luxe.
ook kan ik u de tip geven voor een goggle ipv zonnebril, de lens van een goggle is van plastic (of andere kunststof) en zal eerder gewoon barsten bij een harde val, een zonnebril is meestal van glas en bij een val waarbij de glazen kapot gaan zal het glas versplinsteren en kunnen die splinters in de ogen vliegen.
(dat de lenzen van goggles of zonnebrillen breken gebeurt nu niet zo veel, maar het gebeurt wel)
toch al veel plezier gewenst met je snowboard-vakantie
(mijn plezier begint volgende week in obergurgl
)
waar het plaatje op u arm stopt komt bij een val zo onder druk dat de kans op een breuk daar veel groter is dan zonder polsbeschermer (met zo'n plaatje).
wat je wel kan doen is als je een polsbeschermer wilt kopen zien dat er geen harde plaatje inzit, of zien dat je deze kan verwijderen (zonder erin te moeten snijden).
je moet je pols altijd omhoog en omlaag kunnen bewegen om schokken bij een val op te nemen en zo'n plaatje houdt dit dus tegen en alleen het stoffen gedeelte van zo'n beschermer bied deze flexibilteit maar is toch voldoende stijf om je pols te beschermen.
ik heb deze uitleg al eens gegeven aan een andere beginner, hij wou mij niet geloven,
en 1 dag later zat hij in het gips
verder zoals hier vermeld is een crashpants en helm zeker geen overbodige luxe.
ook kan ik u de tip geven voor een goggle ipv zonnebril, de lens van een goggle is van plastic (of andere kunststof) en zal eerder gewoon barsten bij een harde val, een zonnebril is meestal van glas en bij een val waarbij de glazen kapot gaan zal het glas versplinsteren en kunnen die splinters in de ogen vliegen.
(dat de lenzen van goggles of zonnebrillen breken gebeurt nu niet zo veel, maar het gebeurt wel)
(mijn plezier begint volgende week in obergurgl
- looneycooney
- Mountainbiker
Post by looneycooney »
haha mja dat bestaat idd, van die broeken met mousse in om uw gat en dijbenen te beschermen en anders een hockey-pakske heh , eens zien welke skiër dat nog overleefd als hem u vd piste wilt rammen . 
zeker ook niet vergeten , om de drank dichtbij te houden tussen de hutjes door!

Ik heb de mijne nog altijd klaar in mijn reistas zitten
zeker ook niet vergeten , om de drank dichtbij te houden tussen de hutjes door!

Ik heb de mijne nog altijd klaar in mijn reistas zitten
- saiko
- Test team
ja er zijn voor en tegenstanderds van polsbescherming in welke vorm ook.frederikc wrote:zeker geen polsbeschermers met een harde plaatje in kopen,
(mijn plezier begint volgende week in obergurgl)
- De harde plaatjes vorm beschermt u pols maar vergroot de kans op een arm breuk. Nu wat heb je het liefste ? Een complexe polsbreuk of een gewone rechte arm breuk?
- De iets flexiebelere polsbeschermers zijn daan weer te flexiebel waardoor bij bij een val nog altijd last kan hebben van verstuikingen,kneuzingen,...
ik draag er gewoon geen meer. Ik draag alleen helm en rugbescherming.
Als je tegen 80-90 per uur valt maakt de rest van bescherming weinig uit.
- frederikc
- Mountainbiker
saiko wrote:ja er zijn voor en tegenstanderds van polsbescherming in welke vorm ook.frederikc wrote:zeker geen polsbeschermers met een harde plaatje in kopen,
(mijn plezier begint volgende week in obergurgl)
- De harde plaatjes vorm beschermt u pols maar vergroot de kans op een arm breuk. Nu wat heb je het liefste ? Een complexe polsbreuk of een gewone rechte arm breuk?
- De iets flexiebelere polsbeschermers zijn daan weer te flexiebel waardoor bij bij een val nog altijd last kan hebben van verstuikingen,kneuzingen,...
ik draag er gewoon geen meer. Ik draag alleen helm en rugbescherming.
Als je tegen 80-90 per uur valt maakt de rest van bescherming weinig uit.
mja, dat je voorstanders en tegenstanders hebt is logisch, dat is namelijk met alles zo.
maar die gast die mij ni wou geloven, had een folder over de meest voorkomende kwetsures bij ski en snowboard ongelukken meegenomen
daarin stond duidelijk vermeld dat als je met een polsbeschermer zonder harde plaatje 75% minder kans op breuken had en 80% minder kans op verstuikingen, bij een beschermer met plaatje had je 65% meer kans op breuken dan zonder enige bescherming.
deze cijfers werden verzameld uit verschillende gips-klinieken in oostenrijk, duitsland, zwitserland en frankrijk
greetz