Dat kan mss helpen bij opgroeiende pubertjes en na de eerste bocht de kant in...looneycooney wrote:sneller rijden ..een vislijntje voor de bike hangen met de nieuwe playboy voor u neus bengelend :p
Sneller rijden: training tips
Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
- Sandcrawler
- Mountainbiker
- Location: Ne Witte En Ne Zwarte Met Zonder Versnellingen En Nen Blauwe Mej Volwassen Wielen
Post by Sandcrawler »
- looneycooney
- Mountainbiker
ivm de hartslagmeter, moet deze af en toe opnieuw ingesteld worden, nu bv is mij zone tussen 135 en 151BPM als ik rijd, eronder vraagt hij omhoog te gaan, en erbovn vraagt ie beneden te gaan, maar dit was eens ingesteld met ooit in rust te meten, maar na een tijd als de conditie verbetert, meo dit niet opnieuw gedaan worden.
Rijden met hartslagmeting heeft enkel zin als men ook notie heeft van trainingsleer. Het is zo dat het toestel enkel een getal weergeeft. Het is aan de sporter zelf om met dit gegeven te werken. Een inspanningstest kan en zal uw hartslagzones bepalen.
Het is inderdaad zo dat bij verandering van conditie, ook uw waardes in de verschillende arbeidszones mee opschuiven.Dit gebeurt evenwel niet na enkele dagen. Men zal zelf ondervinden dat een bepaalde inspanning vlotter gaat dan ervoor. Indien gewenst kan overgegaan worden tot een nieuwe inspanningstest zodat er nieuwe waarden kunnen gekoppeld worden aan de arbeidszones.
Voor de meeste recreatieve fietsers is de vuistregel voor het bepalen van de hartslagwaarde voldoende.
Wat heeft het zin om de puntjes op de I te zetten als de zin foutief geschreven is en het hoofdstuk geen inhoud heeft.
Het is inderdaad zo dat bij verandering van conditie, ook uw waardes in de verschillende arbeidszones mee opschuiven.Dit gebeurt evenwel niet na enkele dagen. Men zal zelf ondervinden dat een bepaalde inspanning vlotter gaat dan ervoor. Indien gewenst kan overgegaan worden tot een nieuwe inspanningstest zodat er nieuwe waarden kunnen gekoppeld worden aan de arbeidszones.
Voor de meeste recreatieve fietsers is de vuistregel voor het bepalen van de hartslagwaarde voldoende.
Wat heeft het zin om de puntjes op de I te zetten als de zin foutief geschreven is en het hoofdstuk geen inhoud heeft.
- Foxy
- Mountainbiker
Als ik op de weg rijd heb ik ook maar een gemiddelde hartslag van rond de 120 en in het bos of mtb-stukken gaat die logischerwijs ook naar een 140 gemiddeld, dus je bent niet alleenVissie2 wrote:MTB in bos en koersen op de baan, ik vind het moeilijk te vergelijken.
In het bos met al dat keren, draaien, opnieuw optrekken, kleine hellingen, ... mijn hartslag zit dan vlot meer dan 10-20 tellen hoger dan op de baan!
Of ben ik de enige?
-
jelle_be
- Mountainbiker
Tijdens een TT gaat mijn hartslag de hoogte in, in de bossen en eens ik op de baan kom gaat hij terug naar beneden en kan ik altijd een beetje terug opladen.Vissie2 wrote:MTB in bos en koersen op de baan, ik vind het moeilijk te vergelijken.
In het bos met al dat keren, draaien, opnieuw optrekken, kleine hellingen, ... mijn hartslag zit dan vlot meer dan 10-20 tellen hoger dan op de baan!
Of ben ik de enige?
-------------------------------------------------------------------------------------
Om de 150 km van de rvv mee te rijden voor de eerste keer en met de mbt en tussen de coureurs, is denk ik het voornaamste om deze uit te rijden (zonder natuurlijk ook in botsing te komen met andere). Dan te gaan kijken wat je tijd was zodat je volgend jaar een doel hebt om het beter te doen. Zelf heb ik de vorige editie de 100km MBT-tocht gereden en ik was blij dat wij konden afdraaien op een rustiger stukje.
Nog één vraagje; je hebt een mountainbike waarom ga je dan voor de 150km op de baan en niet voor de 100km niet op de baan?
- onlijnmagazijn.net
- Mountainbiker
Post by onlijnmagazijn.net »
Ik denk dat je de 100km mountainbike bedoelt.Nog één vraagje; je hebt een mountainbike waarom ga je dan voor de 150km op de baan en niet voor de 100km niet op de baan?
Mijn bikepartner is geen mountainbiker + 1 dag voor de profs op het parcours kunnen rijden