Heren marathon experts,
Begin volgende maand ga ik de Dolomiti superbike fietsen, doch alvorens aan deze onderneming te beginnen had ik nog graaag wat extra informatie ingewonnen.
Wat te verwachten van de ondergrond ? Hieruit volgend: bandenkeuze, dit zowel bij nat als droog weer.
Hoe zit het met de bevoorading, moet ik als een muilezel aan de start komen of is er voldoende bevoorading onderweg (vooral drank)
Kleding, vermits er boven de 2000m wordt geklommen, moet er warme kleding worden voorzien, of is een normaal fietstruitje al ruim voldoende ?
Alvast bedankt voor de reacties.
Dolomiti Superbike questions !!!
Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
- Eric B
- Mountainbiker
Ondergrond is overwegend 'Schotterweg' => wij rijden met Hutchinson Pythons.
Bevoorrading zijn dik inorde (niet te vergelijken met de doorsnee Belgische bevoorradingen)
Bij goei weer zijn korte mouwen en korte broek voldoende.
Eventueel windstopper vest zonder mouwen of armstukken.
Bij slecht weer is het natuurlijk ander koek. Gelukkig hebben we dat nog niet meegemaakt
Eric B
Bevoorrading zijn dik inorde (niet te vergelijken met de doorsnee Belgische bevoorradingen)
Bij goei weer zijn korte mouwen en korte broek voldoende.
Eventueel windstopper vest zonder mouwen of armstukken.
Bij slecht weer is het natuurlijk ander koek. Gelukkig hebben we dat nog niet meegemaakt
Eric B
-
Guest
Post by Guest »
Ik rij met conti ust explorer 2.1 (allrounders) of IRC Mythos II 1.9 al naargelang het weer.
Korte broek (ev. inolieën benen bij regenweer) en truitje met korte mouwen met daaronder craft hemdje om droog te blijven (voor de afdalingen). Bij onzekere weersvoorspellingen neem ik een Assos regenjasje mee met microporiën dat ook als windstopper kan dienen en als warmblijver bij kouder weer op de topppen.
En hoe zit dat met dat vereist medisch attest. Is dat maar een (mondelinge) formaliteit of moet je daar een echt attest voorleggen?
Korte broek (ev. inolieën benen bij regenweer) en truitje met korte mouwen met daaronder craft hemdje om droog te blijven (voor de afdalingen). Bij onzekere weersvoorspellingen neem ik een Assos regenjasje mee met microporiën dat ook als windstopper kan dienen en als warmblijver bij kouder weer op de topppen.
En hoe zit dat met dat vereist medisch attest. Is dat maar een (mondelinge) formaliteit of moet je daar een echt attest voorleggen?
- jerommeken
- Mountainbiker
Post by jerommeken »
Ik begin er ook goesting voor te krijgen - zo een kans krijg ik misschien niet meer - moet je op voorhand inschrijven ? Doen jullie de lange afstand ? Hoe laat moet je er 's morgens zijn ?
- Eric B
- Mountainbiker
Ter plekke inschrijven geen probleem,
Yep de lange afstand
En starten om 8u
http://www.dolomitisuperbike.com/
Eric B
Yep de lange afstand
En starten om 8u
http://www.dolomitisuperbike.com/
Eric B
-
Guest
Post by Guest »
Zaterdag inschrijving van 10.00-1200 en 1400-2100 uur.
Zondag van 06.00-07.00 uur.
Zondag startopstelling voor de 59 en 111 km van af 07:00 uur - start om 08:00 uur.
Drummen aan de start is niet nodig gezien men met een bike-chip werkt en je tijd begint te lopen bij het overschrijden van de startmat.
Je kan onderweg zelf nog kiezen tussen de korte of de lange afstand.
Inschrijven te Niederdorf in de Sporthal (It-Zuid Tirol).
Startopstelling: aan het station van Niederdorf.
Alle info op:
Dolomiti Superbike - Via Frau Emmastr. 11 - I-39039 Niederdorf
Villabassa
Tel. 0039 0474 745551 (nur bis zum 07.07.2002 - solo fino 07.07.2002)
Fax 0039 0474 745283 - E-Mail: info@dolomitisuperbike.com -
http://www.dolomitisuperbike.com
Zondag van 06.00-07.00 uur.
Zondag startopstelling voor de 59 en 111 km van af 07:00 uur - start om 08:00 uur.
Drummen aan de start is niet nodig gezien men met een bike-chip werkt en je tijd begint te lopen bij het overschrijden van de startmat.
Je kan onderweg zelf nog kiezen tussen de korte of de lange afstand.
Inschrijven te Niederdorf in de Sporthal (It-Zuid Tirol).
Startopstelling: aan het station van Niederdorf.
Alle info op:
Dolomiti Superbike - Via Frau Emmastr. 11 - I-39039 Niederdorf
Villabassa
Tel. 0039 0474 745551 (nur bis zum 07.07.2002 - solo fino 07.07.2002)
Fax 0039 0474 745283 - E-Mail: info@dolomitisuperbike.com -
http://www.dolomitisuperbike.com