Fietsendrager Thule 945

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
oiz
Mountainbiker

Post by oiz »

Mountain JOhler wrote:
MADRISTA666 wrote:Géén alternatief, Thule SUPERKWALITEIT!!! Heb zelf ook zo'n fietsendrager en al overal mee naartoe getroken, géén 1 x fiets losgekomen. Kopen die handel, misschien ietsje duurder maar zeker zen geld waard.

reactie van Kawa is wel juist, 2dh bikes gaan moeilijk op het rekje, gewone bikes no problemo...
Hier heb ik toch wel een andere mening over, het alternatief dat kwalitatief zelfs nog iets hoogstaander is dan Thule is Uebler.

makkelijk te plaatsen:

Image

Zowel de fietsdrager is standaard afsluitbaar op de trekhaak met een geinstalleerd slot alsook elke framebevestiger voor de 2 fietsen.

Zover ik me kan herinneren staat er bij Thule enkel een slot op één van de twee framebevestigers.

Deze fietsdrager is bovendien ruim neerklapbaar tot 90° en verwijderd zich van de achterbumper bij het wegkantelen waardoor er veel meer ruimte tussen de fietsdrager en de achterbumper ontstaat. Handig om makkelijk in de kofferruimte te kunnen geraken zonder dat je jezelf er moet tussenwringen.

Image

Groot verschil met de drager van Thule die maar 45° wegkantelt vanuit de trekhaak waardoor er geen extra ruimte gecreëerd wordt tussen de drager en de achterbumper.

Bovendien zijn de riempjes waarmee de wielen gefixeerd worden van een veel betere kwaliteit bij Uebler. De sluitingen zijn zeer sterk en kwalitatief beter als die van Thule.

Het plaatsen van twee mtb op deze drager vormt totaal geen probleem.

Trouwens, deze drager komt uit een aantal onafhankelijke testen als de beste uit de bus.

Hier is er één van:

http://www.aanhangers.be/files/Autobildtest.pdf

En er staat standaard een mistlicht op gemonteerd wat verplicht is trouwens.
Deze lijkt toch verdacht veel op die van thule... (misschien zelfs made by...)
Zo te zien dezelfde bevestigingen / afneembare armen
De thule is ook sluitbaar aan de bol en ik kan evenzeer zoals hierboven in mijne koffer.
Zullen dus van vergelijkbare kwaliteit zijn schat ik.
Hoe is de prijs...?
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Mountain JOhler wrote: Deze fietsdrager is bovendien ruim neerklapbaar tot 90°
Image
Groot verschil met de drager van Thule die maar 45° wegkantelt
Zal wel een goede drager zijn, maar ik vind die 90° meer een nadeel dan een voordeel.
Ik hoop dat het met standen werkt zodat je hem ook op slechts 45° kan kantelen zoals de Thule? Da's meer dan genoeg om je koffer open te krijgen.
Op de foto ziet het er goed uit, maar de drager hangt wel op een SUV.
Of de trekhaak veel hoger hangt dan bij een lagere wagen durf ik niet te zeggen, maar veel mag het niet schelen of je fiets (toch zeker je stuur) hangettegen de grond.
oiz
Mountainbiker

Post by oiz »

Normaal is de bol van de trekhaak ongeveer op de zelfde hoogte als een gewoon voertuig.

De hefboom om de drager aan de bol vast te maken lijkt mij wel handiger dan de draaiknop van de thule...
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

oiz wrote:Normaal is de bol van de trekhaak ongeveer op de zelfde hoogte als een gewoon voertuig.
Dacht ik ook, maar het mag echt niet veel schelen als ik die foto bekijk.

En een brede rizer kan ook al voor problemen zorgen denk ik 8)
madrista666
Mountainbiker

Post by madrista666 »

@ Mountain JOhler: is idd ook een goed merk maar oooooh zo duuur!!!
jimmyvlb
Mountainbiker

Post by jimmyvlb »

Den Deze wrote:Mooi :)
Iemand ervaring met die ClipOn?
Ik vraag me af dat je je koffer nog deftig kan openen als die fietsendrager er aanhangt...

Je koffer kan je zeker nog deftig openen, zelfs met je fiets erop. Ik heb wel een clip on high. Daar ligt het zwaartepunt ook dichter bij je scharnieren, dus gaat wat makkelijker open.
Bij de high versie blijven je nummerbord en lichten ook zichtbaar.

Enige nadeel is de luchtweerstand (hoger brandstofverbruik) en je fiets lijkt wel een massagraf voor vliegen...
retlaw
Mountainbiker

Post by retlaw »

kamikeli wrote:
retlaw wrote:Ik heb de 947 gekocht om makkelijk twee fietsen te kunnen vervoeren en heb t mij nog geen moment beklaagd. Met de 945 zou t toch telkens weer wat puzzelen zijn denk ik om de twee fietsen erop te plaatsen.

Kwaliteit is over het algemeen goed, enkel die plastieke bandengootjes en snelspannertjes, die trouwens naar ik gehoord heb niet afzonderlijk bij te kopen zijn, heb k beetje mijn twijfels bij maar dat zijn details.

Overall zeer tevreden van!!
Die plastieke bandengootjes en snelspanners zijn afzonderlijk te verkrijgen. Twee maand geleden nog besteld bij thulecenter in Antwerpen.
Ok, nice, dat wist k niet. Bedankt voor de tip, kan misschien nog van pas komen.
Mountain JOhler
Mountainbiker

Post by Mountain JOhler »

MADRISTA666 wrote:@ Mountain JOhler: is idd ook een goed merk maar oooooh zo duuur!!!
Kwaliteit moet dan ook betaald worden hé, het is niets voor niets DE fietsendrager onder de fietsendragers. Ik ben er alvast zeer tevreden over.

Ik heb er 429€ voor betaald, een 40€ duurder dan de 'vergelijkbare' Thule 908. En ik weet waarom ik die meerprijs betaald heb :wink: .
Last edited by Mountain JOhler on Wed 13 Jan 2010 15:15, edited 2 times in total.
Gwen
Mountainbiker

Post by Gwen »

Ik heb den 908 van thule, de euroclassic. Iets duurder dan de 947, 100€ dacht ik en echt een superding. Beetje vergelijkbaar met dat state of the art uebler ding hier boven. Ook op nen ik en nen tik geplaceerd, kantelt ook redelijk diep, maar waarschijnlijk goedkoper. Heb die vorig jaar 387€ en een klets betaald bij futurum, gratis geleverd en al.
Mountain JOhler
Mountainbiker

Post by Mountain JOhler »

Image

Kantelbeweging bij de Thule 945

Image

Kantelbeweging bij de Thule 908

Blijkbaar is de kantelbeweging van de 908 anders dan die van de 945.
Zoals bij de P21 van Uebler, wordt er bij de 908 van Thule ook extra ruimte gecreëerd tussen de drager en de achterbumper.
Post Reply