Snowboarders in de aprés bike? :)

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
saiko
Test team

Post by saiko »

ik vermijd altijd Burton materiaal. Zeker geen slecht materiaal maar in mijn ogen serieus overpriced tegenover andere merken.

Qua kleren heb je ook enorm veel keuze,Protest,Quicksilver,H/H,..
Afhankelijke van het sesoen en wat ik wou doen had ik meerdere handschoenen bij. Zeker later op het sesoen kan de sneeuw wat "natter" zijn en dan ben je smiddags blij met een paar droge handschoenen.
RockShark
Kerstman

Post by RockShark »

2 paar handschoenen vind ik ook het minimum.
joske77
Mountainbiker

Post by joske77 »

ik heb nog een jas van Simmer te koop, check PB
kevx
Mountainbiker

Post by kevx »

Ik had hier nog polsbeschermers liggen van vroeger, heb vroeger nog geskate. Ik veronderstel dat dit wel dezelfde bescherming bied tijdens het snowboarden? Over de polsbeschermers ben ik van plan wanten te dragen. Horen zeggen dat ze warmer zijn dan handschoenen(dit is natuurlijk ook persoonlijke smaak). Waar moet ik nog op letten bij wanten? Gore Tex materiaal enzo?

Mja die boots vind ik moeilijk en kosten toch wat meer dan ik dacht. Maar je staat de hele dag op die boots dus kan ik beter direkt fatsoenlijke kopen. Miss dat ik nog een koopje kan doen tijdens de solden 8)

Weet iemand miss een goeie winkel met snowboardmateriaal of is online bestellen slimmer ivm de prijs?

Gat en rugbescherming ga ik (nog) niet aanschaffen. Ik zal op reis waarschijnlijk toch veel op de blauwe piste zitten. anders gaat het wel heel kostelijk worden....

Op de kleding heb ik een beetje bespaart [-o< ben in de scapino een broek gaan halen die er imo toch redelijk degelijk uitziet. Ook met verschillende lagen ivm zweten en waterafstotend langs de buitenkant. In sportsdirect in lommel heb ik nog een broek en een jas aangeschaft.

En dan die helm :-D is dit echt nodig als beginner? Ik had gedacht een mutske en e goei brilleke?
joske77
Mountainbiker

Post by joske77 »

denk dat de helm juist voor beginners heel belangrijk is... wel een beetje afhankelijk van wat je wil doen.
egidius
Mountainbiker
Location: cube attention [magura edition,fournales fork]; rockrider 8.1 ; merckx koersfiets

Post by egidius »

zowiezo een helm! vroeger dacht ik ook van zie die gasten gaan met hunnen helm
zelf op een slope saltootje gewaagd ... zonder helm ging ik het nu wss nog gevoeld ebben ... helm gebarsten dus doel ineens bewezen

rugbescherming!! die je nieren bedekt

en op zn minst 2 paar handschoenen want anders loop je tegen savonds rond met nattewashandjes

ik heb salomon boots gekocht
goedkoop en simpel maar zeer tevreden van!
farmer/cowboy
Mountainbiker

Post by farmer/cowboy »

joske77 wrote:denk dat de helm juist voor beginners heel belangrijk is... wel een beetje afhankelijk van wat je wil doen.
Nen helm is ook voor gevorderden genen overbodige luxe! Voor bikers toch ook niet!
Wij zitten momenteel in Les Menuires op skivakantie, en hier is voor kinders een helm al verplicht. Binnen een paar jaar voor iedereen schat ik. Als ik er ene aanschaf zalt nen bluetooth worden peins ik: rustig bellen terwijl je de piste afknalt. :lol:

PS 't is hier straaaaaaalend weer.
locust
Mountainbiker

Post by locust »

saiko wrote:ik vermijd altijd Burton materiaal. Zeker geen slecht materiaal maar in mijn ogen serieus overpriced tegenover andere merken.
de cannondale van de snowboards :wink:
locust
Mountainbiker

Re: Snowboarders in de aprés bike? :)

Post by locust »

kevx wrote:Ik ga volgende maand voor den eerste keer snowboarden in Oostenrijk. :drunk: Ben al wat gaan oefenen in Peer en onlangs een board aangeschaft. Een Imperium Parabellum 2009 is het geworden met Imperium Civitas bindings(the devil edition).

Zijn er misschien mensen die me wat tips kunne geven voor mijn vertrek ivm welke handschoenen, onderkleding, boots(die moet ik ook nog aanschaffen) en dergelijke.......?

grtz Kevin
-helm
-als beginner: polsbescherming en een crashpant, dat gaat u veel pijn besparen. Eventueel als ge veel op u knien valt: kniebescherming. Maar ik ben bvb nog nooit op knien neer gekomen, mijn vriending daarintegen heel vaak.
-een goed paar handschoenen, voorzien om mee te gaan snowboarden. Gewone skiehandschoenen slijten snel aan de duimen en vingertoppen.
-onderkleding: thermische truitjes in lagen leggen zodat ge kunt aanpassen aan de weersomstandigheden
- boots: zorg dat die goed aansluiten en passen. Als je stil staat mag je hiel geen mm los komen van de zool bij het naar voor leunen.
selen
Mountainbiker

Post by selen »

alst uwen eerste keer is.. genoeg tshirten want ge gaat nat zijn van tzweet als ge constant gaat stuiken en opnieuw moet opstaan :lol:

Nen helm zou ik altijd aanraden, beginner of gevorderd! Zo een beschermingsbroek is zeker niet slecht want als beginner gaat ge int begin nog redelijk veel vallen en uw staartbeentje zou opt einde van de reis serieus zeer kunnen doen :wink:

Goeie botten is idd heel belangrijk zoda ge geen pijnlijke voeten krijgt..

En vooral DURVEN DURVEN EN NOGIS DURVEN! gene schrik hebben om eens te vallen
Post Reply