Ik woon ook in temse en ik vind het toch goed te doen hoor. Route houtbriel-veldstraat-velle-brandstraat vond ik echt goed te doen vanmorgen, deze avond nog beter.suge2000 wrote:Vandaag met de mtb naar het werk gereden, is slechts 7km maar toch 3x bijna op men bakkes gegaan. Is hier in Temse echt schandalig hoe de fietspaden en bruggen er bij liggen
Met de fiets naar het werk ...
Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
- letsgetloose
- Mountainbiker
Post by letsgetloose »
- KWBiker
- Mountainbiker
Deze morgend had ik prijs
De meeste fietspaden laat ik rechts liggen, wegens onherkenbaar en levensgevaarlijk. Zoersel is nog in orde, maar Schilde en Schoten
. Schilde is dan zogezegd een rijke gemeente, maar het fietspad aan de Turnhoutsebaan proper houden. No way, precies geen geld voor. Daar wordt enkel gestrooid voor de Porsche Cayennes en aanverwanten.
Aan het Dokske van Merksem voorzichtig de sporen kruisen. Spoor 1, eerst het voorwiel, dan het achterwiel. Spoor 2 eerst het voorwiel en dan ... lag ik daar. De tijd niet om uit de klikker te komen en een blauw ket op mijne bil. Heel de dag manken en hopelijk dat het morgen beter is.
De meeste fietspaden laat ik rechts liggen, wegens onherkenbaar en levensgevaarlijk. Zoersel is nog in orde, maar Schilde en Schoten
Aan het Dokske van Merksem voorzichtig de sporen kruisen. Spoor 1, eerst het voorwiel, dan het achterwiel. Spoor 2 eerst het voorwiel en dan ... lag ik daar. De tijd niet om uit de klikker te komen en een blauw ket op mijne bil. Heel de dag manken en hopelijk dat het morgen beter is.
In't Tremelo is het hetzelfde, rijkelijk strooien voor de auto's maar aan de fietser denken ze totaal niet.
Vandaag ook met 't fietske naar het werk gebold, 22 km enkel. Sinds 3 jaar probeer ik dit een 3-tal keer per week te doen.
Zou het trouwens niet fijn zijn als iedereen zijn woon-werk bolide kon voorstellen? Dan kunnen we misschien nog wat goede ideeën van elkaar oppikken zoals die spaakreflectoren van hierboven
Vandaag ook met 't fietske naar het werk gebold, 22 km enkel. Sinds 3 jaar probeer ik dit een 3-tal keer per week te doen.
Zou het trouwens niet fijn zijn als iedereen zijn woon-werk bolide kon voorstellen? Dan kunnen we misschien nog wat goede ideeën van elkaar oppikken zoals die spaakreflectoren van hierboven
-
Mister No Chaïn
- Mountainbiker
Post by Mister No Chaïn »
Op de steenweg tussen Leuven en Brussel is het weeral een ramp, de weg mooi vrij maar het fietspad 50cm vrijmaken zit er niet in
.
Op een plaats waar ik dan wel een deftig fietspad heb rij ik dan nog een spaak over
Op een plaats waar ik dan wel een deftig fietspad heb rij ik dan nog een spaak over
- Tom
- Mountainbiker
Toch niet kunnen weerstaan aan de lokroep van de fiets, vanmorgen over een mooi sneeuwtapijtje richting Brussel getrokken. Veiligheidshalve de met slicks uitgeruste WW-fiets achter gelaten en voor de mtb gekozen. Bandjes op 1.8 bar, niet te dwaas door de bochten en zonder problemen op het werk geraakt. Slechts een dikke 5 min. langer gereden dan normaal.
hoi hoi
fietsen zal er een eindje niet meer in zitten voor mij.
IK ben deze morgen in Ingelmunster met mn klikken en klakken omver gereden toen ik naar t werk fietste. PFft
Gevolg een arm in t gips (vermoedelijk breuk in mn pols, dinsdag weet ik meer) en een serieuse kneuzing aan mn heup en rug.
Hopelijk is er niet te veel schade aan mn fiets.
Deze staat nog bij de poltie in Meulebeke. Ik heb hem nog niet gezien.
Diene jonge gast zn auto was proper. zijruit aan diggelen, ster in de voorruit en serieuse blutsen in zn deur, motorkap en dak.
Ik heb geluk gehad
grtz wes
fietsen zal er een eindje niet meer in zitten voor mij.
IK ben deze morgen in Ingelmunster met mn klikken en klakken omver gereden toen ik naar t werk fietste. PFft
Gevolg een arm in t gips (vermoedelijk breuk in mn pols, dinsdag weet ik meer) en een serieuse kneuzing aan mn heup en rug.
Hopelijk is er niet te veel schade aan mn fiets.
Deze staat nog bij de poltie in Meulebeke. Ik heb hem nog niet gezien.
Diene jonge gast zn auto was proper. zijruit aan diggelen, ster in de voorruit en serieuse blutsen in zn deur, motorkap en dak.
Ik heb geluk gehad
grtz wes
Op mijn tocht (Bree --> Maaseik) heb ik een kilometertje of 5 een wegje waar nog geen enkele strooiwagen of sneeuwruimer is geweest! De sneeuw is er bovendien "aangereden" door auto's (terwijl er eigenlijk geen auto's mogen komen) waardoor het er spekglad is. De dagen dat ik iets later (lees: in het lichte) kan vertrekken neem ik toch de mountainbike ipv de crosshybride. Ik zag vanmorgen wel dat de ketting wat aan het roesten was, dat moet er wel vanaf straks.
- Lust
- Mountainbiker
Wat dacht je hiervan:de wes wrote: Hopelijk is er niet te veel schade aan mn fiets.![]()
![]()
![]()

Ik ben niet zeker maar dit was mijn derde close encounter met een auto, tot hiertoe wel de ergste. 't Is wel al van aug 2007 geleden, maar het lijkt alsof 't gisteren was.
Ik rij al 8 jaar alle dagen naar 't werk (23 km enkel) en als ik wil kan ik wekelijks indianenverhalen vertellen.
Al mijn zintuigen staan steeds 200% op scherp en toch...