Zo 10/01/2010 Herentals

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Hookipa
Mountainbiker

Post by Hookipa »

jinba ittai wrote:
peerke1967 wrote: Ik kan iedereen aanraden om is een toertocht van de Gileppe hautes fagnes te rijden in de zomer.Wat een verademing en andere mentaliteit hebben onze waalse vrienden.
=D> =D>
Volledig mee akkoord =D>

We spreken hier dan ook over een mountainbiketocht en wat wij hier rijden in de winter om ons wat bezig te houden zijn vooral cyclocrosstochten of m.a.w. veldtoertochten. Verschil is deze worden vooral in de winter massaal gereden op een vrij vlak parcours dat afhankelijk van het weer zwaar zal vallen of niet, mountainbiketochten worden vooral in de zomer georganiseerd op een technisch veel moeilijker parcours dus meer individueler met minder treinvorming en dus ook veel minder stress tot gevolg. Daarom dat ik mezelf in de winter beschouw als een cyclocrosser op een mtb met alle ongemakken vandien, de zomer is enkel genieten dan nog op de mtb .
aresius
Mountainbiker

Post by aresius »

Hemd wrote:Nog ff en we zitten terug wekelijks aan de andere kant van het land.
jep, kga ook blij zijn als het gedaan is met winterse TTkes te rijden
liever in de zomer lekker warm in de Ardennen of verder gaan MTBke, veel rustiger en plezanter

wegens de annulatie van de Gulpen toertocht ook die van Herentals gedaan, 4x op m'n bek toen het vers laagje sneeuw de ijsplekken bedekte

maar geen brokken, wegens singlespeed = geen last van afgebroken derrailleurs :-D
little giant
Mountainbiker

Post by little giant »

Kan er misschien iemand van de organisatie dit bevestigen: "Mil. Domein 1250 euro" kosten om er door te rijden als je niemand in de club hebt die daar werkt?

Hoeveel hebben jullie er dit jaar gehad? Andere jaren zitten jullie tussen 1500 en 2000 man.

Hopelijk wordt het niet te erg en te lastig om volgend jaar terug een prachtig parcours voor onze wielen te schuiven. [-o<

Kreeg het soms wel kou om die seingevers daar zo te zien staan brrrrrrr, hopelijk kregen die jongens een warm thermosje voor
69
Mountainbiker

Post by 69 »

tour was lastig ma goe gezien de omstandigheden wel jammer van het militairkamp. wil alle mensen nog bedanken die mij willen helpen hebben met mijn gebroken ketting zo zie je maar you never bike alone groetjes en tot zondag in herenthout :lol:
frans51
Mountainbiker

tt herentelas

Post by frans51 »

ik was er gisteren ook maar het weer was bij mij echt niet zoo leuk met wat te veel sneeuw maar hoop volgende week toch te kunnnen te strarten in herenthout maar ik ben ook geen rappe met het rijden want heb hier al veel van gehoord dat er veel tragge zijn maar we komen er ook wel aan tot volgende week

daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

In de kempen zitten gewoon veel koerskonijnen :lol:

de Kempen, dat zit vol met wedstrijdrijders die de winters opvullen met cross en mtb.
herentals - Kasterlee is nu ook een route die door heel veel van die mensen zondags word gebruikt.
helaas zitten daar ook veel wielerterroristen die ook buiten de TT te herentals en omstreken, niets of niemand ontzien, en vaak ook te dom zijn om eens de trage gebruikers NUTTIG te verwittigen... met hoffelijkheid.
die verpesten het voor iedereen.. als er zo 1 in een groep van 8-9 man zit, dan heeft bij de trage gebruiker doorgaans heel dat groepje het gedaan... en zeker op foria bij mensen die dat lezen.

laat ons zeggen dat ik ook weleens graag snel rijd, maar met trage gebruikers kijk ik altijd wel uit en verwittig ik ze vriendelijk en laat hen die seconden om hun route te kiezen... ipv zowat omver te rijden.
En ja..soms kom ik ook wel een eikel tegen die met opzet in de weg gaat rijden en van zijn oren gaat maken... omdat hij is verwittigd :lol: en een snellere heel eventjes kan laten passeren??
wie is dan de idioot?? de persoon die vriendelijk verwittigd of die de ezel gaat uithangen? :P

is gewoon wat goodwil, langs beide kanten.
pierrot le fou
Mountainbiker
Location: Canyon Ultimate Fc 9.0 MD, en 29-er Cannondale Fully

Post by pierrot le fou »

Speciaal tochtje , als ik de commentaren mag lezen.
Sorry dat ik er niet bij was .
Ben gaan fietsen in Meerdaelbos , we wonen daar in de buurt , en daardoor kennen we alle wegjes , voor ons was het 100% singletrack.
Maar toch heeft het hard gekriebeld , ik had graag de 64 km gereden .
Wordt er door deze club ook een Zomertocht ingeblikt???
DOXX
Mountainbiker

Post by DOXX »

wij hebben de 47, lees 50.8, gedaan en het was voortreffelijk, ook zonder mil domein, ik had enorm veel grip met de conti's race king 2.2(druk 1.35 bar), nergens gevallen of ook maar enigszins bijna, en toch gemiddelde van 21.3, 2.17u gedaan over traject en daarna bijna niemand meer gezien (ook owv felle sneeuwval), dus ook géén last van tragere deelnemers
dit was genot ten top en één van de betere ritten deze winter mede door de sneeuw :P

al zou ik deze rit gaarne ook nog eens met mil domein doen en in zomerse omstandigheden

puike organisatie :wink:

see yo next year
ATB Herentals
Mountainbiker

Post by ATB Herentals »

Hartelijk dank aan alle 718 moedige deelnemers voor jullie komst en deelname in deze vrij barre weersomstandigheden =D>
Wij hopen jullie allemaal terug te zien half juni op onze zomertocht.
Meer info hierover vindt je oa.op dit forum begin juni a.s.
Dub-Wrecker
Mountainbiker

Post by Dub-Wrecker »

Feestelijk bedankt aan de fotograaf! zijn zeeeeer geslaagde foto's =D>

Altijd leuk voor thuis te bewijzen dat je niet alleen naar de bakker ben geweest :lol:
Post Reply