Zo 10/01/2010 Herentals
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Weer veel commentaar over de voorbijstekers,awel jaren geleden stak ik ook veel voorbij en veel kritiek moeten horen,nu ben ik door omstandigheden "nen trage" en ik heb gene last van voorbijstekers,die mannen die daarvoor zagen kunnen er volgens mij nie tegen dat ze trager zijn en zouden beter thuisblijven,ik negeer het gewoon en geniet van mijn tocht. (moest ik even kwijt,ik hoop niet te veel olie op het vuur want da's nie de bedoeling).
- BULL150
- Mountainbiker
daar gaan we weer...Lust wrote:In de winterperiode kom je dat geroep, geruzie en dat uitjouwen t.o.v. snellere bikers wel meer tegen. Dat is niet een streekgebonden, maar wel een seizoensgebonden verschijnsel.
Eeb echte MTB-er doet zoiets niet. Hij is meestal meer individualistisch ingesteld; leef en laten leven. Maar zeker niet te beroert om een medebiker te helpen, als het kan.
In de winter rijdt er ook een ander soort wild in het bos, dat zich in de zomerperiode meestal in groep verplaatst. De gedragsregels bij deze soort zijn 'anders'.
maw 't zijn weer de wielertoeristen
Ben vandaag in Zeebrugge gaan rijden en alleen maar vriendelijke mensen gezien, raar
Dan zijn het de kempenaren, jaja tis een ambetant ras.BULL150 wrote:daar gaan we weer...Lust wrote:In de winterperiode kom je dat geroep, geruzie en dat uitjouwen t.o.v. snellere bikers wel meer tegen. Dat is niet een streekgebonden, maar wel een seizoensgebonden verschijnsel.
Eeb echte MTB-er doet zoiets niet. Hij is meestal meer individualistisch ingesteld; leef en laten leven. Maar zeker niet te beroert om een medebiker te helpen, als het kan.
In de winter rijdt er ook een ander soort wild in het bos, dat zich in de zomerperiode meestal in groep verplaatst. De gedragsregels bij deze soort zijn 'anders'.
maw 't zijn weer de wielertoeristen![]()
Ben vandaag in Zeebrugge gaan rijden en alleen maar vriendelijke mensen gezien, raar
Last edited by Michaël on Sun 10 Jan 2010 22:56, edited 1 time in total.
- dirtyd
- Mountainbiker
Voor mij de 1ste keer herentals en gekozen voor de 45 km en heb me super geamuseerd op de bike en 3 x op de grond gegaan. dank aan de mannen met de bordjes om ons veilig laten over te steken en ook aan de prima organisatie
. Ook fijn om te lezen dat ik toch niet de traagste was vandaag 3h en 5' gereden
tot volgend jaar voor de 65 km
BULL150 wrote:daar gaan we weer...Lust wrote:In de winterperiode kom je dat geroep, geruzie en dat uitjouwen t.o.v. snellere bikers wel meer tegen. Dat is niet een streekgebonden, maar wel een seizoensgebonden verschijnsel.
alleen opweg na zeebrugge doen de bestuurders moeilijk, en dat van 7u30 s'morgens op de autosnelweg
ook ik ben alleen maar lachende gezichten tegengekomen in zeebrugge
tenslotte komen we toch met onze bike buiten om ons te amuseren
niet iedereen heeft dezelfde capaciteiten, waarom mensen dan beginnen uitmaken of overroepen
Last edited by bull001 on Sun 10 Jan 2010 23:09, edited 1 time in total.
- BULL150
- Mountainbiker
Michaël wrote:Dan zijn het de kempenaren, jaja tis een ambetant ras.BULL150 wrote:daar gaan we weer...Lust wrote:In de winterperiode kom je dat geroep, geruzie en dat uitjouwen t.o.v. snellere bikers wel meer tegen. Dat is niet een streekgebonden, maar wel een seizoensgebonden verschijnsel.
ja, mss wel,
dus volgens jou zijn "kempenaren" = "kemphanen"
das mss wel ne politiek die we hier niet gaan voeren zeker
wat wel mooi gezegd is "leven en laten leven"
of die nu wa sneller of trager is,,,, tenslotte is het maar een tt en wees gerust, er zijn er altijd die (veel) beter zijn hoor
Tot er zo is ene u in de kant rijdt ehMadeiros wrote:Weer veel commentaar over de voorbijstekers,awel jaren geleden stak ik ook veel voorbij en veel kritiek moeten horen,nu ben ik door omstandigheden "nen trage" en ik heb gene last van voorbijstekers,die mannen die daarvoor zagen kunnen er volgens mij nie tegen dat ze trager zijn en zouden beter thuisblijven,ik negeer het gewoon en geniet van mijn tocht. (moest ik even kwijt,ik hoop niet te veel olie op het vuur want da's nie de bedoeling).
Ik zit er ook niks mee in dat ze mij voorbij steken, maar ze moeten mij niet hinderen.
- peerke1967
- Mountainbiker
- Location: Canyon Exceed CF SLX , Pinarello Dogma 65.1 Custom Build
Post by peerke1967 »
ten tarmac bij sus pad ook van heeel dichtbij gezien.Ben nogthans geen mongoolse cyclocrosser.Gewoon rechtdoor onderuit zonder veel erg gelukkig.
Ik had 49 km op de Garmin en heb er van genoten.
Leuk vond ik de valpartijen van de hijgers (2x) achter mij.
Dit zijn van die gasten die op de limiet rijden en die in de bochten wat bruut te keer gaan.En zelf heb ik geen problemen om voorbij gereden te worden, vandaag viel het nogal mee.
Spijtig dat het er hier in de kempen zo aan toe gaat.
Ik kan iedereen aanraden om is een toertocht van de Gileppe hautes fagnes te rijden in de zomer.Wat een verademing en andere mentaliteit hebben onze waalse vrienden.

Ik had 49 km op de Garmin en heb er van genoten.
Leuk vond ik de valpartijen van de hijgers (2x) achter mij.
Dit zijn van die gasten die op de limiet rijden en die in de bochten wat bruut te keer gaan.En zelf heb ik geen problemen om voorbij gereden te worden, vandaag viel het nogal mee.
Spijtig dat het er hier in de kempen zo aan toe gaat.
Ik kan iedereen aanraden om is een toertocht van de Gileppe hautes fagnes te rijden in de zomer.Wat een verademing en andere mentaliteit hebben onze waalse vrienden.
Ik heb ook geen last van voorbijstekers, integendeel, meestal behoor ik tot die groep maar ben nu bewust traag aan het rijden, het is de manier waarop. Als er ene tss 2 fietsen komt wringen waar nog gene halve fiets doorkan en dan ons allebei bijna de tegen grond meesleurt, dan plijt ik schuldig aan een beetje minder onverdraagzaamheid van mijne kant ja.
Het is een minderheid, maar gisteren wel ne keer of 3,4 gebeurd. En anders eigenlijk nooit last van.
Serieus aan het afdwalen, het ging over de toertocht die nogmaals dik in orde was, ook zonder militair domein.
Het is een minderheid, maar gisteren wel ne keer of 3,4 gebeurd. En anders eigenlijk nooit last van.
Serieus aan het afdwalen, het ging over de toertocht die nogmaals dik in orde was, ook zonder militair domein.
- jinba ittai
- Mountainbiker
Post by jinba ittai »
Volledig mee akkoordpeerke1967 wrote: Ik kan iedereen aanraden om is een toertocht van de Gileppe hautes fagnes te rijden in de zomer.Wat een verademing en andere mentaliteit hebben onze waalse vrienden.
![]()