Oostenrijk

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
jerommeken
Mountainbiker

Post by jerommeken »

Blubberduck wrote: Heb je al gesurft naar de site van Ischl, daar vind je al de routes (35) met leuke annimaties van bepaalde routes. \:D/
Greetz

HELP
Gezocht maar routes niet gevonden.
Meccanica
Mountainbiker

Post by Meccanica »

www.ischgl.com
doorklikken naar Freizeit ---> Mountainbiken
Tr@ndy
Mountainbiker

Post by Tr@ndy »

Vorige maand (eind mei) naar Kappl / Ischgl geweest. Een zeer mooi en uitgestrekte omgeving waar ge perfect kunt fietsen. Wij waren wel iets te vroeg : sneeuw boven de 2200m, alle liften nog gesloten en geen hutten (gesloten of nog ingesneeuwd). Maar een aanrader voor de zomer, een groot assortiment van beklimmingen, afdalingen, technische stukken, ....

Wie een verblijfplaats zoek: Wij hadden een appartement in Kappl geboekt bij www.eurochalet.nl In Kappl was er "Apart Elke" voor 4-5 personen. Alle luxe: 2 slpkmrs, keuken, frigo, afwasmachine, groot terras, garage, tuinslang, tv, PRACHTIG UITZICHT. En dit alles voor slechts 273 euro per week voor 4 personen (incl. lakens, handdoeken).
Vanuit dit appartment was het slechts 8km tot Ischgl, maar in Kappl zelf waren er ook mountainbikeroutes. De MTB-kaarten van de toeristische dienst waren niet echt handig, ik vond een gedetailleerd grondplan veel handiger.

Voor alle duidelijkheid : Ik heb geen commissie om die appartementen... :lol: :lol:
K2-er
Test team
Location: Orbea Rallon/Commencal Meta/ Nicolai Helius/Kona Jake the snake

Post by K2-er »

hallo,
is er mss iemand die ooit al in het ziller-dal is geweest of er dit jaar naar toe gaat, dorpje Gerlos?
Ik ben er met m'n ouders rond de 12 julie, om natuurlijk vooral te mtb'en en te wandelen.
iemand tips, routes ofzo?, ik heb al gezien op internet www.gerlos.at dat er aan 200 km routes ligt, dus 't zal wel de moeite zijn.
Guest

Post by Guest »

Ik ben daar 2 jaar geleden gaan skien. Het is een zeer mooie streek en zeer uitgestrekt. Je moet er dus enorm veel kunnen biken. In de plaatselijke toerisme kantoren zal je wel kaarten met mtb routes kunnen krijgen.
blubberduck
Mountainbiker

Post by blubberduck »

@Jerommeke,
En al gelukt om te surfen via www.ischgl.com :wink:

Ook een zeeeeer interessante site is deze: =D>

http://users.skynet.be/philip.rademakers/

klik door naar verslagen reizen/Oostenrijk - Ischgl 2003
daar kom je heel veel te weten over het aanbod van de routes

greetz 8)
jerommeken
Mountainbiker

Post by jerommeken »

Blubberduck wrote:@Jerommeke,
En al gelukt om te surfen via www.ischgl.com :wink:

Ook een zeeeeer interessante site is deze: =D>

http://users.skynet.be/philip.rademakers/

klik door naar verslagen reizen/Oostenrijk - Ischgl 2003
daar kom je heel veel te weten over het aanbod van de routes

greetz 8)
Van de gelegenheid gebruik maken om mijn Duits al een beetje te oefenen :

En al gelukt om te surfen via www.ischgl.com : jawohl, und ich habe viele Dinges gefunden - danke für den Tip

http://users.skynet.be/philip.rademakers : hatte ich schon gelesen einige Monate her. Das ist auch warum ich nach Ischgl gehe : der Philip hat sich zo gut amusiert dass ich auch auf diese Pisten fahren wollte.

Vielen Dank

[/i]
philip
Mountainbiker

Post by philip »

ik ga in augustus 8 dagen naar Kitzbuhel dit jaar
Steven®
Mountainbiker

Post by Steven® »

Ik ga de eerste week van augustus ook naar Oostenrijk! Ik ben van plan daar een aantal tochten te doen! Ik ga niet met mijn eigenfiets omdat in ons hotel degelijke fietsen beschikbaar zijn!
Wat ik me nu af vroeg is wat ik best allemaal kan meenemen van kledij? Ik dacht dat het weer daar in de bergen redelijk vlug kan omslaan? Zijn er dingen die je op zo een tocht zeker moet meenemen?
Of als julie nog ander tips hebben, laat maar komen!

Steven
blubberduck
Mountainbiker

Post by blubberduck »

@steven, ja de bergkes kunnen rare kuren hebben hoor, het weer kan (zeker boven de 2000m) zeeeer snel omslaan. 8-[
Der is ne gouden regel van de "localen, de bergmenskes :-s " zorg er voor dat ge rond 15.00h al heel dicht terug zijt aan uw "basis" (lees vallei, en beneden de 2000m) want het weer slaat meestal om rond dit tijdstip van de dag. En nie vergeten het wordt veeele malen sneller donker dan bij ons, (tussen de valleien/flanken/bergen is de zon sneller foetsie en biken/wandelen in het half donker is nie aanteraden [-X
Nooit zonder handschoenen biken in de bergen!! [-X (ge ziet er nochthans veel van die "occasionele bikers" zonder, sorry maar 't zijn meestal hollanders!) :-$
Zeker een rugzakje "Camelbak" met extra ruimte voor winterbikejasje/regenjas is in het hooggebergte zeker geen luxe. (normaal rond +/- 2500-3000m is het tussen 8 & 3 graden. met soms nogal veel wind ) en als ge dan vol bezweet boven komt & ge begint aan de afdaling zou het wel eens ferm tegenvallen :-?
Losse mouwkes & been/knie overtrekken kunne ook heel nuttig zijn voor de "koude stramme" spierkes 8)
Genoeg voedsel (powerbars/gellekes AFVAL MEENEMEN HE! :wink: ) want de klimmetjes eisen nogal wa krachten en ne "short cut home" is er nie :roll:
de gewone dinges natuurlijk zoals extra binnenbandje/pompje reparatiesetje & tools (ge moet nie veel rekenen op passanten :wink: )
en een klein EHBO-setje (de rotskes kunnne nogal zeer doen =; )
Zeker gsm en een fluitje (lach niet, want dit hoort in iedere rugzak van de bergwandelaar/biker) en kan je "leven" redden!! =; en ALTIJD aan iemand laten weten welke tocht je zal maken!! =;

hopelijk heb je hieraan iets, in ieder geval veeel bikeplezier;

greetz :wink:
Post Reply