Zo 10/01/2010 Herentals

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Sandcrawler
Mountainbiker
Location: Ne Witte En Ne Zwarte Met Zonder Versnellingen En Nen Blauwe Mej Volwassen Wielen

Post by Sandcrawler »

knetser wrote: kan er iemand de website van de fotograaf eens doorsturen?
had hem zien hangen aan de inkom maar had niets om hem op te schrijven :-?
http://fotoalbum.seniorennet.be/Goswa
Dub-Wrecker
Mountainbiker

Post by Dub-Wrecker »

Toch altijd vreemd. De "tragere fietsers" hebben last van pakweg 20 snellere terwijl die "piraat" eerder last heeft van 100 man... Het enigste wat dan nog leuk zou zijn is verdraagzaamheid van beide kanten.

Vanaf de laatste bevoorading op 65 was het vrij tricky... op 200 meter van da buske is mijn fietsmakker in de beek geschoven en het enigste wat we nog zagen was zijn achterwiel. =D> Die laatste kms waren veel te veel baan en dat was spekglad en slecht voor het gemiddelde

de foto's zouden op http://fotoalbum.seniorennet.be/Goswa/ staan. Peins wel dat je nog efkes zal moete wachten.
Sandcrawler
Mountainbiker
Location: Ne Witte En Ne Zwarte Met Zonder Versnellingen En Nen Blauwe Mej Volwassen Wielen

Post by Sandcrawler »

Ben vandaag naar hier afgezakt om met de SS de 45 te doen,maar ik vond het weeral zo plezant dat ik maar besloten had om voor de 65 te gaan.
Als je met dit weer gaat rijden weet je dat de risico's véél hoger liggen dan normaal.
Dit kon me er echter niet van weerhouden om niet te vallen (wel één keer zo goed als,als die omheining er niet stond had ik er gegarandeerd gelegen :lol: )
Eerste stuk was om duimen en vingers bij af te likken,daarna was't nog leuk,doch ietsje minder.
Aan de tweede bevoorrading begon't te sneeuwen,dit had twee resultaten.
1:Je zag de sporen niet meer waardoor je plots begon te schuiven zonder waarschuwing #-o
2:Algemeen werd het wel terug wat beter berijdbaar door die verse sneeuw.
Na 3u22 kwam ik terug aan de start,maar ik ken de juiste afstand niet.Wel was ik blij dat ik de sporthal terugzag,'t was net genoeg geweest.
Hopelijk volgen er nog meerdere sneeuwtochten,ik hou ervan.
knetser
Mountainbiker

Post by knetser »

Sandcrawler wrote:
knetser wrote: kan er iemand de website van de fotograaf eens doorsturen?
had hem zien hangen aan de inkom maar had niets om hem op te schrijven :-?
http://fotoalbum.seniorennet.be/Goswa
dankje 8) :lol:
Beny
Mountainbiker

Post by Beny »

Natuurlijk blij dat ik geweest ben,
maar helaas blijkbaar geen militair domein :-?
Laatste kilometers rechte asfaltbaan was minder...

Goed geamuseerd, vooral dankzij de sneeuw
Maar hoop toch dat volgende editie de single-tracks er terug inzitten :bounce:
Michaël
Mountainbiker

Post by Michaël »

Ondanks pogingen om vroeg te starten, na parkeerperikelen toch pas om 9.45u aan de start. (Ben ook geen ochtendmens, zal ermee te maken hebben dat ik in de week iedere dag van 17.30u tot 22.45u van de partij moet zijn. (avondles geven) :-? ) Direct in een groepje waar er éné zich dik begon te maken op iemand die hem inhaalde "héla afsnijderke" "é hoort ge niet, tis toch waar é afsnijderke". Ik snap niet dat er direct na de start al zijn die zo opgefokt beginnen te rijden. Na de bevoorrading kreeg ik veel last van een slippend voorwiel (en veel spijt van de keuze van de slechtweerfiets met citybike-achtige zeer harde rubbers onder) Op den duur gingen kleine gastjes met de papa mij zelfs voorbij. :oops: Ik denk dat ik het traagst van iedereen gereden heb met 3 u 15 minover de 45km(ik kan het misschien volgende keer beter lopen, had toch 3u 15 op de marathon van Kasterlee), maar gelukkig heb ik me al bij al geamuseerd! :oops:
ickxke
Mountainbiker

Post by ickxke »

ik was met het gedacht vertrokken voor de 65km te gaan,maar aangezien ik nogal laat vertrokken was en in het begin al 3x de sneeuw en ijzelplekken van dichtbij mocht aanschouwen waarvan ik de eerste keer toch ff wel wa zeer had,heb ik maar besloten voor de 45 te gaan
minpunten voor de organisatie heb ik niet,voor mij was de afpijling inorde(maar dat had dan ook veel te maken dat ik de bloso toer daar bijna blindelings kan rijden :lol: )
het enige jammere was dat het militair domein/engels kamp er niet meer inzat,aangezien iemand van de organisatie hier op het forum al de details gegeven had van vandaag mocht dit wel vermeld worden,zat er nu zo naar uit te kijken :cry:

maar weer goed geamuseerd vandaag :-)
spaghetti_2
Mountainbiker

Post by spaghetti_2 »

'k wou de grote tocht doen, 't is veel minder geworden. Ik ben geen sukkelaar op de fiets, maar mtben op een schaatsbaan kan ik niet ... Het was echt wel heel glad .. er waren stukken waarop er van mtben amper nog spraken was, 't was schuiven, schaatsen, stappen en net niet vallen ... Op sommige momenten vond ik het bijna onverantwoord, zonder een ferme dosis techniek was het bijzonder lastig vandaag. Een waarschuwing van de organisatie was wel het minste dat ze konden doen, als ik hier gisteren dan lees dat het parcours best te doen is ..
Aan 't Sus Pad gewoon op een recht stuk onderuit geschoven, en 't heeft heel wa acrobatentoeren gekost om in 't bos overeind te blijven
SPECI
Mountainbiker

Post by SPECI »

Jammer dat het militair domein er niet inzat, dat was toch waar ik voor gekomen ben eigenlijk. Ondanks dat toch een goed georganiseerde tocht.
Dat afdalingske aan het kerkhof was wel tricky maar ik ben gelukkig nergens tegen de korst gegaan. Ik reed heel de rit rond met de gedachte "niet aan die voorste rem komen" :-) Ik heb er wel veel ZIEN vallen, een paar gewoon los de gracht in, enkele gewoon op asfalt onderuit (sus pad) en nog nen hoop die in een verkeerd spoor geraakt waren.
Die sneeuwstorm onderweg was ook wel leuk 8)
Ik had in totaal 80km vandaag.
Merci aan de organisatie het was eens een leuke afwisseling maar volgend jaar toch terug liever het militair domein indien mogelijk :wink:

en aan al die pummels die het nodig vinden om in die krappe single tracks zonder waarschuwen voorbij te steken en dan met hun achterste wiel mijn voorste aan te raken (90% cyclocrossers zonder helm #-o )
ne welgemeende FUCK YOU !!!
martinusbiker
Mountainbiker

Post by martinusbiker »

was er vandaag ook bij. 3keer het ijs van dichtbij bezocht :oops:
maar vond het toch leuke tt. voor bevoorading ging het perfect
daarna achterrem stuk dus alleen nog voorrem niet ideaal met dit weer...
Post Reply