hoe trainen met die vriesweer??

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
flipp
Mountainbiker

Post by flipp »

Hier hangt de bike ook al ff aan de haak en ben begonnen met joggen. Via de site van Asics kan je een aangepast schema laten maken.

Vind het ook gewoon te gevaarlijk om te fietsen met zo'n weer
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

TaurineR wrote: En bij sneeuw: wandelen in de sneeuw.
+1, da's de enige manier om te genieten van dat wit spul.
zaskar72
Mountainbiker

Post by zaskar72 »

straks op de rol meerijden tijdens BK veldrijden
Verzetje
Mountainbiker

Post by Verzetje »

Voila, deze morgen is naar het zwembad getrokken. Sinds heel lang nimeer geweest :lol: :lol: Deed echt deugd om baantjes te trekken. Beter dan met de fiets op het ijs denk ik zo. 8)
jakke-pompier
Mountainbiker

Post by jakke-pompier »

zaskar72 wrote:straks op de rol meerijden tijdens BK veldrijden
En alleman uit het wiel gereden en technisch de beste zeker.
SD2E
Mountainbiker
Location: Scott Scale RC29 2016, Scott Scale 970 2016, Scott CR1SL 2005

Post by SD2E »

jakke-pompier wrote:
zaskar72 wrote:straks op de rol meerijden tijdens BK veldrijden
En alleman uit het wiel gereden en technisch de beste zeker.
:lol: :lol: :lol:
zaskar72
Mountainbiker

Post by zaskar72 »

neeje kzen 3 rondes meegekunnen :lol: :lol: :lol:
daarna er maar een trainingske van gemaakt voor 't WK :lol: :lol:

ach das echt een leuke manier om da te volgen =D> :bounce:
Sandcrawler
Mountainbiker
Location: Ne Witte En Ne Zwarte Met Zonder Versnellingen En Nen Blauwe Mej Volwassen Wielen

Post by Sandcrawler »

zaskar72 wrote:neeje kzen 3 rondes meegekunnen :lol: :lol: :lol:
daarna er maar een trainingske van gemaakt voor 't WK :lol: :lol:

ach das echt een leuke manier om da te volgen =D> :bounce:
Ik volg da liever life ter plekke oftewel in de zetel met ne goeie Leffe
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

TaurineR wrote:Het gaat niet om de kou, dat is altijd uit te houden, het gaat erom welk rendement je haalt uit je training met dit weer, ik denk dat dit heel beperkt is.
qua fysieke weerstand op ziekten etc.. kan je je sterker maken door in koude te rijden.
qua aanpassing voor de voorjaarswedstrijden, die vaak ook in koude verlopen : je kan daar een voordeel op hebben. zuiver op de koude bekeken, ben je bevoordeeld....
maar probleem is dat vooral de conditie een zeer grote rol speelt.... en al trian je door die koude dagelijks..de vooruitgang van de conditie is te beperkt, en die zal pas komen als de temperaturen verder omhooggaan.

ga je op stage en je traint bv 3 weken in temperaturen van 15 tot 25gr, dan zal je wel gevoeliger zijn voor koude bmaar de conditonele vooruitgang die je hier op enkele weken boekt, gewoonweg door betere temperaturen waarin je traint, is groot, soms heel groot.
op sommige renners heef tdat zelfs een zodanig effect, dat ze met 'maar' 3 weken stage, uiteindelijk zelfs conditioneel zogezegd 3-4 weken op schema komen voor te liggen.

wat Devolder doet ik keuze is zijn zaak, maar is wel erg dom als hij op eind maart en de maand april mikt. Misschien schittert hij weer eens in de RVV, en verder niets meer...wat hem voor een enorm probleem stelt naar de ploeg toe.... en het voor Lefevre weleens genoeg kan zijn.
Sandcrawler
Mountainbiker
Location: Ne Witte En Ne Zwarte Met Zonder Versnellingen En Nen Blauwe Mej Volwassen Wielen

Post by Sandcrawler »

sunn xtreme wrote:
TaurineR wrote:Het gaat niet om de kou, dat is altijd uit te houden, het gaat erom welk rendement je haalt uit je training met dit weer, ik denk dat dit heel beperkt is.
qua fysieke weerstand op ziekten etc.. kan je je sterker maken door in koude te rijden.
qua aanpassing voor de voorjaarswedstrijden, die vaak ook in koude verlopen : je kan daar een voordeel op hebben. zuiver op de koude bekeken, ben je bevoordeeld....
maar probleem is dat vooral de conditie een zeer grote rol speelt.... en al trian je door die koude dagelijks..de vooruitgang van de conditie is te beperkt, en die zal pas komen als de temperaturen verder omhooggaan.

ga je op stage en je traint bv 3 weken in temperaturen van 15 tot 25gr, dan zal je wel gevoeliger zijn voor koude bmaar de conditonele vooruitgang die je hier op enkele weken boekt, gewoonweg door betere temperaturen waarin je traint, is groot, soms heel groot.
op sommige renners heef tdat zelfs een zodanig effect, dat ze met 'maar' 3 weken stage, uiteindelijk zelfs conditioneel zogezegd 3-4 weken op schema komen voor te liggen.

wat Devolder doet ik keuze is zijn zaak, maar is wel erg dom als hij op eind maart en de maand april mikt. Misschien schittert hij weer eens in de RVV, en verder niets meer...wat hem voor een enorm probleem stelt naar de ploeg toe.... en het voor Lefevre weleens genoeg kan zijn.
Qua conditie-opbouw kan ik volgen.
Maar techniek kan je met deze weersomstandigheden zeer goed aanscherpen (vind ik),opperste concentratie en balanceren ,vliegensvlug reageren op schuivertjes,terrein lezen etc...
En...Last but not least...'t is plezant,veel liever dit,dan zeikweer en modder.
Post Reply