hoe trainen met die vriesweer??
Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
- jakke-pompier
- Mountainbiker
Post by jakke-pompier »
En alleman uit het wiel gereden en technisch de beste zeker.zaskar72 wrote:straks op de rol meerijden tijdens BK veldrijden
- Sandcrawler
- Mountainbiker
- Location: Ne Witte En Ne Zwarte Met Zonder Versnellingen En Nen Blauwe Mej Volwassen Wielen
Post by Sandcrawler »
Ik volg da liever life ter plekke oftewel in de zetel met ne goeie Leffezaskar72 wrote:neeje kzen 3 rondes meegekunnen![]()
![]()
![]()
daarna er maar een trainingske van gemaakt voor 't WK![]()
![]()
ach das echt een leuke manier om da te volgen![]()
-
Sunn Xtreme
- Expert
Post by Sunn Xtreme »
qua fysieke weerstand op ziekten etc.. kan je je sterker maken door in koude te rijden.TaurineR wrote:Het gaat niet om de kou, dat is altijd uit te houden, het gaat erom welk rendement je haalt uit je training met dit weer, ik denk dat dit heel beperkt is.
qua aanpassing voor de voorjaarswedstrijden, die vaak ook in koude verlopen : je kan daar een voordeel op hebben. zuiver op de koude bekeken, ben je bevoordeeld....
maar probleem is dat vooral de conditie een zeer grote rol speelt.... en al trian je door die koude dagelijks..de vooruitgang van de conditie is te beperkt, en die zal pas komen als de temperaturen verder omhooggaan.
ga je op stage en je traint bv 3 weken in temperaturen van 15 tot 25gr, dan zal je wel gevoeliger zijn voor koude bmaar de conditonele vooruitgang die je hier op enkele weken boekt, gewoonweg door betere temperaturen waarin je traint, is groot, soms heel groot.
op sommige renners heef tdat zelfs een zodanig effect, dat ze met 'maar' 3 weken stage, uiteindelijk zelfs conditioneel zogezegd 3-4 weken op schema komen voor te liggen.
wat Devolder doet ik keuze is zijn zaak, maar is wel erg dom als hij op eind maart en de maand april mikt. Misschien schittert hij weer eens in de RVV, en verder niets meer...wat hem voor een enorm probleem stelt naar de ploeg toe.... en het voor Lefevre weleens genoeg kan zijn.
- Sandcrawler
- Mountainbiker
- Location: Ne Witte En Ne Zwarte Met Zonder Versnellingen En Nen Blauwe Mej Volwassen Wielen
Post by Sandcrawler »
Qua conditie-opbouw kan ik volgen.sunn xtreme wrote:qua fysieke weerstand op ziekten etc.. kan je je sterker maken door in koude te rijden.TaurineR wrote:Het gaat niet om de kou, dat is altijd uit te houden, het gaat erom welk rendement je haalt uit je training met dit weer, ik denk dat dit heel beperkt is.
qua aanpassing voor de voorjaarswedstrijden, die vaak ook in koude verlopen : je kan daar een voordeel op hebben. zuiver op de koude bekeken, ben je bevoordeeld....
maar probleem is dat vooral de conditie een zeer grote rol speelt.... en al trian je door die koude dagelijks..de vooruitgang van de conditie is te beperkt, en die zal pas komen als de temperaturen verder omhooggaan.
ga je op stage en je traint bv 3 weken in temperaturen van 15 tot 25gr, dan zal je wel gevoeliger zijn voor koude bmaar de conditonele vooruitgang die je hier op enkele weken boekt, gewoonweg door betere temperaturen waarin je traint, is groot, soms heel groot.
op sommige renners heef tdat zelfs een zodanig effect, dat ze met 'maar' 3 weken stage, uiteindelijk zelfs conditioneel zogezegd 3-4 weken op schema komen voor te liggen.
wat Devolder doet ik keuze is zijn zaak, maar is wel erg dom als hij op eind maart en de maand april mikt. Misschien schittert hij weer eens in de RVV, en verder niets meer...wat hem voor een enorm probleem stelt naar de ploeg toe.... en het voor Lefevre weleens genoeg kan zijn.
Maar techniek kan je met deze weersomstandigheden zeer goed aanscherpen (vind ik),opperste concentratie en balanceren ,vliegensvlug reageren op schuivertjes,terrein lezen etc...
En...Last but not least...'t is plezant,veel liever dit,dan zeikweer en modder.