Heb tot vorige week met 1.9 banden gereden op 1,6Bar (voor 83km). Heb nu toch mijn rocket rons 2.1 gestoken op 1,6bar en dit geeft een veel betere grip op de bevroren sporen.carbo wrote:hoeveel druk zou je best op de banden steken? ik rijd met 1.80 vooraan en achteraan!
Zo 10/01/2010 Herentals
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- Ghost-biker
- Mountainbiker
- Location: Ghost RT5700 - Merida HFS 3000V - Ridley ignite team
Post by Ghost-biker »
-
Sunn Xtreme
- Expert
Post by Sunn Xtreme »
vandaag een uurtje of 2 daar gereden... mooi zoals de omgeving nu is 
de gewone wegen schoven veel minder vanwege de extra sneeuw erop.. maar morgen gaat er wel een pak volk over, en kan het zoals de dagen voordien erbij liggen.
in de groene zone vanaf Herentals, in 1e singletrack wat uitkijken aan die omgewaaide boom met dat gat naast, die met de wortel bloot ligt op de singletrack :
niet stevig doorrijden daar, want er ligt een kort stukje ijzel onder de sneeuw (verder aangevroren tegen de vorige dagen), en als je in de vol remmen moet ga je gewoon rechtdoor of tegen die wortels, of in dat gat ernaast !!! (en dat komt hard aan)
ook bruusk corrigeren kan je daar doen terechtkomen...
enige terughoudendheid dus bij die omgewaaide boom.
de gewone wegen schoven veel minder vanwege de extra sneeuw erop.. maar morgen gaat er wel een pak volk over, en kan het zoals de dagen voordien erbij liggen.
in de groene zone vanaf Herentals, in 1e singletrack wat uitkijken aan die omgewaaide boom met dat gat naast, die met de wortel bloot ligt op de singletrack :
niet stevig doorrijden daar, want er ligt een kort stukje ijzel onder de sneeuw (verder aangevroren tegen de vorige dagen), en als je in de vol remmen moet ga je gewoon rechtdoor of tegen die wortels, of in dat gat ernaast !!! (en dat komt hard aan)
ook bruusk corrigeren kan je daar doen terechtkomen...
enige terughoudendheid dus bij die omgewaaide boom.
Ik ga zeker komen, heb zondag 20 dec. ook in Aarschot gereden (met veel sneeuw) en was echt zalig, zoiets kan je niet elk jaar meemaken.
Ik kom vanuit Westerlo met fiets naar Herentals en ga dan voor 47km en terug.
Ikzelf heb die crosscountry's van Continental 1.5 en ben hier 200% tevreden van (moeten wel 4 bar hebben).
ALs ik met 2.1 banden rij heb ik echt het gevoel met een tractor te rijden, kan alleen maar het idee zijn maar smallere banden liggen me meer.
Ik kom vanuit Westerlo met fiets naar Herentals en ga dan voor 47km en terug.
Ikzelf heb die crosscountry's van Continental 1.5 en ben hier 200% tevreden van (moeten wel 4 bar hebben).
ALs ik met 2.1 banden rij heb ik echt het gevoel met een tractor te rijden, kan alleen maar het idee zijn maar smallere banden liggen me meer.
- spaghetti_2
- Mountainbiker
Post by spaghetti_2 »
de organisatie heeft hier toch al laten weten dat ze nog nooit iets hebben afgelast en dat ze dat nu ook niet willen doen ..
-
zagato gaat klop krijgen
- Mountainbiker