Zo 10/01/2010 Sint-Anna / Hamme
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- Kristof Huyck
- Mountainbiker
- letsgetloose
- Mountainbiker
Post by letsgetloose »
Hier hetzelfde, ook niet vertrokken. Mijn straat alleen al lag zo glad als iets da'k het gewoon ni vertrouwde, hopelijk volgende week beter?
zo 10-1 hamme st anna
het was inderdaad levensgevaarlijk op de Hamse binnewegen ik heb de tocht uitgereden zonder vallen maar mijn engelbewaarders zijn voor dit jaar nu wel opgebruikt. De organisatoren moeten zich eens de bedenking maken aan welke gevaren ze de Mtbers bloot stellen en bij zulke slechte omstandigheden het besluit nemen af te gelasten.Wanneer je zonder trappen je voor en achterwiel gelijktijdig voelt wegglijden dan helpt stuurkunst niet meer en kan je alleen hopen op een beetje geluk
-
den duracell
- Mountainbiker
Post by den duracell »
wou eigenlijk niet vertrekken , tot er nen vriend aan de deur stond . dan toch maar den auto genomen tot daar. was weinig volk. was super glad maar niet gevallen. deze tocht mocht eigenlijk afgelast worden. veel te gevaarlijk..
was wel eens iets anders.
was wel eens iets anders.
Last edited by den duracell on Mon 11 Jan 2010 16:03, edited 1 time in total.
- supermotard
- Mountainbiker
Post by supermotard »
Inderdaad , deze tocht mocht eigenlijk nooit doorgaan
.
Na ongeveer 1km zag ik het bordje met 55 of 35 km , ik dacht bij mijn eigen dat het toch niet overal zo slecht zou blijven en wou nu ook niet de janette uithangen en dus koos ik voor de 55 . Na ongeer 10km had ik daar wel spijt van want dit was een mtb tocht onwaardig
. Gelukkig heb ik ergens een deftig stuk kunnen afsnijden want het was mij kotsbeu
en tot mijn verbazing kwam ik na precies 35km terug aan de aankomst . K'ben nog nooit zo gelukkig geweest .
Een dikke rode kaart voor de organisatoren want ze hadden deze tocht NOOIT mogen laten doorgaan

Na ongeveer 1km zag ik het bordje met 55 of 35 km , ik dacht bij mijn eigen dat het toch niet overal zo slecht zou blijven en wou nu ook niet de janette uithangen en dus koos ik voor de 55 . Na ongeer 10km had ik daar wel spijt van want dit was een mtb tocht onwaardig
Een dikke rode kaart voor de organisatoren want ze hadden deze tocht NOOIT mogen laten doorgaan
-
tomba la bomba
- Mountainbiker
Post by tomba la bomba »
't was inderdaad gevaarlijk glad vooral de eerste en het laatste stuk. Maar we hebben toch vrij vlot de 55 km uitgereden (maar 2 keer op de zijkant gelegen, niks erg
)
't was dus heel rustig aan de bevoorradingen !
de banden (vooral dan de voorband) wat druk uitlaten en je komt al veel verder !
Enkele deelnemers met crossfietsen kwamen al helemaal niet vooruit...
ja ja 't was dus een MTB-parcours !!
goed geamuseerd en een dikke training al bij al
dus toch nog chapeau aan de organisatoren : goed bepijld en 2 bevoorradingen, dat vind je ook niet overal ! die mensen kunnen toch ook niet overal gaan strooien hé ?!?
maar inderdaad geen toer om bijvoorbeeld met kinderen over te gaan
't was dus heel rustig aan de bevoorradingen !
de banden (vooral dan de voorband) wat druk uitlaten en je komt al veel verder !
Enkele deelnemers met crossfietsen kwamen al helemaal niet vooruit...
goed geamuseerd en een dikke training al bij al
dus toch nog chapeau aan de organisatoren : goed bepijld en 2 bevoorradingen, dat vind je ook niet overal ! die mensen kunnen toch ook niet overal gaan strooien hé ?!?
maar inderdaad geen toer om bijvoorbeeld met kinderen over te gaan
-
Pike The Bike Sr
- Mountainbiker
Post by Pike The Bike Sr »
Het was inderdaad gevaarlijk. Wij zijn met 8 vertrokken, na 5 km al 2 man kwijt door materiaal pech ( te koud, alles bevroren). Toch was het nog te doen, van de overgebleven 6 zijn er maar 4 één keer gevallen. Ik was bij de gelukkige duikers, met een beetje geluk de boom niet geraakt en zonder brokken de korte toer uitgetreden. Er valt iets voor te zeggen om toertochten bij dit weer toch maar af te gelasten. Ook de organisatie zit daar maar en bijna niemand komt opdagen (wegens te riskant). Laat ons zeggen dat 75 % van het parcours halsbrekend glad lag. Er was inderdaad niet veel plezier aan te beleven. Constant uitkijken naar gladde plekken en als je die toch niet gezien had met je bast tegen het harde dek gaan. Toch uitgereden met 6 van de 8. Alternatief is tot 10 uur slapen op zondagmorgen zeker. Blij dat we toch nog een beetje actief geweest zijn. Maar als eindbeschouwing bij dit soort weer toch beter schrappen.
Sportieve groeten en tot volgende week.........
Sportieve groeten en tot volgende week.........