No Tubes Informatie en ervaringen

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Old Skool
Mountainbiker
Location: Geconverteerde oude citybike (RIP) / Speci Rockhopper Disc / Salsa El Mariachi (29'er rigid mudbike)

Post by Old Skool »

Dickie wrote:
Wollie wrote:ik heb de samenstelling voor zelf notubes vloeistof gemaakt, maar helaas is de latex vast geworden na 5 uur.

Dus : 0,25l latex, 0,25 antivries (ethyleenglycol) en 0,5 l water.

Wat loopt er mis ? Ik heb alles nochtans goed geschud en het zag er in eerste instantie goed uit.

Danke,
Das vreemd.
Heb je de juiste anti-vries gebruikt?
In het warenhuis verkopen ze dat spul ook maar zitten er additieven bij die de latex kunnen doen klonteren.
Ook al gehoord : iemand had eerst de latex met de anti-vries gemengd en later het water toegevoegd...de latex klonterde ook.
Eerst met water mengen en dan pas de Ethyleenglycol toevoegen ging wel :-k
idd
sommige recepten raden windowwashinliquid aan. Maar meestal mislukt dit om dezelfde reden. Latex kan ook beginnen vlokken als er teveel zout in het water zit. In streken met hard water is verdunnen met flessenwater dus beter
fillebiker
Mountainbiker

Post by fillebiker »

kevinvt wrote:misschien een domme vraag :-? Ik heb van 20 december tubes rocket ron op mijn bike staan en ik ging juist in de garage (verwarmd) en mijn tubes stonden al goed plat :( ik kon mijn tube volledig tot tegen mijn velg drukken. Nu is mijn vraag is dit normaal dat dit op iets meer na een week kan??
rijd je tubeles of met echte tubes die op de velg geplakt zijn?
als je met echte tubes rijd dan is het normaal dat je band wat afgaat vanwege de latexbinnenband die poreus is!
kevinvt
Mountainbiker

Post by kevinvt »

fillebiker wrote:
kevinvt wrote:misschien een domme vraag :-? Ik heb van 20 december tubes rocket ron op mijn bike staan en ik ging juist in de garage (verwarmd) en mijn tubes stonden al goed plat :( ik kon mijn tube volledig tot tegen mijn velg drukken. Nu is mijn vraag is dit normaal dat dit op iets meer na een week kan??
rijd je tubeles of met echte tubes die op de velg geplakt zijn?
als je met echte tubes rijd dan is het normaal dat je band wat afgaat vanwege de latexbinnenband die poreus is!

ik rij tubeles de band is er niet opgeplakt dus UST. Voor extra bescherming mag ik joe's no flats in mijn banden doen? zodat de kans nog kleiner is om plat te rijden of is dat totaal niet nodig bij UST banden
fillebiker
Mountainbiker

Post by fillebiker »

normaal doe ik altijd wat notubes in men bande
maak ni uit da het ust is of gewoon
El Baelos
Mountainbiker

Post by El Baelos »

El Baelos wrote:Ik heb trouwens nog een Geax Barro Mountain draadband liggen.
Die is eigenlijk ideaal om met de huidige ondergrondsomstandigheden m'n Racing Ralph te vervangen, maar kan je een draadband ook gewoon luchtdicht maken?
Om mijn eigen vraag dan maar te beantwoorden: het is vrij goed gelukt.
Ik was eigenlijk bang dat de staaldraad moeilijk op zijn plaats ging schieten en dat er langs daar lucht ging lekken.
Met een pomp is het onbegonnen werk, maar met de compresseur springt de band makkelijk op zijn plek.
Er ontsnapt momenteel wel nog wat lucht langs de aansluiting band-velg op enkele plaatsen (0,1 bar in een half uur), maar ik denk dat de Notubes vloeistof dit wel zal kunnen dichten.
Grootste miserie met die zeer stijve staaldraad is de band over de velg krijgen, amai mijn duimen...
kevinvt
Mountainbiker

Post by kevinvt »

mijn tubeles achteraan blijft goed hard staan maar mijn voorband is al na 2 dagen zo plat als een vijg :cry: wie weet wat hier de oorzaak is?? ik heb de band er al zeker 5 keer opnieuw afgehaald en opgezet en hij blijft lucht verliezen
maltje
Mountainbiker

Post by maltje »

Ik heb nieuwe dt swiss wielen gekocht van een wedstrijdrijder.
Heb er op aanraden van zijn fietsemaker,gewone banden (geen tubeless)zonder binnenband laten opleggen.Met zo'n melkachtige substantie.
MAAR deze morgen(na 2 dagen)stond 1 van de 2 banden volledig plat!
De noby nic staat plat,de swalbe is nog goed.Ook zie ik net dat op de vloer wat van dat product ligt.
Dat kan toch niet normaal zijn?
BIj de vorige fietsboer had ik dat ook en daarom was ik niet zo'n voorstander van zulke bandencombinatie.
Heb ik pech of wat??
Straks ook wel een met fietsmaker bellen.

mvg

PS.Aan de moderators:Heb ook nieuw draadje gestart maar dat mag dus weg.
Dickie
Mountainbiker

Post by Dickie »

kevinvt wrote:mijn tubeles achteraan blijft goed hard staan maar mijn voorband is al na 2 dagen zo plat als een vijg :cry: wie weet wat hier de oorzaak is?? ik heb de band er al zeker 5 keer opnieuw afgehaald en opgezet en hij blijft lucht verliezen
Kan meerdere oorzaken hebben:
het zeepsop waarmee je de band doet zetten kan aanwijzen waar er nog lucht ontsnapt.
Ventiel kan lucht verliezen via gaatje langs de schacht: schroefje harder aandraaien en goed klutsen met ventiel naar beneden en vervolgens wiel met ventiel naar boven te draaien, zo kan de latex richting ventielafdichting lopen.
Bij gewone velgen: lek in de tape?
Beste is om zodra de band op druk staat er direct een paar kms mee te gaan bollen.
maltje
Mountainbiker

Post by maltje »

Een telefoontje kan wonderen doen.
Uitleg van een gerenomeerd fietsmaker.
Gewone banden gebruiken als tubeless.
Dat wit product in de band gieten.De eerste keer onderhalf potje.Band naar 4 kg druk brengen(met compressor)
Wiel goed rond draaien.
Dan druk naar 2,5 brengen en er mee fietsen.
Zo'n combinatie mag je zeker niet te hard oppompen.Rij met 2,5 maximum.
Ik heb nu opnieuw geprobeerd maar zonder er mee te gaan fietsen.
BEn eens benieuwd.

mvg
_alain_
Mountainbiker

Post by _alain_ »

Ik rij nog niet met 2.5bar met binnenbanden...
De eerste tests met latex in gewone banden liepen voor mij behoorlijk goed af,
alleen mag ik iets meer druk erin doen.
1bar was net wat weinig en bij hard corneren kwam er bosgrond tussen band en velg (voorkant burpte even).
nu zijn we aan het proberen met 1,2 vooraan en 1,4 achteraan,
voorlopig nog zonder problemen (en massa'a grip).

Ik weeg 90kg en dit plaatje is representatief voor "bochtje nemen" ;)
Image
Post Reply