Zo 31/01/2010 Lovenjoel / Bierbeek -- AFGELAST --

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Havik
Mountainbiker

Post by Havik »

turbotiger wrote:
crabbe wrote:wegens slechte weersvoorspellingen is de mtb tocht afgelast.

wtc heidezonen
weer van dat !!! wie neemt jullie ondertussen nog serieus ???

DE ZWAKKEN VALLEN AF !!!
Mag ik u beleefd toch met aandrang vragen om uw onnodige reactie voor u te houden.

Als een organisatie de beslissing neemt om hun tt te annuleren door weersomstandigheden is dit hun volste recht en is totaal niet nodig om zulke reacties te uiten.

mvg
Havik

Het staat je vrij om op deze dag een andere tocht te rijden of ergens een bloso rit te rijden.
Superfan
Kerstman

Post by Superfan »

Wijze en juiste beslissing, hoe jammer dit ook is, want het zal duren tot er iets heel ernstigs gebeurd, en begin dan niet over de verzekering.
Ik denk dat elke polis een clausule heeft waarin vermeld staat dat er enkel "berekende risico's" verzekerd zijn.
Vraag is natuurlijk of in deze omstandigheden men nog van een "berekend risisco" kan spreken, en verzekeringen kennende zullen ze de weersomstandigheden zeker in twijfel trekken bij ernstige ongevallen, en waar staan we dan?????
Mountain JOhler
Mountainbiker

Post by Mountain JOhler »

Correcte beslissing, veiligheid primeert.

Ik kijk uit naar de zondag dat deze TT opnieuw georganiseerd wordt, was vorig jaar echt de moeite.
leffingenoartje
Kerstman

Post by leffingenoartje »

Superfan wrote:Wijze en juiste beslissing, hoe jammer dit ook is, want het zal duren tot er iets heel ernstigs gebeurd, en begin dan niet over de verzekering.
Ik denk dat elke polis een clausule heeft waarin vermeld staat dat er enkel "berekende risico's" verzekerd zijn.
Vraag is natuurlijk of in deze omstandigheden men nog van een "berekend risisco" kan spreken, en verzekeringen kennende zullen ze de weersomstandigheden zeker in twijfel trekken bij ernstige ongevallen, en waar staan we dan?????
Inderdaad hoe jammer het ook is RESPECT VOOR DE ORGANISATORS !!

Diegenen die zelf geen toertocht inrichten hebben geen recht om krasse uitspraken te doen [-X

Image
TimDC
Mountainbiker

Post by TimDC »

Gaat dit nu nog over MTB'en of over verzekeringsproblemen. Het is idd hun goed recht om een tocht af te gelasten, maar ik begrijp wel dat er een aantal mensen kritiek op hebben. Er rijden nu nog ondanks het slechte weer duizenden fietsers naar school of naar het werk. In veel slechtere omstandigheden dan diegene die ze zondag geven.
Soms valt er wel eens één, ik heb hier bij ons op school nog geen enkel schadegeval gehad (lichamelijke schade) die de verzekering niet wou betalen, of het nu door het weer of door lompigheid was.
Als je buiten komt en je breekt een been, of je loopt onder een auto, of er crasht een vliegtuig op je huis, er kan van alles gebeuren, dat zal mij toch niet tegenhouden om buiten te komen. Om de organisatie verwijten te geven , is er idd wel ver over. Bij mijn weten geven ze tot hiertoe zondag vrij mooi weer. Op verse sneeuw kun je nog goed vooruit komen, vorige week ook op de sneeuw gereden en was best aangenaam.
Het is natuurlijk ook waar dat er iets minder bikers zullen komen opdagen, niet iedereen heeft evenveel techniek. Minder winstmarge misschien dan, allé we zullen maar wachten op de volgende data zekers. Hopelijk blijven er deze winter toch nog een paar tochten over want die bloso's steken na een tijdje wel dik tegen
Admiral
Mountainbiker

Jammer maar verstandig

Post by Admiral »

Het was waarschijnlijk geen gemakkelijke, maar wel een verstandige beslissing. Hoe graag we ook hadden gereden, we willen niet dat iemand zwaar valt. Hopelijk tot later.
phille
Mountainbiker

Post by phille »

weet iemand de status van het terrein in den bos ? Als die pel ijs daar nog steeds ligt zoals 2 weken terug is da niet te doen, maar indien die weg is gaat het m.i. doenbaar zijn ... Waar is den Adri ergens als ge hem nodig hebt ;-)
tarzan2
Mountainbiker

Post by tarzan2 »

phille wrote:weet iemand de status van het terrein in den bos ? Als die pel ijs daar nog steeds ligt zoals 2 weken terug is da niet te doen, maar indien die weg is gaat het m.i. doenbaar zijn ... Waar is den Adri ergens als ge hem nodig hebt ;-)
Ik ben afgelopen dinsdag in Meerdaelwoud ne grote toer gaan doen.
Vertrokken vanuit Blanden en dan via Heverleebos richting Zoete Waters. Daar omhoog en richting Nethen gereden langs de Kluis. Via de lange zanderige klim in Nethen terug Meerdaelwoud ingedoken om via de Warandavijvers de Naamsesteenweg over te steken en zo naar Bierbeek te rijden.
Alles lag er quasi perfect bij! Er is natuurlijk hier en daar wat bevrozen spoorvorming en zeker als een morgen een pelleke sneeuw over valt, is het opletten geblazen maar over het algemeen was het genieten geblazen. Ik vind het persoonlijk veel minder gevaarlijk in den bos dan op de fietspaden langs de baan die maar half vrijgemaakt zijn.
bulls68
Mountainbiker

Post by bulls68 »

@ de organisatie : Heel verstandige beslissing om TT uit te stellen, al is het niet gemakkelijk om alles opnieuw te organiseren binnen enkele weken. Ik denk dan vooral aan alle helpers die zich opnieuw moeten kunnen vrijmaken, aan alle paperassen die opnieuw moeten worden ingevuld, aan alle aanvragen die opnieuw moeten gebeuren, enz...

Heidezonen, tot heel binnenkort.
turbotiger
Mountainbiker

Post by turbotiger »

LuckyIron wrote:niet teveel van aantrekken Johan,

waarschijnlijk weer zo 1 of andere puber die nog nooit zelf een TT heeft ingericht!

Jullie nemen een wijs besluit: veiligheid gaat voor.

=D>
deze"puber" richte 20 jaar geleden al fietstochten in,
trouwens als je mening uiten gekruid met een vleugje sarcasme al niet meer kan...
en wat die zwakken betreft,;om beurt behoren we allemaal wel eens tot de "zwakken"(en niet enkel op fietsgebied),t is gewoon een uitspraak en een waarheid die onweerlegbaar is... :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Post Reply