Is de 945 wel in orde voor de Belgische weg? Er mankeert een mistlicht.
Of is dit niet verplicht?
Fietsendrager Thule 945
Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
-
diesel1978
- Mountainbiker
-
madrista666
- Mountainbiker
Post by madrista666 »
Zou men dit overal verkopen mocht dit niet reglementair zijn volgens belgische wetgeving???diesel1978 wrote:Is de 945 wel in orde voor de Belgische weg? Er mankeert een mistlicht.
Of is dit niet verplicht?
- jimmyvlb
- Mountainbiker
MADRISTA666 wrote:Zou men dit overal verkopen mocht dit niet reglementair zijn volgens belgische wetgeving???
Ja, zie maar naar de clip on van thule. Daar hoor je ook een aparte lichtbalk bij te kopen om in orde te zijn qua verlichting.
Maar clip on wordt wel degelijk zonder toebehoren verkocht.
Hoe het zit met dat mistlicht op de 945 weet ik niet.
Wat ik daarentegen wel weet, is dat een mistlicht achter verplicht is en goed zichtbaar moet zijn.
Toen ik heel lang geleden smoke achterverlichting op m'n auto plaatste, moest ik in principe nog een apart rood mistlicht ergens vastmaken. ( heb dit nooit gedaan en men is er ook nooit over gevallen).
-
madrista666
- Mountainbiker
Post by madrista666 »
ja hoor ook van Thule:Den Deze wrote:Bestaat er feitelijk een beetje een deftig alternatief voor mensen zonder trekhaak?
Niet bepaald zin om een smak geld neer te smijten voor een trekhaak te laten plaatsen :)
http://www.thule.com/en-GB/BE/Products/ ... BwMszCbso=
-
Chris #22
- Mountainbiker
Ikzelf heb ook een 945 en voor 1 fiets perfekt en zeer vlug gemonteerd.
Voor 2 fietsen wordt het al passen en meten met sturen en zadels maar het kan perfekt.
Mistlicht niet verplicht want een wagen met kapot mistlicht wordt op de keuring NIET afgekeurd . Enkel een opmerking dus zal dit op een fietsdragen zeker niet verplicht zijn.
Voor 2 fietsen wordt het al passen en meten met sturen en zadels maar het kan perfekt.
Mistlicht niet verplicht want een wagen met kapot mistlicht wordt op de keuring NIET afgekeurd . Enkel een opmerking dus zal dit op een fietsdragen zeker niet verplicht zijn.
Wat een onzin!Chris #22 wrote:Mistlicht niet verplicht want een wagen met kapot mistlicht wordt op de keuring NIET afgekeurd . Enkel een opmerking dus zal dit op een fietsdragen zeker niet verplicht zijn.
Een mistlicht is wel degelijk verplicht, en mag zoals de andere lichten niet gehinderd worden door de lading. Consulteer maar eens even de wegcode!
Dus wanneer het mistlicht van de auto niet zichtbaar is, moet een herhalingslicht geplaatst worden op het fietsrek. Ook aanhangwagens moeten verplicht uitgerust zijn met een mistachterlicht.
- kamikeli
- Mountainbiker
- Location: Krafstoff-Pervélo (mtb), Xesco 'superlight' (mtb)en francesco 'carbon'(race)
Die plastieke bandengootjes en snelspanners zijn afzonderlijk te verkrijgen. Twee maand geleden nog besteld bij thulecenter in Antwerpen.retlaw wrote:Ik heb de 947 gekocht om makkelijk twee fietsen te kunnen vervoeren en heb t mij nog geen moment beklaagd. Met de 945 zou t toch telkens weer wat puzzelen zijn denk ik om de twee fietsen erop te plaatsen.
Kwaliteit is over het algemeen goed, enkel die plastieke bandengootjes en snelspannertjes, die trouwens naar ik gehoord heb niet afzonderlijk bij te kopen zijn, heb k beetje mijn twijfels bij maar dat zijn details.
Overall zeer tevreden van!!
- Mountain JOhler
- Mountainbiker
Post by Mountain JOhler »
Hier heb ik toch wel een andere mening over, het alternatief dat kwalitatief zelfs nog iets hoogstaander is dan Thule is Uebler.MADRISTA666 wrote:Géén alternatief, Thule SUPERKWALITEIT!!! Heb zelf ook zo'n fietsendrager en al overal mee naartoe getroken, géén 1 x fiets losgekomen. Kopen die handel, misschien ietsje duurder maar zeker zen geld waard.
reactie van Kawa is wel juist, 2dh bikes gaan moeilijk op het rekje, gewone bikes no problemo...
makkelijk te plaatsen:

Zowel de fietsdrager is standaard afsluitbaar op de trekhaak met een geinstalleerd slot alsook elke framebevestiger voor de 2 fietsen.
Zover ik me kan herinneren staat er bij Thule enkel een slot op één van de twee framebevestigers.
Deze fietsdrager is bovendien ruim neerklapbaar tot 90° en verwijderd zich van de achterbumper bij het wegkantelen waardoor er veel meer ruimte tussen de fietsdrager en de achterbumper ontstaat. Handig om makkelijk in de kofferruimte te kunnen geraken zonder dat je jezelf er moet tussenwringen.

Groot verschil met de drager van Thule die maar 45° wegkantelt vanuit de trekhaak waardoor er geen extra ruimte gecreëerd wordt tussen de drager en de achterbumper.
Bovendien zijn de riempjes waarmee de wielen gefixeerd worden van een veel betere kwaliteit bij Uebler. De sluitingen zijn zeer sterk en kwalitatief beter als die van Thule.
Het plaatsen van twee mtb op deze drager vormt totaal geen probleem.
Trouwens, deze drager komt uit een aantal onafhankelijke testen als de beste uit de bus.
Hier is er één van:
http://www.aanhangers.be/files/Autobildtest.pdf
En er staat standaard een mistlicht op gemonteerd wat verplicht is trouwens.