lopen goed voor te fietsen ?
Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
- freezy
- Mountainbiker
- Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...
Ik was op zoek naar een finse piste in de buurt maar de dichtsbijzijnde zijn Melle (10km rijden) en Oudenaarde (20km rijden). Nu zag ik op de site van Zottegem dat er ook 1 voorzien was rond april 2009. Na een mailtje naar de sportdienst blijkt dat Natuur en Bos tegen de aanleg is. Da's toch onvoorstelbaar eh, de route ging rond het baseballterrein en door een speelbos gaan. Nu zijn ze daar ook al tegen
Eind februari zou er nu in Zottegem toch een moeten zijn, enkel rond het baseballterrein en 650m lang. Beter dan niets zeker...
Iemand trouwens ervaring met een goeie winkel voor loopschoenen omgeving Zottegem - Gent. Nu loop ik met een neutrale Asics, maar ze zijn aan vervanging toe.
Eind februari zou er nu in Zottegem toch een moeten zijn, enkel rond het baseballterrein en 650m lang. Beter dan niets zeker...
Iemand trouwens ervaring met een goeie winkel voor loopschoenen omgeving Zottegem - Gent. Nu loop ik met een neutrale Asics, maar ze zijn aan vervanging toe.
Als ge met drie gaat rijden en ge haalt een gemiddelde van 35.3 over 80 km.zagato wrote:Zo hoog zal dat niveau liggen vrees ik ...rij maar eens competitie zonder fietstraining dan zul je pas niveau zien en zien wie er wordt afgereden
Het is een toer Ninove - Mainvault (dus zeker niet plat)
Ik denk dat dit al serieus doorrijden is...
Ik had toen wel 120km loopkm's in een week
- freezy
- Mountainbiker
Vandaag een ander paar schoenen aangeschaft nadat ik de laatste tijd last had in mijn linkerscheenbeen. Ben bij rslab in Gent geweest. http://www.rslab.be/ Heel goeie uitleg gehad, blijkbaar had ik niet zo'n neutrale Asics schoenen, in de vorige winkel dus een verkeerde uitleg gekregen
Na zo'n footscan analyse en het bekijken van mijn huidige schoenen wist hij al direct de oorzaak van mijn pijnlijk scheenbeen. Ik had schoenen nodig die meer steun thv de hiel gaven. Bij mijn vorige ontbrak daar de nodige steun waardoor mijn voet lichtjes doorboog naar binnen. Ben na een paar modellen te passen op de loopband met Mizuno Nirvana's naar huis gekomen. Morgen de test!
- freezy
- Mountainbiker
Bij mij begint het serieus te beteren, ik moet mij al inhouden om niet langer te lopen dan het schema voorschrijft. Zit nu aan 50min, zo'n 8-8,5km. Loop echt in een rustig tempo om zeker niet te forceren. De pijn de dag na het lopen blijft zo goed als achterwege. Enkel een klein beetje mijn kuiten maar na een paar minuten rondlopen is die stijfheid al weg. Begin echt plezier in het lopen te hebben! 
- Sandcrawler
- Mountainbiker
- Location: Ne Witte En Ne Zwarte Met Zonder Versnellingen En Nen Blauwe Mej Volwassen Wielen
Post by Sandcrawler »
En dan heb je nog niet gelopen totdat je een runnershigh hebt bereikt.freezy wrote:Begin echt plezier in het lopen te hebben!
jawadadde , mijn onderwerp heeft hier succes , ik loop momenteel op het gemak 1 uur aan een stuk , ik kan meer maar beetje last van verrokken spier in bovenbil , fietsen(mtb) herbeginnen volgende week als weer toelaat , proberen om 20 km van brussel te lopen , houffamarathon , dwars door wervik , nu nog kilo's kwijt spelen . Het zijn er 97 voor 1m80 , dus teveel , ik weeg nu al een 10 tal jaren boven de 90 . Ik wil en moet naar 85 .
Het omgekeerde is zeker wel waar. In de eos stond er een artikel dat lopers baat hebben bij fietstraining. Zelf was ik vroeger competitieloper 400m en 800m in de zomer en veldlopen in de winter. Tegelijkertijd reed ik iedere dag met de fiets 20km enkel naar school. En je merkt daardoor dat je met meer kracht en een grotere foulé kunt lopen.
Na een hele tijd niet meer gefietst te hebben en nu een jaar weer wel redelijk intensief, merk ik dat de kracht in de benen bij het lopen van vroeger weer terug is. Met evenveel moeite zet ik grotere stappen. Dus dankzij het fietsen ben ik terug herboren

Na een hele tijd niet meer gefietst te hebben en nu een jaar weer wel redelijk intensief, merk ik dat de kracht in de benen bij het lopen van vroeger weer terug is. Met evenveel moeite zet ik grotere stappen. Dus dankzij het fietsen ben ik terug herboren