Fietsendrager Thule 945

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
diesel1978
Mountainbiker

Fietsendrager Thule 945

Post by diesel1978 »

Ik zoek een Thule 945 fietsendrager te kopen.
Welke zijn jullie pos/neg ervaringen?
Welke is een mooi alternatief voor 2 mtb?

Alvast bedankt voor jullie reactie.
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Kwalitatief één van de betere dragers volgens mij, maar één raad als je dikwijls met twee fietsen erop wil vertrekken....

Koop de 947, fietsen staan naar mijn mening te kort tegen elkaar en twee fully's meesleuren zorgde nogal voor wat ergernissen bij mij... :-)
madrista666
Mountainbiker

Post by madrista666 »

Géén alternatief, Thule SUPERKWALITEIT!!! Heb zelf ook zo'n fietsendrager en al overal mee naartoe getroken, géén 1 x fiets losgekomen. Kopen die handel, misschien ietsje duurder maar zeker zen geld waard.

reactie van Kawa is wel juist, 2dh bikes gaan moeilijk op het rekje, gewone bikes no problemo...
retlaw
Mountainbiker

Post by retlaw »

Ik heb de 947 gekocht om makkelijk twee fietsen te kunnen vervoeren en heb t mij nog geen moment beklaagd. Met de 945 zou t toch telkens weer wat puzzelen zijn denk ik om de twee fietsen erop te plaatsen.

Kwaliteit is over het algemeen goed, enkel die plastieke bandengootjes en snelspannertjes, die trouwens naar ik gehoord heb niet afzonderlijk bij te kopen zijn, heb k beetje mijn twijfels bij maar dat zijn details.

Overall zeer tevreden van!!
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

MADRISTA666 wrote: reactie van Kawa is wel juist, 2dh bikes gaan moeilijk op het rekje, gewone bikes no problemo...
No problemo geldt bij mij enkel als ik er twee HT's op plaats. En dan moet je nog goed kijken hoe je ze plaatst om niet met de zadels of stuur in problemen te komen.

Twee Speci FSR fietskes is echt puzzelen.
madrista666
Mountainbiker

Post by madrista666 »

Speci raar gebouwt dan zene, heb al met men DH bike, Dawg, On One,... gepuzzeld en dit lukte soms is zadel van 1ne bike lager zetten ofzo, enkel LP dh en Intense 6.6 paste niet...
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

MADRISTA666 wrote:Speci raar gebouwt dan zene, heb al met men DH bike, Dawg, On One,... gepuzzeld en dit lukte soms is zadel van 1ne bike lager zetten ofzo, enkel LP dh en Intense 6.6 paste niet...
Het lukt wel, maar 't is gewoon een hoop miserie. En ze staan tegen elkaar. (moet doeken steken tussen vork en achterste deel van de andere fiets)
Ook haal ik er de zadelpen meestal gewoon uit.

Had ik het geweten had ik er ene voor 3 gekocht, geen geprul, opladen en hopsa... :-)
oedieboy
Mountainbiker

Post by oedieboy »

Ik heb me vorige week een spinder falcon gekocht, na lang twijfelen tussen deze en de euroway 945. Maar de falcon is, vind ik toch, iets steviger en handiger.
Thuis hadden we vroeger een spinder hawk (model net onder falcon) en nooit problemen mee gehad (paar tripjes ardennen, vogezen, ...).
oiz
Mountainbiker

Post by oiz »

Heb de 947 prima spul!!! =D>
Elk jaar met 3 mtb's (Scott van de vrouw, scott scale junior van de junior en mijne oiz) naar het zuiden van Frankrijk zonder problemen.
Wel een beetje met de hoogte van de zadels spelen... :oops:
Handig is ook dat je het rek kunt laten kantelen om iets uit de koffer te nemen.
madrista666
Mountainbiker

Post by madrista666 »

kawa wrote:
MADRISTA666 wrote:Speci raar gebouwt dan zene, heb al met men DH bike, Dawg, On One,... gepuzzeld en dit lukte soms is zadel van 1ne bike lager zetten ofzo, enkel LP dh en Intense 6.6 paste niet...
Het lukt wel, maar 't is gewoon een hoop miserie. En ze staan tegen elkaar. (moet doeken steken tussen vork en achterste deel van de andere fiets)
Ook haal ik er de zadelpen meestal gewoon uit.

Had ik het geweten had ik er ene voor 3 gekocht, geen geprul, opladen en hopsa... :-)
Das wel waar, heb je gelijk in.
Post Reply