training schema goed of niet
Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
-
stevy
- Mountainbiker
- Location: "specialized stumpjumper 29" "Turner SUltan" "cannondale Six"
training schema goed of niet
1)Zondag TT 40km
2)Maandag 45min op spinningbike lage weerstand
3)Dinsdag 1uur op spinningbike 15 minuten matige weerstand 5 minuten hoge weerstand dit 2keer 10minuten lage weerstand 5min hoog 5 laag
4)woensdag vrij
5)donderdag 45 min 15min matige weerstan 5 min hoge weerstand 10 min matige 10 min hoge weerstand 5min lage weerstand.
6) vrijdag Matchke in de goal staan met de kameraden
7) zaterdag vrij.
Ik heb een tijdje niet meer aan sport gedaan. Ik wil nu mijn conditie snel terug opbouwen. Qua voeding eet ik niet altijd de juist dingen. maar ik probeer er op te letten. Ik gebruik ook wel voedingssupplementen van topsport in kiewit dit voor een sneller herstel van de spieren.
Ik heb een zeer drukke schema en heb geen tijd om langer te trainen.
wat zouden jullie veranderen of het schema zo laten.
Het enige spijtig is dat ik nu na 2 weken trainen nog steeds geen kilo's kwijt ben.
3)Dinsdag 1uur op spinningbike 15 minuten matige weerstand 5 minuten hoge weerstand dit 2keer 10minuten lage weerstand 5min hoog 5 laag
4)woensdag vrij
5)donderdag 45 min 15min matige weerstan 5 min hoge weerstand 10 min matige 10 min hoge weerstand 5min lage weerstand.
7) zaterdag vrij.
Ik heb een tijdje niet meer aan sport gedaan. Ik wil nu mijn conditie snel terug opbouwen. Qua voeding eet ik niet altijd de juist dingen. maar ik probeer er op te letten. Ik gebruik ook wel voedingssupplementen van topsport in kiewit dit voor een sneller herstel van de spieren.
Het enige spijtig is dat ik nu na 2 weken trainen nog steeds geen kilo's kwijt ben.
- lucvdb
- Mountainbiker
Re: training schema goed of niet
Troost u met de gedachte dat spieren meer wegen dan vet.stevy wrote: Het enige spijtig is dat ik nu na 2 weken trainen nog steeds geen kilo's kwijt ben.
- Sandcrawler
- Mountainbiker
- Location: Ne Witte En Ne Zwarte Met Zonder Versnellingen En Nen Blauwe Mej Volwassen Wielen
Post by Sandcrawler »
't zou zelfs kunnen dat je in't begin bijkomt maar toch strakker wordt.lucvdb wrote:Troost u met de gedachte dat spieren meer wegen dan vet.stevy wrote: Het enige spijtig is dat ik nu na 2 weken trainen nog steeds geen kilo's kwijt ben.
- robin
- Mountainbiker
als ik dit zo lees is de dinsdag en donderdag meer richting interval,en daartussen een rustdag,stevy wrote:1)Zondag TT 40km
4)woensdag vrij
7) zaterdag vrij.
in feite mag je maar 1 interval doen per trainingsweek, dus de dinsdag zou ik houden, miss nog wat intensiever spinnen.
de woensdag moet je na een interval zeker een 30-45min losrijden !!!!!!!!
en de donderdag zou ik dan een rustdag inlassen.
en zaterdag miss ook wat losrijden 1utje
Hey, ik zal mijn vraag maar hier stellen dan hoef ik geen nieuw topic te beginnen
Is het mogelijk om deze zomer bepaalde marathons te rijden zoals de houffamarathon(100km) als ik midden februari begin op te bouwen.
Ik mountainbike al een jaar en mijn basisconsitie is goed.
Moet ik dan dagelijks trainen (hoe beste: duurtrainingen of rpm trainingen)
Het doel is om toch bij de jeugd in de middenmoot van het klassement te raken.
Is het mogelijk om deze zomer bepaalde marathons te rijden zoals de houffamarathon(100km) als ik midden februari begin op te bouwen.
- King of the Hill
- Mountainbiker
Post by King of the Hill »
Dat wil ik ook wel eens horen. Ik zit namelijk in dezelfde situatie, ook een jaartje bezig, maar mijn doel is eerder het uitrijden van zo'n ardennenmarathon.toverijse wrote:Hey, ik zal mijn vraag maar hier stellen dan hoef ik geen nieuw topic te beginnen![]()
Ik denk dat dat inderderdaad de beste aanpak is.
Nu vooral duurtrainingen doen, dan hoogtemeters gaan inbouwen zodat je die goed in de benen hebt. Vanaf mei ofzo aanvullen met intervaltrainingen.
Volgens mij is een paar keer in de ardennen gaan rijden geen overbodige luxe, enerzijds voor die hoogtemeters, maar ook voor de techniek.
Maar ik hoor het graag eens van de ervaren rotten.
Misschien zouden we het topic beter verplaatsen, er komt niet echt veel reactie zo te zienKing of the Hill wrote:Dat wil ik ook wel eens horen. Ik zit namelijk in dezelfde situatie, ook een jaartje bezig, maar mijn doel is eerder het uitrijden van zo'n ardennenmarathon.toverijse wrote:Hey, ik zal mijn vraag maar hier stellen dan hoef ik geen nieuw topic te beginnen![]()
Ik denk dat dat inderderdaad de beste aanpak is.
Nu vooral duurtrainingen doen, dan hoogtemeters gaan inbouwen zodat je die goed in de benen hebt. Vanaf mei ofzo aanvullen met intervaltrainingen.
Volgens mij is een paar keer in de ardennen gaan rijden geen overbodige luxe, enerzijds voor die hoogtemeters, maar ook voor de techniek.
Maar ik hoor het graag eens van de ervaren rotten.
- King of the Hill
- Mountainbiker
Post by King of the Hill »
Tja, er is ook wel al redelijk wat te vinden via de zoekfunctie.
http://forum.mountainbike.be/viewtopic.php?t=30319
http://forum.mountainbike.be/viewtopic.php?t=65158
http://forum.mountainbike.be/viewtopic.php?t=10097
Maar van mij mag je een nieuw topic maken
http://forum.mountainbike.be/viewtopic.php?t=30319
http://forum.mountainbike.be/viewtopic.php?t=65158
http://forum.mountainbike.be/viewtopic.php?t=10097
Maar van mij mag je een nieuw topic maken
-
Sunn Xtreme
- Expert
Post by Sunn Xtreme »
even kort samenvatten :
ja, je kan dat vanaf februari opbouwen. 1e doel : duurtrainingen op lagere pols = uithouding uitgebreid trainen.
verder ga je systematisch wat aanpassingen doen met de tijd.
aan te raden is ook, dat je de duurtrainingen op heuvelachtig parcours uitvoerrt - indien mogelijk uiteraard (en op de weg !!!) of de combinatie van veldwegen en asfalt kan ook. moet je beetje afwegen.
naarmate het doel dichter komt , moet je steeds meer de trainingen bijstellen. 1 blijft zowieso aanwezig : minstens 1 lange duurtraining (3 a 5u) per week, en 1 korte duurtraining (2.30 a3u)
het aantal keren dat je rijd, is zowieso 4x per week... met minder gaat het niet goedkomen, wil je veel plezier beleven aan een lastige Ardense marathon, en niet onderweg je steendood moeten verderslepen.
doe je de 100km van Houffalize, is het raadzaam met regelmaat 120-130 km op de weg op heuvelachtig terrein te rijden, om je uithouding konstant te trainen en onderhouden. in het veld is dat niet te doen aan een lagere pols.
een vb :
is je OVERSLAGPOLS 165, dan rijd je de duurtrainingen aan bv 140.
maar zeer belangrijk dus ook : de regelmaat , aantal keren per week (zowieso 4x per week trainen)
ja, je kan dat vanaf februari opbouwen. 1e doel : duurtrainingen op lagere pols = uithouding uitgebreid trainen.
verder ga je systematisch wat aanpassingen doen met de tijd.
aan te raden is ook, dat je de duurtrainingen op heuvelachtig parcours uitvoerrt - indien mogelijk uiteraard (en op de weg !!!) of de combinatie van veldwegen en asfalt kan ook. moet je beetje afwegen.
naarmate het doel dichter komt , moet je steeds meer de trainingen bijstellen. 1 blijft zowieso aanwezig : minstens 1 lange duurtraining (3 a 5u) per week, en 1 korte duurtraining (2.30 a3u)
het aantal keren dat je rijd, is zowieso 4x per week... met minder gaat het niet goedkomen, wil je veel plezier beleven aan een lastige Ardense marathon, en niet onderweg je steendood moeten verderslepen.
doe je de 100km van Houffalize, is het raadzaam met regelmaat 120-130 km op de weg op heuvelachtig terrein te rijden, om je uithouding konstant te trainen en onderhouden. in het veld is dat niet te doen aan een lagere pols.
een vb :
is je OVERSLAGPOLS 165, dan rijd je de duurtrainingen aan bv 140.
maar zeer belangrijk dus ook : de regelmaat , aantal keren per week (zowieso 4x per week trainen)