hoe trainen met die vriesweer??

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Post Reply
yvesdv
Mountainbiker

hoe trainen met die vriesweer??

Post by yvesdv »

ik heb vorige week zondag voor het laatst gefietst (en gevallen), maar met dit weer vind ik het te gevaarlijk om nog te gaan trainen..
wat raden jullie aan om in deze periode zo weinig mogelijk vorm in te leveren?

ik heb hier al verschillende dingen gelezen op het forum:
lopen zou al dan niet goed zijn..
ik loop nu 3x een uur per week. (rustige duurloop)

verder hoorde ik ook dat schaatsen goed zou zijn?
dit zouden namelijk exact dezelfde spieren zijn als voor het fietsen?

grtn
vasquez
Mountainbiker
Location: Specialized Epic Marathon Carbon + Cube Reaction Custom + Wilier Cento Cunego Edition

Post by vasquez »

exacte beargumentatie qua spiergroepen ken ik helaas niet maar veel professionele wielrenners schaatsen in de winterperiode, gaat dus prima samen!

dat hardlopen slecht zou zijn hoor ik vaker maar alles is relatief denk ik. als zelfs lance armstrong zn conditie onderhoud met regelmatig hardlopen zal het best meevallen ;-)
af en toe wat afwisseling kan echt geen kwaad hoor!

over een paar weken is het vast iets minder koud en glad, kun je gewoon weer naar buiten. mocht je liever binnen sporten in deze komende periode kun je naast schaatsen ook kijken naar een (2ehands) Tacx voor je fiets, een spinningbike of naar de sportschool of zwembad.
cyclebot
Mountainbiker

Post by cyclebot »

lopen, op de rollen en zwemmen en voor de rest op mijn voeding letten
Verzetje
Mountainbiker

Post by Verzetje »

Inderdaad. Keuze genoeg. Heb de laatste tijd nogal vaak op de rollen gereden. Denk dat ik is ga beginnen te zwemmen, kwestie van is iets anders te doen.
_Niels_
Mountainbiker

Post by _Niels_ »

Is zwemmen goed voor te mtb'n of is het gewoon om in conditie te blijven?
blades
Mountainbiker

Post by blades »

toverijse wrote:Is zwemmen goed voor te mtb'n of is het gewoon om in conditie te blijven?
Zwemmen (buikzwem!!!) is goed voor de juiste kromming van je rug en de romp. Maar je kan ook trainen in water hé: zwem maar ben een plankje voor je en benen trappelen. Doe zo maar es 500m - 1km
Sandcrawler
Mountainbiker
Location: Ne Witte En Ne Zwarte Met Zonder Versnellingen En Nen Blauwe Mej Volwassen Wielen

Post by Sandcrawler »

blades wrote:
toverijse wrote:Is zwemmen goed voor te mtb'n of is het gewoon om in conditie te blijven?
Maar je kan ook trainen in water hé: zwem maar ben een plankje voor je en benen trappelen. Doe zo maar es 500m - 1km
Dat is dan goed voor de conditie,maar voor mtb is't beter om je bovenlichaam ook mee te laten werken,dus laat dat plankje maar aan de kant liggen.
Velen onderschatten het belang van goede buik- en rugspieren.
Core-training kan je dus ook doen in de winter.
cyclebot
Mountainbiker

Post by cyclebot »

zwemmen is goed voor alles!
zaskar72
Mountainbiker

Post by zaskar72 »

veel in bed liggen en op de rol rijden 2x 45min
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

en het is hier al genoemd : schaatsen.
train je de niet enkel de benen mee, maar tegelijk ook de buik en rugspieren. Hoe sneller je wil gaan (als je kan schaatsen tenminste) te airodynamischere houding je aanneemt en te meer je het bovenlichaam meetraint (ivm uw houding aanhouden).
en natuurlijk het effect op dijbenen en de kuiten niet vergeten.
Post Reply