Ik heb de koersfiets maar al thuis gelaten.
De MTB genomen, met banden met veel profiel en op lage druk is het te doen, maar je moet wel steeds heel geconcentreerd blijven natuurlijk.
Met de fiets naar het werk ...
Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
- letsgetloose
- Mountainbiker
Post by letsgetloose »
Vanaf morgen ook terug met de fiets naar het werk. Gaat nog plezant worden zo door de boerenwegels naar het werk 
Vind het wel schandalig dat fietspaden nooit gestrooid worden en voor de auto's altijd !
Vind het wel schandalig dat fietspaden nooit gestrooid worden en voor de auto's altijd !
gevloekt deze morgen.
Klaar om te vertrekken en de ketting van de fiets. Is een vrouwenfiets dus met die beschermkap wat prutsen om de ketting erop te leggen.
Uiteindelijk gelukt en wil opnieuw hadschoenen aandoen. Maar door deze vlug vlug uit te doen was binnenhandschoen eruit gekomen. Het lukt mij niet om die weer aan te doen.
Uit pure miserie dan maar in mijnen auto gesprongen...
En wou beter doen dan vorig jaar (8 keer auto)...
Vanavond die berschermkap eraf halen en ketting goed smeren (want er zat een schakel vast) en dan morgen met de fiets!!!!
Klaar om te vertrekken en de ketting van de fiets. Is een vrouwenfiets dus met die beschermkap wat prutsen om de ketting erop te leggen.
Uiteindelijk gelukt en wil opnieuw hadschoenen aandoen. Maar door deze vlug vlug uit te doen was binnenhandschoen eruit gekomen. Het lukt mij niet om die weer aan te doen.
Uit pure miserie dan maar in mijnen auto gesprongen...
En wou beter doen dan vorig jaar (8 keer auto)...
Vanavond die berschermkap eraf halen en ketting goed smeren (want er zat een schakel vast) en dan morgen met de fiets!!!!
Nee ik doe er sinds september 37.5 enkel.Ramboke wrote:amai, 30 km enkel en dit elke dag. Dit is ongeveer gelijk aan mijn woon-werkverkeer afstand (Leuven-Brussel), maar ik kan mij niet opladen om elke dag tegen 6h op te staan om met het fietske te gaan...kunt ge mij misschien wat tips geven??aimé wrote:Het woon werk verkeer voor 2009 zit er bijna op (nog 1 ritje naar huis straks)
Dit zijn mijn cijferkes voor 2009
214 dagen gewerkt waarvan 206 met de fiets,
goed voor een totaal van 12.275 km
De gemiddelde temperatuur 'smorgen (afgelezen op 2 termometers onderweg) was 7,25°C
De koudste maand was januari met een gemiddelde van -1,94°C en de warmste was Juli met 14,08°C gemiddeld.
Gemiddelde temperaturen per maand 2009
Januari -1,94
Februari 0,67
Maart 1,47
April 6,91
Mei 9,67
Juni 11,31
Juli 14,08
Augustus 13,88
September 11,81
Oktober 9,15
November 7,23
December 1,72
Op naar 2010!!
voor de verhuis was het 25 km enkel
awel ik vond het echt plezant vanmorgen met de fiets. Genoten van het ritje. Strax minder goesting in de donker maar we geraken er wel...
Enige probleem dat ik ervaar met zo een weer is dat mijn ketting gemakkelijk roest. Als ik smorgens rijd en savonds fiets terug pak komen er al gele plekken op ketting (savonds nochtans altijd even smeren).
Enige probleem dat ik ervaar met zo een weer is dat mijn ketting gemakkelijk roest. Als ik smorgens rijd en savonds fiets terug pak komen er al gele plekken op ketting (savonds nochtans altijd even smeren).
Smeren alleen zal niet helpen, ge moet ook het zout eraf spoelen.PVB wrote:awel ik vond het echt plezant vanmorgen met de fiets. Genoten van het ritje. Strax minder goesting in de donker maar we geraken er wel...
-
dirk999bis
- Mountainbiker
Post by dirk999bis »
morgen ook proberen met de MTB, lupine geplaatst ,banden op 1,5bar ga wel de eerste 18 km met de auto afleggen daarna nog 23 tegaan langs hetAlbertkanaal, ( voorlopig mijd ik de route langs het netekanaal).
kans is weer extra portie sneeuw voor dit weekend .
Maar niet vergeten hé de aarde warmt op .. men kl.... ja)
kans is weer extra portie sneeuw voor dit weekend .
Maar niet vergeten hé de aarde warmt op .. men kl.... ja)