Zo 03/01/2010 Snellegem

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
gps-tracks.be
Mountainbiker

Post by gps-tracks.be »

Vroeg opgestaan maar na grondig bekijken van de omstandigheden besloten om pas om 11 uur te starten. Dat bleek een goede keuze, maar op sommige plaatsen was het toch nog schaatsen. Ik had mijn bandenspanning niet aangepast maar lees nu dankzij het forum deze tip. Thx. Wel de 28 km ipv de 48, en ongeveer 1u50 minuten gereden. Da's lang met de billen toegenepen zitten...
Bedankt aan de organisatie.
kiwiboy
Mountainbiker

Foto's

Post by kiwiboy »

Hallo bikers
Er zijn foto's getrokken bij het pad langs de otostrade , weet iemand waar deze te bezichtigen zijn :)
de P
Mountainbiker

Post by de P »

vandaag alleen vertrokken :roll: rest vd Copains lagen waarschijnlijk nog wat uit te blazen van het vele feesten :drunk: .
't was inderdaad rijden met volle concentratie, bij het eerste bosje kon men kiezen, moeilijk of makkelijk en ik wilde me niet laten kennen. Dus moeilijk, bij de eerste bult net van de fiets kunnen springen en bij de 2e bult boven vol op mijn rechterzijde en dan mooi naar beneden gegleden..... #-o heb dan maar besloten om naar 't begin van het bosje terug te gaan en heb ondertussen enkele andere bikers kunnen waarschuwen dat het heel glad was, maar eenen moest erdoor want hij was ne 'crosser' en die rijden overal door 8) 8) heb hem veel succes gewenst. Voor de rest was het op de weg rustig rijden en doortrekken in de off road stukken... heb mij toch geamuseerd !!!!
C joe next jeer back....

P
Image
Gobi
Mountainbiker
Location: CUBE LTD Comp: kader van 2010 en voorvork van 2009 serie

Post by Gobi »

na 500m de eerste ijsplek en den dezen al onderuit => resultaat: kiekebille aan het rechterbeen.
dan nen uitstekende wortel die in mijne weg lag na een 10-tal km => resultaat: kiekebille aan het linkerbeen. Dan maar de 28km gereden.

voor de rest een tof ritje, toffe stukken in de bossen. Wel veel nen voet aan de grond moeten zetten door voorgangers die vastzaten in bepaalde modderige stukken met als gevolg veel gezaag en commentaar van de mensen die nog achter mij zaten. Niet iedereen is evengoed en een beetje begrip voor de minder stuurvaardige fietsers zou wel gepast zijn.
rolling stone
Mountainbiker

Post by rolling stone »

een prachtige tocht gereden samen met de forumbende,spijtig genoeg door de weersomstandigheden soms niet echt mijn ding.
aan de organisatie een dikke pluim voor al het werk in deze weersomstandigheden =D> =D>
vrij actief
Mountainbiker

groene tas verloren ???

Post by vrij actief »

Aan de kapstok nog een groene tas gevonden met een volledige MTB uitrusting
Wie die kwijt is kan die afhalen op het secretariaat van VAS : Kouter 2 Snellegem na een telefoontje
0475 53 63 82

Aan de palen bij de Schelpe hangt ook nog een fietsslot
Blijkbaar is de biker weggefietst en heeft hij het slot achtergelaten
Af te halen aan De Schelpe

De foto's die genomen werden tijdens de rit kun je vanaf vanavond of morgenvroeg bekijken op de site van VAS

www.vrij-actief.be
Chiemel
Mountainbiker
Location: Rood operatiemes "handmade in USA", ongeveerde Decathlon mud/beachbike

Post by Chiemel »

Zondagmorgen om 7u15 uit de veren. Buiten gekeken en geen sneeuw, dus goed nieuws dacht ik.
Aangezet op de fiets richting Snellegem en hier en daar wel wat blinkende stukken te zien, maar niets dat me zorgen baarde. Ter plekke ingeschreven en de eerste bikers tegen de grond zien gaan (en nog steeds was ik me van geen kwad bewust).
Aan de visvijver begon het me dan uiteindelijk toch te dagen dat het echt opletten geblazen was want de ene na de andere ging over in horizontale positie :lol: .
Aan het technisch bosje van de Debaetsdreef kwam het onberijdbaar zijn dan echt tot zijn recht bij het "moeilijk" stukje...
Juist voor de 1e bevoorrading ben ik dan zelf voor de eerste keer echt onderuit gegaan (net zoals de 4 bikers achter mij) juist vòòr het bordje "GLAD" :roll: .
Verder gereden -ondertussen meer met een ei tussen de billen- en aan de Lac van Loppem dan redelijk pijnlijk tegen dek gegaan met als gevolg een gescheurde broek en een pijnlijke knie. Toch 5 minuten moeten bekomen en eventjes tevoet verder gegaan. Gelukkig maar, want 't lag er echt overal spekglad en 'k heb zo nog een paar andere bikers kunnen waarschuwen.
Van toen af was 't plezier er een beetje af en rustig verder gebold tot na de fietsersbrug over de E40 om terug richting Varsenare af te zakken en nog enen te gaan drinken (en terug op temperatuur te komen) op de nieuwjaarsreceptie van m'n nieuwe club, nl. WTC Varsenare.

BTW 16 januari is er hun toertocht, hopelijk in iets minder gladde omstandigheden!!! :-D
sierens
Mountainbiker
Location: ktm myroon sonic 12 (airbrush op je bike contact me)

Post by sierens »

wat was het winnende tombala nummero? :-)
winnitou
Mountainbiker

Post by winnitou »

[quote="viking16" voor onze zomerrit, zondag 18 april/quote]

ZOMER?????? :-k

Gij zijt wel nen hele vroege vogel zulle :wink:
vrij actief
Mountainbiker

tombola

Post by vrij actief »

de prijzen die nog over zijn :
150 roze : digitaal meettoestel