Overzicht BMX oefenterreinen....

Freeride & downhill.. en alle andere vormen van mountainbiken zoals 4x, street, dirt en trail, plaats het hier.
MX jorgy
Mountainbiker

Post by MX jorgy »

@ fredo:

Hier geef ik je wel gelijk in,xc is geen dirt of 4x :-D
Kheb het erover gehad met de voorzitter en hij was ni mals tegen me.
Er komen enkel wedstrijd bmxen op het terrein en daarmee is de discussie over zei hij.
Ook wist hij me te vertellen dat het stadsbestuur van Oostende hierover een eigen reglement heeft opgesteld met dezelfde voorwaarden in.

Sorry dus gasten,ik kan hier niks aan doen.

Eigenlijk is het zo dat de meeste clubs enkel leden toelaten en weinig buitenstaanders.
Vind ik op zich wel jammer voor diegene die met de sport willen kennismaken.

Enne, kheb het UCI reglement hier bij me liggen :lol:
cheeta
Mountainbiker

Post by cheeta »

MX jorgy wrote:Tis wel zo dat als je er met een 4x of mountainbike oprijdt je idd de toplaag(die een serieus pak centen kost) meer wegrijdt dan met gewone banden met kleiner profiel.
Ik heb met ~25 jaar ervaring met een BMX en ~15 met MTBs en eerlijk gezegd kan ik uit eigen ervaring dat niet bevestigen. Zeker niet met keiharde toplagen en beklinkerde of asfalt bochten van tegenwoordig.
Daarnaast is inderdaad zoals fredo al aanhaalt, een deel van de profielen gewoon hetzelfde...
MX jorgy wrote:1 ding kan ik je wel zeggen,na 20j competitie motorcross en ettelijke MTB ervaring zie ik mezelf ni direct met de MTB over de jumps gaan.
4X of cruiser maakt niet zo heel veel uit. Verschil met een 20" met beide is IMHO aanmerkelijk groter.
Als je het zelf eens wilt proberen, valt er ongetwijfeld iets te regelen.
MX jorgy wrote:Er komen enkel wedstrijd bmxen op het terrein en daarmee is de discussie over zei hij.
Wat is een wedstrijd BMX? Da's wat de voorzitter er onder verstaat of het reglement of ... Zou een leuke discussie kunnen zijn.
MX jorgy wrote:Ook wist hij me te vertellen dat het stadsbestuur van Oostende hierover een eigen reglement heeft opgesteld met dezelfde voorwaarden in.
Briljant! Jullie hebben een stadsbestuur met verstand van BMX... Aangezien ik me dat eigenlijk niet kan voorstellen (da's ervaring ahv een 10-jarige discussie met lokale ambtenaren), neem ik aan dat ze dan een super adviseur hebben.
MX jorgy wrote:Eigenlijk is het zo dat de meeste clubs enkel leden toelaten en weinig buitenstaanders.
Wat is alleen de toegevoegde waarde van lid worden wanneer je eigenlijk niet welkom bent? Ik kies althans het liefst zelf welke fiets ik meepak (BMX of 4X) afhankelijk van waar ik zin in heb.
Hubertje
Mountainbiker

Post by Hubertje »

Niet huilen, ik ga een GIGANTISCHE racetrack bouwen, en de eerste BMXer die ik erop zie knal ik er met m'n tweeloop af!

Mss moeten we gewoon eens gaan lobby'en, mogen we een 4X baan bouwen ergens.. Of mogen we er wel op.

't Is zonde, 4X ers weren van de BMX baan is hetzelfde als zwarten weren uit een dancing: racisme.
looneycooney
Mountainbiker

Post by looneycooney »

Hubertje wrote:Niet huilen, ik ga een GIGANTISCHE racetrack bouwen, en de eerste BMXer die ik erop zie knal ik er met m'n tweeloop af!

Mss moeten we gewoon eens gaan lobby'en, mogen we een 4X baan bouwen ergens.. Of mogen we er wel op.

't Is zonde, 4X ers weren van de BMX baan is hetzelfde als zwarten weren uit een dancing: racisme.
harde taal , maar ik ben er wel mee eens =D>
Zelf jarenlang bmx in competitie gereden en sry hoor , maar ik zie idd maar weinig verschil buiten de afmetingen...
Wel vind ik het zo dat een 'wedstrijdparcours' dan ook niet zou mogen gebruikt worden om op te trainen...en anders laten ze de Dirt/4x ook maar beter toe , enkel op trainingsdagen bv.
Want die toplagen gaan evenzeer stuk met bmx'en , zeker als er uren op gereden word.
Ikzelf rij geen bmx meer en ook geen dirt/4x , maar er mag toch wel een betere samenwerking komen vind ik en daarom vind ik dan ook dat deze gasten gelijk hebben!
Mja anders zou ik het een vorm van 'elite-vorming' vinden en dus een regelrechte schande...dus bouwen die handel en weer die bmx'en dan ook maar!
Hubertje
Mountainbiker

Post by Hubertje »

samenwerking
Daarmee is alles gezegd. We hebben dezelfde hobby, dezelfde passie, het enige wat scheelt is de wielmaat.
We zouden beter samen rijden ipv mekaar te pesten. Helaas moet samen altijd van twee kanten komen.
2roots
Mountainbiker
Location: - Cannondale Chase II - specialized Big hit - Commencal - V4 ESSENTIAL 2015-

Post by 2roots »

Hubertje wrote:
samenwerking
Daarmee is alles gezegd. We hebben dezelfde hobby, dezelfde passie, het enige wat scheelt is de wielmaat.
We zouden beter samen rijden ipv mekaar te pesten. Helaas moet samen altijd van twee kanten komen.
Schoon gezegd =D>
Wie weet brengt 2010 wel wat verdraagzaamheid in de scene!
Happy new year to ya all :P
mtb arno
Pro

Post by mtb arno »

Hubertje wrote:
samenwerking
en niet te vergeten dat het meestal de mannen zijn die niet zelf (meer) rijden zijn die het niet toeletaten ( lees , voorzitters, trainers,...)
MX jorgy
Mountainbiker

Post by MX jorgy »

Hierbij moet ik jullie allen gelijk geven :oops:
Ik heb het geprobeerd maar ik krijg al evenveel naar mijn kop van voorzitter en stadsbestuur als van jullie #-o
Dus beste wat ik kan doen is mijn trainingen met de BMX(cruiser btw) op de bmx track doen en mijn wedstrijdjes rustig afwerken.
En aan de andere kant mijn MTB nemen om de TT's en alle andere wedstrijden voor MTB's te rijden :wink:

@ Hubertje: als je aan een 4x track begint,laat het gerust weten,dan kom ik wel helpen 8)
looneycooney
Mountainbiker

Post by looneycooney »

Ik wil ook wel een steentje bijdragen in de bouw ervan .
En maak dan bv ook een 'pumptrack' , dat vind ik superplezant :-)
cheeta
Mountainbiker

Post by cheeta »

MX jorgy wrote:Hierbij moet ik jullie allen gelijk geven :oops:
Sorry, dat ik het wat persoonlijk heb gemaakt...
MX jorgy wrote:Ik heb het geprobeerd maar ik krijg al evenveel naar mijn kop van voorzitter en stadsbestuur als van jullie #-o
Vervelende uitzonderingen daargelaten, hebben we m.i. op grond van de reglementen (UCI) proberen te laten zien dat er o.i. geen grondslag voor is. Ondanks al je goede wil, hebben klaarblijkelijk sommige partijen ofwel een ander UCI reglement ofwel vinden ze hun eigen mening belangrijker zonder daarbij naar de daadwerkelijke verschillen & overeenkomsten en eisen aan een fiets (wederom reglement) te willen kijken... In het laatste geval is een directe discussie een beetje als een spuugwedstrijd van een lama proberen te winnen: vrij kansloos.

Heb gewoon een BMX (2x cruiser) staan, maar bijv. met een BMX starten is toch een beetje anders dan met een MTB aangezien je bij de laatste bij de eerste hindernis al 2x geschakeld hebt.
Post Reply