De 48 km afgerond en toch 2 keer tegen dek gegaan. Gelukkig aan trage snelheid en dus zonder veel erg. Op veel asfaltbanen, de boerenerven en hier en daar wat wegels was zelfs ietwat te hard trappen voldoende om het wiel te laten wegslippen. Ik vond dit alvast stukken gevaarlijker dan de ondergesneeuwde TT in Knokke.
Voor de rest heel mooie tocht gereden. Er werd heel veel moeite gedaan om ieder mogelijk stukje bos erin te krijgen. Chapeau! Bevoorradingen waren ook overvloedig en dik in orde.
Het was voor mij de 1e keer in zo'n weer en ik ga het toch bij 1 keer laten. De risico's zijn gewoon te groot en op den duur is het niet meer ontspannen fietsen.
Zo 03/01/2010 Snellegem
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- Moustache
- Kerstman
Ondertussen al mijn verslagje geschreven en rustig op de gewone plek neergezet. Aan niemand zeggen he.
Kleine opmerking.
Het kaartje bevat flink wat eenmalig opengestelde privestukjes.
Mag ik wijzen op twee woorden in de voorgaande zin: "eenmalig" en "prive".
(Kwestie van hier volgend jaar ons nog eens te kunnen amuseren.)
Kleine opmerking.
Het kaartje bevat flink wat eenmalig opengestelde privestukjes.
Mag ik wijzen op twee woorden in de voorgaande zin: "eenmalig" en "prive".
(Kwestie van hier volgend jaar ons nog eens te kunnen amuseren.)
Deze morgen onderweg naar snellegem al een twee tal schuivers gemaakt.
Ik wist al onmiddelijk hoe het op de rit zelf zou worden.
Op de road rustig rustig...
Int veld het gas open en doorgeven.
Het was wederom een mooie tocht met prachtige prive stukken
De organisatie heeft weer veel werk verzet om dergelijke rit aan te bieden
Volgend jaar terug aanwezig.
Ik wist al onmiddelijk hoe het op de rit zelf zou worden.
Op de road rustig rustig...
Int veld het gas open en doorgeven.
Het was wederom een mooie tocht met prachtige prive stukken
De organisatie heeft weer veel werk verzet om dergelijke rit aan te bieden
Volgend jaar terug aanwezig.
- jodelaietie
- Mountainbiker
- Location: blackie voor te tsjolen,scott rc alst rap moe gaan, trek voor de bakker
Post by jodelaietie »
Bedankt aan de "Schotse rokken" om ons vandaag ondanks het wegvallen van 6km bos toch nog zo'n mooie rit aan te bieden.
Indien dit geen frigorit was geweest was ik terug in bed gekropen want hier lag toch een laagje sneeuw. Zeker geen spijt gehad van de beslissing om toch te rijden.
Nergens niet gevallen, superlage bandendruk (voorwiel stond bijna plat) en geen voorrem gebruiken doen al veel.
Sommige plaatsen waren zo gladdig dat enkel een weesgegroetje en een onzevaderke je over de ijsplek hielpen.
Indien dit geen frigorit was geweest was ik terug in bed gekropen want hier lag toch een laagje sneeuw. Zeker geen spijt gehad van de beslissing om toch te rijden.
Nergens niet gevallen, superlage bandendruk (voorwiel stond bijna plat) en geen voorrem gebruiken doen al veel.
Sommige plaatsen waren zo gladdig dat enkel een weesgegroetje en een onzevaderke je over de ijsplek hielpen.
Ai ai ai ... das het enige dat ik momenteel kan denken
Die passage aan die vijvers ga ik niet snel vergeten: schuiver van 10m op mijn linkerkant
Vanaf dan het tempo gehalveerd en de goesting ook.
Jammer dak het moet zeggen, maar khad beter thuisgebleven want aan zo'n rit heb ik niks, dewelke anders zo mooi is, en was ik content dak de arrivee had gehaald.
Bummer? Ne dik ei op mijn dijbeen en morgen een blauwtje
3 weekends schaatsen is genoeg geweest, int vervolg blijft den deze thuis...
Die passage aan die vijvers ga ik niet snel vergeten: schuiver van 10m op mijn linkerkant
Vanaf dan het tempo gehalveerd en de goesting ook.
Jammer dak het moet zeggen, maar khad beter thuisgebleven want aan zo'n rit heb ik niks, dewelke anders zo mooi is, en was ik content dak de arrivee had gehaald.
Bummer? Ne dik ei op mijn dijbeen en morgen een blauwtje
3 weekends schaatsen is genoeg geweest, int vervolg blijft den deze thuis...
Klopt ik ben aan de voetbalvelden daar boven op het tallut ten val gekomen het was er behoorlijk glad en ben naar beneden gedonderd op de nek maar buiten wat stijfheid en koppijn is alles in orde er zitten nogal veel beenderen in een skelet maar ze zijn nogal taai. tot volgende week.twas wel een schoon ritje vandaag al bij al.sierens wrote:Buiten de gladheid op sommige plaatsen was het een mooie rit. Rond het kasteel in (varsenare-jabbeke) dacht ikkon de afpijling wel iets beter, ik heb er daar veel zien draaien.
Kan dat zijn dat ik gehoord heb op de bevoorrading dat er iemand iets zwaar voorgehad heeft ivm een nekletsel.
- horny devil
- Mountainbiker
Post by horny devil »
man man
8u45 aangezet redelijk rap ondanks het ijs maar na ongeveer 20 km
tegen de grond precies gevallen op zelvde plaatsen op lichaam als vqrige week . overdaad schaad . dan veel trager mijn weg verder gezet toch uitgereden de 48 in 2u15 met veel pijn
het zal wel genezen zeker . toch geschift volgende keer niet meer bij zulk weer
Deze morgen, na wat twijfelen, toch aangezet voor deze tocht (ik had gisteren reeds de gladheid zien aankomen en mijn klikpedalen vervangen door flats). De asfaltstukken lagen er zeer glad en gevaarlijk bij. Ook sommige offroad stukken waren verraderlijk, doch mits je snelheid aan te passen en je gezond verstand te gebruiken was het al bij al nog te doen. Toch veel valpartijen gezien, gelukkig zelf niet onderuit gegaan. Wel onbegrijpelijk dat er in dergelijke omstandigheden nog "bikers" rondrijden zonder helm (die dan meestal nog de meeste risico's nemen in de gladde bochten)!
Bevoorradingen waren zeer uitgebreid, bepijling kon iets beter. Enkele leuke bospassages gedaan. Dit was, ondanks de gladheid, toch een leuke rit.
Bevoorradingen waren zeer uitgebreid, bepijling kon iets beter. Enkele leuke bospassages gedaan. Dit was, ondanks de gladheid, toch een leuke rit.