Om 0900 opgestaan om eens te kijken hoe de baan erbij lag..
blijkbaar heb ik toch de juiste beslissing genomen om niet te starten.
Jammer...tzal voor volgend jaar zijn
c
Zo 03/01/2010 Snellegem
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
In bos van Varsenare aangepikt en mits het gebruik van een dosis gezond verstand was de rit goed te doen op een drietal plaatsen na.
Zo was het 'durversparcours' onmogelijk, daar waar de meesten normaal sukkelen in het naar boven rijden, was het nu een huzarenstukje om veilig stapvoets beneden te geraken.
De weg na de eerste bevoorrading die schuin afhelde was ook redelijk gevaarlijk en dan de villawijk rond de lak van Loppem kon inderdaad met schaatsen gedaan worden.
Heb ik een lus gemist want toen ik aankwam waar ik gestart was had ik een km of 36. Als ik me niet vergis werd er iets gezegd over de voetbalvelden van Jabbeke. Daar ben ik in ieder geval niet gepasseerd.
Voor de rest me prima geamuseerd.
Zo was het 'durversparcours' onmogelijk, daar waar de meesten normaal sukkelen in het naar boven rijden, was het nu een huzarenstukje om veilig stapvoets beneden te geraken.
De weg na de eerste bevoorrading die schuin afhelde was ook redelijk gevaarlijk en dan de villawijk rond de lak van Loppem kon inderdaad met schaatsen gedaan worden.
Heb ik een lus gemist want toen ik aankwam waar ik gestart was had ik een km of 36. Als ik me niet vergis werd er iets gezegd over de voetbalvelden van Jabbeke. Daar ben ik in ieder geval niet gepasseerd.
Voor de rest me prima geamuseerd.
- Moustache
- Kerstman
Vandaag onder het motto "blij dat ik glij" deze tocht afgewerkt met de bende... Aan 12 per uur op het asfalt met 1 voetje losgeklikt en boven de 25 van zodra de ondergrond niet verhard was. Problemen waren er natuurlijk als er ijs op de onverharde paadjes lag
Zal subiet een vollediger verslagje schrijven, maar dit was een goeie opener voor het nieuwe bike jaar, zelfs met de gladde omstandigheden was dit best te pruimen.
Zal subiet een vollediger verslagje schrijven, maar dit was een goeie opener voor het nieuwe bike jaar, zelfs met de gladde omstandigheden was dit best te pruimen.
Idd ook het watje gespeeld vandaag, veel te gevaarlijk, wijselijk maar niet gestart, wel met spijt in het hartTransalp wrote: een koffie te gaan drinken bij Superfan, dat was een stuk veiliger, alhoewel
Ik had nochthans nie de indruk dat gij u niet veilig voelde bij het taske kaffie.
'k ben dan maar gaan nieuwjaren bij de buren, kwestie van toch nog nen après mee te pakken hè
ook terug van gereden te hebben ,alee geschaatst !
twas schoon , heel schoon maar gevaarlijk , bidden om nie te vallen
Vertrokken met rikc en de jäger , henkieboy met vrouwtje gespot onderweg .
Ook kennis gemaakt met den echten fast al weet ie waarschijnlijk niewie da ik was
nu we hebben ons geamuseerd !
see ya up de heuveltjes van erika
twas schoon , heel schoon maar gevaarlijk , bidden om nie te vallen
Vertrokken met rikc en de jäger , henkieboy met vrouwtje gespot onderweg .
Ook kennis gemaakt met den echten fast al weet ie waarschijnlijk niewie da ik was
see ya up de heuveltjes van erika
vtt snellegem
Hey Medebikers ,
Vanmorgen bij opstaan en het bekijken van de gesteldheid van de baan voor mijn deur , had ik al snel door dat het weer een voormiddagje 'sliden' voor mtb's ging worden
. Aangekomen in Snellegem rond 08u30 werd dit snel bevestigd
... Toch weer met volle goesting
aangezet en het was op sommige momenten meer schaatsen dan rijden ,iets wat we de laatste tijd al wekelijks gedaan hebben . Sommige stroken zoals het 'durversparcours' en de 2de helft aan het voetbalplein waren onmogelijk te berijden !! Ik heb vele valpartijen gezien ( en helaas 1maal zelf meegemaakt
) , en dit in sommige gevallen met volgens mij vele schaafwonden en/of breuken
aan de fiets . Ook zoals de laatste tochten (gisteren in overvloed in Zottegem) vele body's die vastgevroren waren
,enz... Uiteraard eigen aan het weer van dit moment . Volgens mij toch een mooie tocht , die helaas door de gevaarlijke wegen niet ten volle tot zijn recht kan komen . Mooie offroadstukken in de (prive-)bossen en mooie omgeving voor mtb-ers ... Echter alle lof aan de organisatie
en waarschijnlijk volgend jaar weer aan de start .
Grtz Gitane .
ps : als er iemand de juiste oorzaak en oplossing voor 'schreeuwende'
schijfremmen kan doormailen , zou ik dit zeker op prijs stellen
!!!
Vanmorgen bij opstaan en het bekijken van de gesteldheid van de baan voor mijn deur , had ik al snel door dat het weer een voormiddagje 'sliden' voor mtb's ging worden
Grtz Gitane .
ps : als er iemand de juiste oorzaak en oplossing voor 'schreeuwende'
- Moustache
- Kerstman
Re: vtt snellegem
Vandaag zelf de vraag gesteld en antwoord gekregen:gitane wrote:ps : als er iemand de juiste oorzaak en oplossing voor 'schreeuwende'schijfremmen kan doormailen , zou ik dit zeker op prijs stellen
!!!
De schijven en de remblokjes met remreiniger schoonmaken. Dit vind je bij de fietsenhandel, maar ook in elke garage (wordt gebruikt om de trommels of de schijven schoon te maken als er nieuwe remschoenen zijn geplaatst)