iemand ervaring met deze?
Post by king_of_nothing »
heb ze net geïnstalleerd, al mee door de sneeuw, ijs en modder gereden, schakelt voorlopig zeer goed, tijd zal uitwijzen of het zo blijft.DaVinci wrote:
iemand ervaring met deze?
Zeker dat uw boutje aan de achterkant niet meedraait? Sommige crankboutjes draai je rechtstreeks in de crank en andere bestaan uit 2 delen, boutje met een soort moer. Met zo'n sleuteltje kan die moer tegenhouden aan de achterkant terwijl je de bout aan de voorkant losdraait.DaVinci wrote:wou juist men buitenste blad eraf halen, en heb een van die kcnc boutjes volledig zot laten draaien, bijgevolg draait men sleutel er zot in en dus krijg ik dat boutje er niet meer uit?
Is er nog iemand die dit heeft voorgehad (moet wel zeggen dat de kwaliteit van die kcnc boutjes ook niet al te best is)
Post by de vallende mountainbiker »
amai,da moet nogal een smak geweest zijn..ik kan me ni voorstellen dat zoiets snel plooit..DaVinci wrote:Heb vanmorgen een serieuze smak gemaakt tijdens de toertocht. Een ijsplek op de weg niet gezien. Heb daarbij men kettingblad geplooit.
Nu heb ik al even gekeken op het net voor een nieuwe, maar vind die XT bladen redelijk duur. Zijn er eventueel nog andere alternatieven.
Mijn broer rijd met rotor, maar wel op een xtr cranck. Zouden deze ook verkrijgbaar zijn voor mijn cranck?
Wie kan mij helpen met wat info?
nee, het is het binnenste van het boutje(de groeven) die weggesleten zijn, en heb nochtans de juiste sleutel gebruiktfreezy wrote:Zeker dat uw boutje aan de achterkant niet meedraait? Sommige crankboutjes draai je rechtstreeks in de crank en andere bestaan uit 2 delen, boutje met een soort moer. Met zo'n sleuteltje kan die moer tegenhouden aan de achterkant terwijl je de bout aan de voorkant losdraait.DaVinci wrote:wou juist men buitenste blad eraf halen, en heb een van die kcnc boutjes volledig zot laten draaien, bijgevolg draait men sleutel er zot in en dus krijg ik dat boutje er niet meer uit?
Is er nog iemand die dit heeft voorgehad (moet wel zeggen dat de kwaliteit van die kcnc boutjes ook niet al te best is)
Bij montage kun je best montagepasta (bv. Shimano) aan de schroefjes doen dan krijg je ze makkelijker terug los bij demontage.DaVinci wrote:nee, het is het binnenste van het boutje(de groeven) de weggesleten zijn, en heb nochtans de juiste sleutel gebruiktfreezy wrote:Zeker dat uw boutje aan de achterkant niet meedraait? Sommige crankboutjes draai je rechtstreeks in de crank en andere bestaan uit 2 delen, boutje met een soort moer. Met zo'n sleuteltje kan die moer tegenhouden aan de achterkant terwijl je de bout aan de voorkant losdraait.DaVinci wrote:wou juist men buitenste blad eraf halen, en heb een van die kcnc boutjes volledig zot laten draaien, bijgevolg draait men sleutel er zot in en dus krijg ik dat boutje er niet meer uit?