Za 02/01/2010 Schilde

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
cheeseman
Mountainbiker

Re: schilde 2 jan 2010

Post by cheeseman »

flupke1 wrote:Waar kan ik ergens inpikken vanuit centrum St antonius?

grtz Flupke
Als de toer loopt zoals vorige editie hebt ge enkele mogelijkheden :
Ge kunt ofwel in halle inpikken omgeving Martinushoeve ofwel omgeving Schans/Antitankkanaal schilde

grts cheeseman
beuk
Mountainbiker

Post by beuk »

Leuk toerke gereden vandaag. Nu weet ik eindelijk wat het fort inhoudt. Al veel voorbij gereden nog nooit er zelf gereden tot vandaag dan.
Organisatie oke, bevoorrading goed seingevers op gevaarlijke plekken en knap dat die mannen er ons op wezen dat er een zeer glad stuk was. Ook de aanduiding voor parking was goed.
Korte toer gedaan omdat conditie beneden peil is en toch meer dan een maand heb stilgelegen. Samen gereden met Strammermax en Robby VG. Mercikes mannen voor de rit en de gezellige apres bike.
Morgen zal ik wel stijf zijn door men valpartij. Blauwe bil met mooie verdikking erop en de knie heeft ook een dikkere vorm aangenomen.
Volgend jaar kom ik zeker terug.
Oh ja er zijn fotos genomen waar gaan we die de komende dagen kunnen bekijken.
joske uit breda
Mountainbiker

Post by joske uit breda »

beuk, bij de start heb je en papiertje gekregen met de verwijzing naar het adres; www.despildoren.be m.b.t. de foto"s Hedde gij gin vrouwke thuiszitten die uwen bil kan masseren???
Vissie2
Mountainbiker

Post by Vissie2 »

1musketier wrote:ja, de BIS-brug op het privé terrein is een "specialeke", maar zeker een haalbare kaart voor iedereen, =D> [-o<
Lange toer gedaan: wel veel cross-fiets wegen en weinig echte MTB-stukken, seingevers waar nodig (goed van die man aan die ijsplek!), leuk MTB-stukje in Oelegem (?) met draaien en keren en dan lekker steil bergop, zeer goede bevoorrading en zelfs peperkoek aan de start om mee te nemen.
Laatste stuk ging me niet echt goed af. Ik had de indruk dat mijn fiets niet echt goed meer bolde. Diagnose achteraf: kapotte body aan mijn achterwiel #-o
.:bert:.
Mountainbiker

Post by .:bert:. »

Schoon toerke onder de wielen gehad. Het was de eerste keer dat ik die kant uitgegaan ben en is voor herhaling vatbaar.
Niet het extreme mtb-werk, maar da's nu eenmaal eigen aan de streek zeker?

Na een paar km een fraai stukje parkeren gezien -> Ford Transit..... #-o
Van iemand van de organisatie?
Schuerman
Mountainbiker

Post by Schuerman »

Ook voor mij een eerste en aangename kennismaking met een toertocht aan deze kanten. Kom volgend jaar zeker terug!
nessie-D3
Mountainbiker

Post by nessie-D3 »

Het was zeker goed georganiseerd, ik had al spijt toen ik dat bordje zag hangen dat het de laatste km was :-?
Hartelijk dank aan de seingevers en de organisatie in het algemeen, volgend jaar terug =D> :bounce:
SlowOne
Mountainbiker

Post by SlowOne »

Was prachtig ritje.

Zelfs tijdens de koude nog mannen in korte broek =D> Respect =D>

Petje af voor de organisatie, zeker aanwijzingen aan glad stuk was goud waard :wink:

Volgend jaar zeker en vast terug :drunk:
roland
Mountainbiker

GPS Track van de 43Km tocht

Post by roland »

Zeer goede organisatie en mooie snelle tocht.
Er stonden zelfs mensen om ons te waarschuwen voor een ijzige bocht onderweg super!!! =D>

Dit is de GPS track van deze tocht.

http://www.everytrail.com/view_trip.php?trip_id=456017
StrammerMax
Mountainbiker
Location: Minerva Starlite & Trek Fuel EX9 werd gestolen & Turner Flux & Lapièrre Zesty 514

Papegaai aan 't fort van Oelegem!

Post by StrammerMax »

Vandaag deze toer in Schilde komen rijden, net als vorig jaar. Thuis per bike vertrokken, goed voor een heenrit van 20 km, dan de toer van 30 km en weer naar huis, hier en daar een omwegje gemaakt om nog eens te passeren via de plekken uit m'n jeugd. Alles samen goed voor 79,50 km. Ginder vertrokken om 10.15 u in het gezelschap van beuk en Robby VG. We kenden elkaar niet en hadden via 't forum afgesproken om samen te rijden.

Het begon al goed: ik raakte verdomme niet op die brug, m'n aanloop wat verkeerd ingeschat en last met m'n versnellingen, ik denk door de koude, want de bike was net helemaal nagekeken en voorzien van een nieuwe ketting en tandwielen! Laat daar natuurlijk net die fotograaf staan! Na de brug volgde een stukje door 't bos over heuveltjes. Ook daar weer die sputterende versnellingen (en een pannenkoek die ze bedient)! Daarna volgde redelijk wat asfalt en verharde paden. Het was hier en daar uitkijken voor vastgevroren sporen. Zo ook bij momenten op het stuk van het traject dat langs de antitankgracht liep. Op een bepaald ogenblik moesten we daar keren ter hoogte van een drukke baan. Dewelke is dat? Van waar naar waar? Vorig jaar zijn we hier ook gepasseerd.

De tocht voerde ons langs het fort van Oelegem. Aan de toegang van het fort stond een bestelwagen in vrij penibele omstandigheden. Had zichzelf vastgereden in een een grote plas, de neus helemaal naar beneden gericht. Joost mag weten wie daar met de auto heeft willen komen rijden. Hopelijk niemand die voor de bevoorrading moest zorgen. Misschien het resultaat van een verkeerd afgelopen uitstapje tijdens de oudejaarsnacht? Als die auto daar blijft staan vriest hij gewoon vast in het ijs! Degene die dat geflikt heeft zal in ieder geval zijn beste dag niet beleefd hebben! Langs de vijver aan het fort was het rijden over een smal richeltje om plassen en ijs te kunnen ontwijken. Beuk heeft daar een ferme duik gemaakt, maar omdat ik al wat voorop hing heb ik daar niets van gezien.

Bevoorrading met soep, sportdrank, appelsien, banaan en snoep voor de kids. En op zo'n moment zijn alle bikers kids, want probeer daar maar af te blijven als dat daar zo lekker ligt te wezen! Je kon ook even binnen staan in het lokaal van de plaatselijke vissersclub. Ook Lunganar kwam daar net toe.

Omdat de maten waar ik voor 't eerst mee reed kozen voor de toer van 30 km, ben ik gevolgd en heb Lunganar laten gaan. Beuk viel nog eens om toen hij vast kwam te zitten in de modder. Maar een landing in de modder is toch zachter als op de harde grond aan 't fort. En hij heeft tenminste geprobeerd van er al bikend door te geraken, wat van mij niet kan gezegd worden! :oops: Na de splitsing waren we vrij snel weer aan de brug waar ik nu wel over geraakte. Even later konden we ons polsbandje inruilen voor een lekkere boterham. Nog een babbeltje met de nieuwe maten en wardje en z'n vriend die de toer ook gereden hadden. Lunganar is direct na aankomst weer vertrokken, zo las ik in zijn berichtje. Ik denk dat die kerel een zware nieuwjaar achter te rug heeft! :lol: Het was wel erg koud toen ik thuis m'n fietske weer stond proper te maken!

Besluit: tocht met redelijk wat asfalt en verharde paden, de "echte" biker of singletrack-liefhebber zal hier minder aan zijn trekken gekomen zijn. Organisatie wel tip-top in orde, zelfs iemand die waarschuwde voor glad ijs (hopelijk was daar al niet iemand tegen de grond gegaan). Die brug plaatsen zal ook wel tijd gekost hebben! Ik heb me in ieder geval geamuseerd tijdens dit eerste ritje van 2010, net zoals vorig jaar. Morgen naar Huijbergen (NL).

Image
De Papegaai Bike Team Stabroek
* www.wieleradvies.be * www.heldwillenworden.be * Winterkalender 2009-10 West-Brabant en Noorderkempen
Post Reply