Wo 30/12/2009 Gits

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
meester biek
Mountainbiker

Post by meester biek »

Net voor 14 uur deze tocht in voor mij onbereden mtbstreek gestart.
Weer viel mee (weinig of geen regen), maar het parcours lag er toch wel zwaar bij.
Bij het binnenrijden van het paintballparcours ketting stuk.
Nog proberen te herstellen, maar met die fietsenzaak om de hoek daar wijselijk laten bijstaan. Vriendelijke mensen, mooie karretjes dat daar staan ...
Na het oponthoud reden we als allerlaatsten rond, en toen we aan de 1ste bv. kwamen waren ze al aan het opkuisen. Hebben toch nog het één en ander gekregen (thanks) en hebben dan maar de kleine toer verdergezet.
Wist niet dat het daar toch lichtgolvend was, maar ja 'hoog'lede...
Net voor den donkeren toegekomen, afspuit en douche prima en den boterham smaakte super !!!
marnoek
Mountainbiker

Post by marnoek »

Dank aan alle deelnemers, die toch de regen en slijk trotseerden om bij ons de laatste rit van het jaar te komen fietsen. =D>
Door de regen hadden we plots enkele pittige stukjes onverhard erbij.

Dank ook aan de warme bakker, en fietsen Maes voor de extra's.

De zone waarmee we sadef binnekwamen, is normaal een leuk stukje, maar door de regen was die idd niet te doen. Dit hadden we moeten voorzien... :oops:

Verder voor ieder de beste wensen voor volgend jaar, en tot een dezer dagen in veld, bos of boereslag, of ergens op de'n apres.
rik c
Mountainbiker

Post by rik c »

Vanochtend vroeg richting Sadef voor de laatste tocht van het seizoen, waar we amper het inschrijflokaal betraden, of we liepen Motörbiker tegen 't vege lijf, . . . in zijn schone kostume dan nog wel. " 'k Moet gaan werken, 'k kom vlug mijn dochter "af zetten" en heel even de sfeer op snuiven" was diens snelle reactie, gezeten aan een kantinetafeltje, met om 08.17 h. reeds twee Leffes voor zijn neus.
Goedgelovig als we zijn trokken we dus maar op pad , waar ons Klimmerke in het D. Savio-gebied alras zijn duivels ontbond, onze Robby tegen dek ging, en Jägermeister - door de regendruppels heen - de kat uit de boom keek.
In het Paintball-tracé werd 't Klimmerke frontaal getroffen door een ondefinieerbaar projectiel, waarna ie quasi onmiddellijk aan 4 km/uur kapseisde. Vermoedelijk een Al Quada hinderlaag.
Enfin, niet getreurd want daar kwam reeds den atelier van de alom gekende Wakkere Bakkere in zicht. Een gebakske en een Jägermeisterke (Onzen Jâgermeister in zijn nopjes vaneigens) later konden we onze weg vervolgen, waar we algauw werden vervoegd door de plaatselijke Grysperres, die een thuismatch speelden. Zwaar parcours onderweg met flink wat road, maar dat miskwam eigenlijk niet. Het hielp ons - met den AMG die zijn temperament met alle mogelijke middelen in toom trachtte te houden - de Grysperres in 't vizier te houden.
Een onverwachte aanval, bij het verlaten van de laatste bevoorrading, van een grijpgrage Grysperre op onze nietsvermoedende Jägermeister die wijdbeens voorover gebogen ****+++*¨+¨+++¨¨, bracht het beest in ons naar boven. Nog ruim tien km hebben we onze tanden stuk gebeten om - aan de rekker hangend - die Gitstestestsete mannen toch maar niet te lossen en aan hun achterwiel bengelend de tocht moe, maar voldaan te beëindigen.
Bedankt aan de organisatoren , de Grysperres die ons een paar uur in hun nabijheid hebben geduld - de fotograaf-cameraman- regisseur en vlot ter tale allround entertainer, maar vooral begenadigd fietser, AMG - en de wakkere bakker voor de letterlijk en figuurlijk warme ontvangst.
't Zijn kleine dingen voor een mens, maar heel grote stappen voor de mensheid, zo zei ooit een Amerikaan op reis, heel ver van hier.
Na de stute met gekapt en een paar gewetenssussende cola's en koffies vlug naar huis en dan naar Bredene gevlamd om er de Tsjechen (twee en vier) helaas te zien sneuvelen tegen de Belgen (één en drie) , en onze Klerkense junior-vedette G. Vermeersch op een knappe tweede plek te zien finishen. Redenen in overvloed dus om ons, net als zondag jl overigens in Diegem, weer een flink stuk in ons botten te zuipen, wat uit dit vertellingske verzekers wel blijkt.
Moraal van 't verhaal : Gits, wijder waren zeer content, en we hopen voor u hetzelfde !
Gigi (Tetters Torhout)
Mountainbiker

Post by Gigi (Tetters Torhout) »

BAZIEL wrote:Waar was :bounce: :bounce: GIGI was een goede rit alleen wat lastig man man [-o<
Gigi was gestraft wegens te lang blijven biljaaren gisteren :oops: :oops:

Shit does happen aje teveel leven maakt aje thuiskomt #-o #-o
jägermeister
Mountainbiker

Post by jägermeister »

Voilà, zoals Rik C. hier boven al vermelde, daar heb ik geen betere woorden voor =D> =D> =D> . Voor mij was het de eerste keer dat ik deze tt reed, en met een hand op mijn hart durf ik te te zegggen "ik heb afgezien, maar genoten van deze tocht". Jammer genoeg maar na de eerste bevoorrading mijn cameratje uitgehaald om te filmen door de regenval, hierdoor vele mooie stukken van het parcours gemist. Het filmpje komt later nog wel.
Chapeau voor de organisatie, bepijling, bevoorrading ( de lekkere soep!!!) en bikewash :zeker geen grote wachttijden.
Aan de Wakkere bakker =D> =D> , merci voor het verwarmende onthaal en het "Jägermeisterke "natuurlijk =P~ =P~ . Namens ik en het vrouwtje de heerlijke broodjes van in de namiddag :-D :-D .
Dit was tevens de laatste tt van het bikejaar 2009 voor de Jägermeister, en bij deze wil alle bikers van den Belgique namens mij en Erika's Baaikers een VREUGDEVOL BIKEJAAR 2010 toewensen!!
Montybiker
Mountainbiker

sleutel fietsslot

Post by Montybiker »

Heeft er iemand toevallig een sleutel van een fietsslot gevonden?

Die hing aan een groene nekhanger.

Als iemand die gezien heeft laat me iets weten.

Cu,
Lichterveldenaere
Mountainbiker

Post by Lichterveldenaere »

Door omstandigheden deze al enkele jaren moeten missen, maar deze keer expres congé genomen om hem te kunnen rijden. Pas in de namiddag kunnen starten en al snel last van mijn pedaal. Kon elk moment afkraken, draaide door en stond soms vast, daardoor op de kleine afstand afgedraaid. Het zwaarste zat naar ik hoorde in die tocht: Huwynsbossen Lichtervelde, kerstbos Dominiek Savio (nieuwe track?), Paintball, ... Lastige dreven ook rond de Parnassusberg door de eerste dooi en regen. Mooie tocht, jammer dat ik moest afslaan.

'k had wel de indruk dat de organisatie niet echt rekening hield met late starters. Als ik de grote afstand had gereden, was de bikewash wellicht al afgebroken geweest? Op de après nog met enkele TOFers blijven plakken en ook nog Tram4 van de Grysperres gezien.

Mooie afsluiter van het bikejaar
spetterke
Mountainbiker

Post by spetterke »

De spetters met 5 deze tocht gereden, (enkel de echte mannen!) eerste stuk was inderdaad zwaar, maar dit weet je, als je met een kerstkalkoen in de maag op de fiets kruipt. Enkel de paint ball was in de namiddag toch niet meer te doen, de rest zwaar maar altijd te berijden. Tot volgend jaar!
WRCcrosser
Mountainbiker

bedankt

Post by WRCcrosser »

bedankt voor de vele (positieve) reacties, hierop wordt de volgende toertocht op gebasseerd.
Het weer zat niet mee, maar toch bedankt aan de velen die de regen trotseerden!

Tot volgende jaar.

¨PS: de toertocht is gefilmd geweest door forum lid tram4, wachtende op een filmpje!!! volgende week woensdag zei deze forummer.
jägermeister
Mountainbiker

Post by jägermeister »

de wes wrote: Ericabikers. (Erik C, Jägermeister en ???? ne jonge knul die een ferm stukske kan biken =D> =D> =D> )
Die jonge knul is t'klimmerke.

Greetz

Jägere
Post Reply