Fietsverlichting max 100€

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
CaNNondAle BiKeR
Mountainbiker
Location: Cannondale F1000 LeFtY / Cannondale Team Scalpel '07 LeFtY (Broken!!) / Cannondale Scalpel '09 LeFtY

Post by CaNNondAle BiKeR »

CaNNondAle BiKeR wrote:
Schijfrem wrote:
Bulls69 wrote: Ik heb er op 16/11 ook 2 setjes besteld, 1 week later op 23/11 mailtje gekregen dat het pakketje via Hong-Kong post onderweg is wat volgens hun info tussen 10 tot 13 dagen onderweg kan zijn, dus ik hoop ten laatste eind van de week te kunnen testen :-k Ik zal in elk geval het resultaat laten weten :wink:

Tot nu toe alleen maar lovende respons over gelezen en vooral gezien op youtube (even klikken op de youtube-link) 8)
Kunnen jullie iets laten weten hier als je het ontvangen hebt?
Kwestie van te weten hoelang het ongeveer duurt voor je het thuis bezorgd krijgt. 90 dollarkes ongeveer is gene prijs om dit als extra helmverlichting erbij te nemen. :wink:
Ik heb men setje besteld op 30/11/2009, en natuurlijk zal ik jullie op de hoogte houden wanneer ik deze in men brievenbus krijg.
On 12/29/2009: Shipped =D>
Sevenmountains
Mountainbiker

Post by Sevenmountains »

Voor diegene die interesse heeft heb ik nog een verlichtingsetje liggen, te koop wegens aanschaf tacx
Bulls69
Mountainbiker
Location: Scott Scale 20 ‘21, Canyon Dude 9.0 Fatbike '16, Bulls Wild Edge ‘14, Granville Fuse ‘15

OPGEPAST OPGEPAST OPGEPAST

Post by Bulls69 »

Ik heb mijn Macigshine bij Deal Extreme besteld op 16/11 en had ze al lang verwacht.

Vandaag (7 weken na mijn bestelling) geen levering maar wel een brief in mijn brievenbus van "DSV AIR AND SEA NV Brussels" met de melding dat mijn pakketje door de post aanvankelijk was vrijgegeven maar dat de douane het pakket onderschept en ingehouden heeft. Dit betekend dat mijn pakket door de douane pas vrijgegeven word na het vervullen van de voorziene invoerformaliteiten en betaling van de douanerechten en -taksen. Kom daar nog bij dat er er mij een boete opgelegd word voor de inbreuk op de wetgeving inzake invoer wat overeenkomt met 2X de invoerrechten + 50% van het BTW-bedrag #-o :(
Het goede nieuws dan, normaal was de boete 10x de invoerrechten + 2x het BTW bedrag, maar gezien ze het probleem van dergelijke postcolli's erkennen zijn ze toch zo vriendelijk geweest de boete te verminderen, feit is dat ik de pienuet ben van deze situatie, morgen eens checken hoeveel dit mij extra gaat kosten :^o

MISSCHIEN IEMAND HETZELFDE AL VOORGEHAD :-k
rubber-12
Mountainbiker

Post by rubber-12 »

@Bulls69
Al wel voorgehad met een aankoop in de US, betalen van invoerrechten en taksen. Geen boete. Was iets tussen 15-20% van de aankoopprijs. Dat had ik ingecalculeerd, het totaal was nog een stuk goedkoper dan hier.

En welke wetgeving heb je overtreden?

Met die extra kost ga je m.i. goedkoper af zijn met de zending te weigeren.
Bulls69
Mountainbiker
Location: Scott Scale 20 ‘21, Canyon Dude 9.0 Fatbike '16, Bulls Wild Edge ‘14, Granville Fuse ‘15

Post by Bulls69 »

rubber-12 wrote:@Bulls69
Al wel voorgehad met een aankoop in de US, betalen van invoerrechten en taksen. Geen boete. Was iets tussen 15-20% van de aankoopprijs. Dat had ik ingecalculeerd, het totaal was nog een stuk goedkoper dan hier.

En welke wetgeving heb je overtreden?

Met die extra kost ga je m.i. goedkoper af zijn met de zending te weigeren.
Ik zal het u laten weten als ik de heren van de douane zelf aan de lijn gehad heb, ik ben ook benieuwd wat dit mij extra gaat kosten, ga er morgen om bellen, wordt vervolgd . . .
KWBiker
Mountainbiker

Post by KWBiker »

Het is erg vreemd dat er een boete wordt opgelegd voor de invoer van een pakje. Misschien heb je eerder aan dsv inklaringsinformatie moeten geven en stemde die niet helemaal overeen met de documentatie die in het pakje zat. Of misschien heeft de leverancier verkeerde informatie gegeven. Het kan ook zijn dat dsv verkeerde informatie doorgaf aan de douane en dat jij nu hiervoor de rekening betaalt. Best een kopie van het schrijven van de douane opvragen en dan naar de douane bellen. Misschien kan je die boete op DSV verhalen.

Volgende info :
Berekening invoerrechten, zie volgende link
http://tarweb.minfin.fgov.be/itarbel_ex ... A=&TX=&CO=
en vul in het vakje "goederencode" 8712 (fietsen) of 8714 (onderdelen) en dan rechts klikken tot je het juiste hebt.
Vergeet niet voor de invoerrechten te berekenen op de waarde en de verzendkosten. De BTW bereken je op al die kosten samen = 21 %

En voor de wetgeving zie http://ccff02.minfin.fgov.be/KMWeb/brow ... oryId=1830

Succes, en eerlijk duurt het langst (meestal toch)
CaNNondAle BiKeR
Mountainbiker
Location: Cannondale F1000 LeFtY / Cannondale Team Scalpel '07 LeFtY (Broken!!) / Cannondale Scalpel '09 LeFtY

Post by CaNNondAle BiKeR »

Mijn Macigshine lamp (Deal Extreme) is verzonden met HongKong Post op 03/01/2010 en is vandaag 07/01/2010 gearriveerd!!
Dus das een mooie snelle service! =D>
Ik heb trouwens eventjes men lamp geprobeerd in de tuin en ja... een zee van een lichtbundel, verder moet ik hem nog testen maar ziet er wel fraai en degelijk uit
Oh ja veel plezier met julie kopietjes...
@ Bulls69 #-o
Bulls69
Mountainbiker

Post by Bulls69 »

CaNNondAle BiKeR wrote:Mijn Macigshine lamp (Deal Extreme) is verzonden met HongKong Post op 03/01/2010 en is vandaag 07/01/2010 gearriveerd!!
Dus das een mooie snelle service! =D>
Ik heb trouwens eventjes men lamp geprobeerd in de tuin en ja... een zee van een lichtbundel, verder moet ik hem nog testen maar ziet er wel fraai en degelijk uit
Oh ja veel plezier met julie kopietjes...
@ Bulls69 #-o
Amaai dat slaagt alle records, ik had al gelezen van gemiddeld 4 weken, maar op 4 dagen en zonder bij de douane te blijven steken =D> =D> =D>

@rubber-12, vandaag belletje naar DSV gedaan, ze gaan de contactgegevens van het betrokken douanekantoor doorsturen, Deal Extreem zou op het pakketje vermeld hebben dat de waarde 45$ is voor de 2 setjes, de gasten bij de douane zijn niet akkoord dat dit het juiste bedrag is vandaar dat ik nu met mijn betalingsbewijs dit moet weerleggen (zal natuurlijk niet lukken, reëel 160$) :-? Omdat ze in dit geval geen greep hebben op de verkoper verhalen ze het maar op de klant was het antwoord bij DSV.

Ik zal best zelf naar Zaventem dit gaan afhandelen, als ik het via DSV doe kan het nog eens 4 weken wachten zijn #-o
rubber-12
Mountainbiker

Post by rubber-12 »

Bulls69 wrote:@rubber-12, vandaag belletje naar DSV gedaan, ze gaan de contactgegevens van het betrokken douanekantoor doorsturen, Deal Extreem zou op het pakketje vermeld hebben dat de waarde 45$ is voor de 2 setjes, de gasten bij de douane zijn niet akkoord dat dit het juiste bedrag is vandaar dat ik nu met mijn betalingsbewijs dit moet weerleggen (zal natuurlijk niet lukken, reëel 160$) :-? Omdat ze in dit geval geen greep hebben op de verkoper verhalen ze het maar op de klant was het antwoord bij DSV.
Straffe toeren!

Ik heb al een paar keer voorgehad dat de douane mijn pakje tegenhield, dan moest ik een aankoop of betalingsbewijs voorleggen (ebay, Paypal,...) daarop werden dan de kosten bepaald, niet op wat er op de factuur bij het pakje zat. Dat was idd steeds een stuk lager dan wat ik betaalde.

Maar dat ze dat gaan verhalen op de koper omdat ze geen impact hebben op de verkoper...

voer voor de ombudsdienst me dunkt
Bulls69
Mountainbiker

Post by Bulls69 »

Bulls69 wrote: @rubber-12, vandaag belletje naar DSV gedaan, ze gaan de contactgegevens van het betrokken douanekantoor doorsturen, Deal Extreem zou op het pakketje vermeld hebben dat de waarde 45$ is voor de 2 setjes, de gasten bij de douane zijn niet akkoord dat dit het juiste bedrag is vandaar dat ik nu met mijn betalingsbewijs dit moet weerleggen (zal natuurlijk niet lukken, reëel 160$) :-? Omdat ze in dit geval geen greep hebben op de verkoper verhalen ze het maar op de klant was het antwoord bij DSV.

Ik zal best zelf naar Zaventem dit gaan afhandelen, als ik het via DSV doe kan het nog eens 4 weken wachten zijn #-o
Vandaag bij de douane 21%Btw betaald waarna ik mijn 2 setjes meekreeg, de boete waarvan sprake was passen ze niet toe volgens de ambtenaar bij aankopen onder 150€, ik heb louter pech gehad dat mijn pakje in de douane controle onderschept is geweest, dus eind goed al goed met een meerkost van 23,4€.
Deze avond het setje al eens getest, het was wachten wel waard, VEEL licht voor weinig geld, mijn Sigma EVO pro setje vlieg alvast de deur uit 8)
Post Reply