Wo 30/12/2009 Betekom

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
spaghetti_2
Mountainbiker

Post by spaghetti_2 »

Als mtber zou ik liefst ook altijd overal kunnen mtben, maar objectief gezien begrijp ik het wel dat men dit wel probeert te beperken ..
frederik76
Mountainbiker
Location: Cube Reaction HS33 20" ('09) / Cube Ltd 1 18" ('06) / Scott Tonapah 20" ('93)

Post by frederik76 »

Biker Zjé wrote:Alleen voldoende parcourskennis in een streek zal ons nog toelaten om "individueel" buiten de Blosopaden te treden.
Jammer.... :-?
Er zijn bossen in Vl-Br waar, als ze u "strikken", ge aardige boetes kunt oplopen ... (maar het gaat dan ook om bossen, in eigendom van 't Vlaams Gewest)
schuppe
Mountainbiker

Post by schuppe »

seg spooky,

Ben jij één van de organisatoren van de "24uren van westerlo"?
Hadden jullie daar ook geen problemen om in dat stukje bos te mogen?
Het zou inderdaad spijtig zijn mochten jullie die singletrack niet meer mogen gebruiken!!!!
bartjebike
Mountainbiker

Post by bartjebike »

SPOOKY OOK IK KAN JOU ALLEEN MAAR GELIJK GEVEN. ALS ORGANISTOR ZAL HET VOOR VELE IN DE TOEKOMST NIET GEMAKKELIJK WORDEN OM EEN TT IN MEKAAR TE KNUTSELEN.

MAAR VOOR DIEGENE DIE THUIS BLIJVEN OMDAT HET OP EEN BLOSO PARKOER IS PFFFFFTTTTT..
ZO'N TT IS TOCH NIET ALLEEN OM HET PARKOER TE DOEN( AAN DE KANTEN VAN AARSCHOT ALTIJD GOED). MAAR DE SFEER,WILLEN AANKLAMPEN BIJ DIEGENE DIE JOU JUIST VOORBIJ GESTOKEN IS EN WAT BIJPRATEN AAN DE BEVOORRADING MET IEMAND DIE JE NIET KENT.
EN TENSLOTTE STEUN AAN EEN CLUB DIE ZIJN HOBBY EVENZEER GRAAG DOET ALS JEZELF :lol: :lol: :lol:
Bone-Biker
Mountainbiker

Post by Bone-Biker »

// ter info //

net terug van een tochtje met daarin een groot stuk van de (reeds afgepijlde) Betekom MTB TT. De rode Bloso Aarschot lus is bijna volledig verwerkt in deze TT, maar heb me hier niet aan gestoord; traject was goed berijdbaar, slechts heel sporadisch een ijsplek - meestal zelfs reeds 'gebroken' door ijsbreker-MTB-ker. Hier en daar mooie single track en wat hoogteverschil.

Alleen het weer vormde vandaag een spelbreker: ijzig koud met die winterse neerslag en ook opspattende vochtigheid (vooral dan op de weg).

Kortom: alleen het weer kan morgen een reden zijn om deze tocht niet te rijden.
frederik76
Mountainbiker
Location: Cube Reaction HS33 20" ('09) / Cube Ltd 1 18" ('06) / Scott Tonapah 20" ('93)

Post by frederik76 »

Bike_smurf wrote:Kortom: alleen het weer kan morgen een reden zijn om deze tocht niet te rijden.
Als 'k m'n verlof nog geregeld krijg, zal 'k er morgen ook wezen. Zal enkel voorzichtiger zijn als in Boutersem, m'n linkerknie herinnert me er bij iedere beweging aan :roll:
Biker Zjé
Mountainbiker

Post by Biker Zjé »

spooky wrote:Voor zover ik weet zit het probleem niet zozeer in de schade aan de natuur, maar eerder de klachten van andere gebruikers (wandelaars, ruiters) en hun vraag om ook meer wegen te mogen gebruiken.
Verdraagzaamheid zou een mooi gegeven zijn...
Dit lijkt me ook de enige reden.
Als je momenteel ziet hoe de paden in Meetshoven en Kwarekken/Beeltjes volledig omgeploegd zijn door bosbouwers...
Een toertocht betekent uiteindelijk slechts een passage gedurende 2 uren van een 1000tal bikers. Dat spoor zie je een week nadien niet meer.
spooky
Mountainbiker

Post by spooky »

Die groen mannen zien alles hoor :)

Voor de 24u is de camping het grootste probleem, het parcours veel minder. Maar daar wordt hard aan gewerkt!
Misschien zal dit jaar wel het deel in het dorp ook off road zijn, aangezien men in maart begint met de heraanleg van Westerlo-centrum...
schuppe
Mountainbiker

Post by schuppe »

Dat zou mooi zijn moest het dorp ook off-road zijn!
Nu nog hopen dat de camping in orde komt en dan zijn we daar terug hoor!
Z.
Mountainbiker
Location: Scott Scale 40; Scott Scale 29 Expert, Scott Scale 970 en ne Zannata-koersfiets

Post by Z. »

spooky wrote:Ik denk persoonlijk dat sites als deze en andere mtb gezinde media het moeten opnemen voor mtb en proberen via werkgroepen te lobby'en bij de vlaamse overheid. Er is altijd ruimte voor dialoog, en die moet optimaal gebruikt worden.
Niet vereniging per vereniging maar in block; media, clubs, vwb, ...
alleen dan is het mogelijk.
Mee akkoord, maar hoe ziet ge dat georganiseerd worden? Het MTB-gebeuren is zo divers (verschillende fora, individuen, clubs, tochten, ...). Op niveau van de bonden?

Ik kan de reacties van buurtbewoners trouwens best begrijpen. Ga maar eens na hoeveel tochten er de voorbije weken en maanden in Aarschot/Langdorp/Gelrode/etc. georganiseerd werden. Tochten zonder meerwaarde mogen er van mijn part gerust van tussen.

En aan Bartjebike: ge hoeft niet te roepen.
Post Reply