Wo 30/12/2009 Betekom

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Brutal_TrekBiker
Mountainbiker

Post by Brutal_TrekBiker »

Misschien beter een op de site van bloso gaan kijken :-).
Z.
Mountainbiker
Location: Scott Scale 40; Scott Scale 29 Expert, Scott Scale 970 en ne Zannata-koersfiets

Post by Z. »

Parcours-update: de Bloso-routes van Langdorp en Rillaar lagen er vandaag droog bij. Met het rustige middagzonneke deed het op sommige plaatsen zelfs zomers aan. Alleen die gravel-achtige grindpaden zogen mijn wielen in de grond.

Als 't niet te hard regent de komende dagen moet je dus geen schrik hebben om te gaan rijden.
jaro
Mountainbiker

Post by jaro »

Z. wrote:
Als 't niet te hard regent de komende dagen moet je dus geen schrik hebben om te gaan rijden.

Daar hebben we nooit schrik van, regen of niet. :wink:
Bloso of niet, rijden doen we toch al is het daar voor de honderdste keer, aan die kanten is het altijd plezant.
ral6005
Mountainbiker

Post by ral6005 »

De C.K.P's zijn ook opkomst met ne man of ??
Rubber Duck
Mountainbiker

Post by Rubber Duck »

Ik herinner me ook vooral dat de bloso pijltjes gevolgd werden, er niet veel hoogtemeters te rapen waren en dat t de laatste 2 jaar steeds berekoud en op sommige plaatsen vrij glad was.
De streek is idd altijd leuk maar de bloso tochten missen toch de nodige . Er is veeeel en veeeel meer uit te halen als je een (klein) beetje durft af te wijken van de vaste routes.
de ware
Mountainbiker

Post by de ware »

deze tocht heb ik over een 4-tal jaren ook gereden en inderdaad je ondervind dat deze rit niet door een mtb-club is georganiseert.....
dus veel blosovolgen wat het makkelijkst is :( en het kan er ook vettig
bijliggen)
spooky
Mountainbiker

Post by spooky »

Ik zou toch graag enkele illusies wegnemen bij een aantal mtbers hier op de site. Het tijdperk van niet-bloso parcours is voorbij! De nieuwe richtlijnen van de overheid/natuur & bos zijn daar volledig op gericht. Wandelen is pad A, paarden zijn voor pad B en mountainbikers zijn voor weggetje C. Durf daar absoluut niet van afwijken, ook niet voor één keer en zelfs niet in de andere richting!
En ook dat staat al serieus onder druk, dus ik vrees dat we binnen een paar jaar nog blij mogen zijn om hier en daar nog een bloso toer te mogen gaan rijden!
En, nee dit is geen doemdenken, noch een grap maar bittere realiteit!
Biker Zjé
Mountainbiker

Post by Biker Zjé »

Volledig akkoord met Spooky!

Ik alludeerde hier al op het mogelijke failliet van de georganiseerde TT'n.
Dat de richtlijnen van overheid en Bosbeheer hier verantwoordelijk voor zijn, staat pal. Over het waarom kan je nog discussiëren...

Alleen voldoende parcourskennis in een streek zal ons nog toelaten om "individueel" buiten de Blosopaden te treden.
Jammer.... :-?
Last edited by Biker Zjé on Tue 29 Dec 2009 15:43, edited 2 times in total.
Brutal_TrekBiker
Mountainbiker

Post by Brutal_TrekBiker »

Belgische staat = Belgie Klote land
spooky
Mountainbiker

Post by spooky »

Ik denk persoonlijk dat sites als deze en andere mtb gezinde media het moeten opnemen voor mtb en proberen via werkgroepen te lobby'en bij de vlaamse overheid. Er is altijd ruimte voor dialoog, en die moet optimaal gebruikt worden.
Niet vereniging per vereniging maar in block; media, clubs, vwb, ...
alleen dan is het mogelijk. Liever minder TT's elke week, dan elke week dezelfde bloso parcours.
vb. twee goei tt's per jaar in Aarschot, twee in Heverlee, twee in Rotselaar, ... Maar het probleem dat dan weer gaat ontstaan zijn mega events met enkele duizende starters, en dan lijkt de impact op de natuur volgens mij nog veel groter...
Voor zover ik weet zit het probleem niet zozeer in de schade aan de natuur, maar eerder de klachten van andere gebruikers (wandelaars, ruiters) en hun vraag om ook meer wegen te mogen gebruiken.
Verdraagzaamheid zou een mooi gegeven zijn...
Hier is in iedere geval nog niet het laatste woord over geschreven...
Post Reply