Banden

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Captain Haddock
Mountainbiker

Post by Captain Haddock »

Ik ga naar het zuiden van Frankrijk. Iedereen rijdt daar rond met Hutchinson Python: ideaal voor rotsachtige (droge) ondergrond en bovendien zeer comfortabel en lichtlopend. Valt natuurlijk wel te zien hoe droog het daar is. Neem zeker niet de light versie.
_eli_
Mountainbiker

Post by _eli_ »

Ik heb vorig jaar de alpen gereden op michelins Xl.
Wel veel snakebites gehad 4* denk, zelfs één keer voor en achter tegelijkertijd. Maar de alpen reden ginder leuker dan de ardennen qua ondergrond.

Nu tubeless :D
Smoldros
Mountainbiker

Post by Smoldros »

Ik en mijn vriend reden verleden jaar op Hutchinson Pythons 2.0 (niet light versie) in de Salzkammergut Trophy (vergelijkbare ondergrond) en dat ging super (niet lek en bolt goed met genoeg grip).

Succes
enrico
Mountainbiker

Bandenkeuze

Post by enrico »

Rij al enkele jaren met de Continental Explorer Pro. Dit is naar mijn mening nog altijd één van de beste allround-banden op de markt.
Lopen lekker door de bochten, zijn goed lekbestendig en licht (ca. 520 gr.)
Rij momenteel met de nog lichtere (440 gr.) Supersonicversie van deze band maar denk niet dat deze sterk genoeg is voor het echte zware werk.
nothing 's impossible
Mountainbiker

Post by nothing 's impossible »

Ik zit deze zomer in de Spaanse pyreneen, XC, geen freeride of afdaling (of toch niet extreem) en zit een beetje met hetzelfde dilemma.

Nu zitten er de Michelin comp S lights op, en ik denk eraan ze te laten steken,
maar heb ook nog schwalbe fast Fred's liggen, en heb nog jimmy's liggen ( niet plooibaar, dus wel wat steviger, maar met een heel stijve flank, maar weer een paar hondert gram meer omhoog zeulen).
Zijn allemaal 2.0 ", andere likt niet goed met de hs33's.

De XLS en black shark mud zijn al geëlimineerd.

iemand ervaring?
Schijfrem
Mountainbiker

Bandbreedte

Post by Schijfrem »

Op mijne huidige MTB staan twee 26 x 2.25 banden.
Kun je op dezelfde velgen dunnere buitenbanden leggen: bvb 26 x 2.0 en mét behoud van dezelfde binnenbanden ?
( op mijn binnenband staat 26" 1.8 to 2.25: ik verondertsel dat ik deze binnenband dus ook onder een 26 x 2.0 buitenband mag gebruiken ? )

Geert.
mcoen
Mountainbiker

Post by mcoen »

Mag normaal geen probleem zijn.

Marc
JanMan
Mountainbiker

Post by JanMan »

Dat is geen enkel probleem. Door de elasticiteit van het rubber van je binnenband past deze zich aan de buitenband aan. Die binnenband die je nu hebt kan je dus gebruiken van 1.8 tot 2.3 inch breedte
Genius
Mountainbiker

non UST-band op UST velg?

Post by Genius »

Ik vroeg me dus af, nu ik toch niet meer tubeless rijd, of ik een gewone band op een UST velg kan leggen en omgekeerd.

Kan dit kwaad? Liggen de banden er dan mss minder stevig op?
Flip FSR
Mountainbiker

Re: non UST-band op UST velg?

Post by Flip FSR »

Genius wrote:Ik vroeg me dus af, nu ik toch niet meer tubeless rijd, of ik een gewone band op een UST velg kan leggen en omgekeerd.

Kan dit kwaad? Liggen de banden er dan mss minder stevig op?

Is geen probleem, omgekeerd (hoeblieft?) wel... :wink:
Post Reply