voor beginners tips van meirhaeghe

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
looneycooney
Mountainbiker

Post by looneycooney »

bwaa , blijven oefenen , dat komt wel , probeer vooral met lichte tikjes op de pedalen en je voorrem om af te stoppen.
Dat je dan nog wat nr voren rolt in het begin is normaal , op den duur vind je je evenwicht wel. meestal word het stuur ook nr links (of rechts )gehouden wat je meer balans geeft. ;-)
Meesten houden hem nr links, ik vermoed iets te maken met het gebruik vd voorrem , ik doe dat ook nr links .
Probeer ook wat rechter te gaan zitten en bv je rechterhand niet teveel op het stuur te leunen , dat helpt mij soms om met die arm balans te houden
Last edited by looneycooney on Mon 28 Dec 2009 18:49, edited 4 times in total.
letsgetloose
Mountainbiker

Post by letsgetloose »

Morgen eens gaan proberen se :-D Ga'k gelijk wa probere bunny hoppen ook.. altijd handig als ge da onder de knie hebt lijkt me :drunk:
Merci voor de tips :-D
Z.
Mountainbiker
Location: Scott Scale 40; Scott Scale 29 Expert, Scott Scale 970 en ne Zannata-koersfiets

Post by Z. »

Inderdaad, stuur naar links houden doet het bij mij ook goed :-). Ik oefen elke keer voor een rood licht. Als ge dan omvalt, kunt ge met uwe schouder steun vinden tegen de lichtpaal.
looneycooney
Mountainbiker

Post by looneycooney »

idd, rode lichten zijn handig :) wel zien dat je niet doorbolt dan of langs de paal grijpt als het misloopt :lol:
letsgetloose
Mountainbiker

Post by letsgetloose »

Haha oh god :lol:, zal het dan wel doen zonder de klikkers :^o
zwolle
Mountainbiker
Location: scott scale RC , specialized epic expert , zanatta z88

Post by zwolle »

het is leuk dat ik er al mensen mee kunnen blijmaken heb :wink:
looneycooney
Mountainbiker

Post by looneycooney »

hehe idd dat houd ons bezig ook heh , dat maakt het wat plezanter ook ipv altijd presteren op snelheid ,afstanden of gemiddeldes :-)
Misschien nog een tipje wat kan helpen bij vrijwel al die oefeningen..geen te hoge bandendruk .
Een lagere bandendruk helpt in je evenwicht en ook bv bij de aanzet ve. bunnyhop .
Persoonlijk ben ik bv voorstander vh leren op vlakke pedalen , is meer een uitdaging maar het helpt in je gevoel vd bhop-techniek
Dat houd het spannend en drijft je tot steeds meer inspanning
Je moet er een spelleke van maken , dat houd het plezant :-)
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

het zijn idd heel leuke tips maar mss de filmkes wat langer maken dan 1 à 2 minuten, ik zie de fluppe toch zo graag bezig

MaC'red 8)
jos1
Mountainbiker

Post by jos1 »

Z. wrote:Ik ben die filmpjes met Meirhaeghe gaan draaien. Echt ne coole gast. Er komen de volgende dagen nog enkele filmpjes aan. Daarin gaat hij met z'n tips nog iets verder. Ik bike nu al enkele jaren, maar heb er toch nog van kunnen leren.

Dat 'bufferen' komt nog voor bij filmpjes op de sporza.be, vaak een tijdelijk probleem (server traag, etc). Kans is groot dat het na enkele keren herladen weer werkt.

@Z : waar ergens zijn die filmpjes gedraaid? welk bos is dat?
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

desperatebiker wrote:
Z. wrote:Ik ben die filmpjes met Meirhaeghe gaan draaien. Echt ne coole gast. Er komen de volgende dagen nog enkele filmpjes aan. Daarin gaat hij met z'n tips nog iets verder. Ik bike nu al enkele jaren, maar heb er toch nog van kunnen leren.

Dat 'bufferen' komt nog voor bij filmpjes op de sporza.be, vaak een tijdelijk probleem (server traag, etc). Kans is groot dat het na enkele keren herladen weer werkt.

@Z : waar ergens zijn die filmpjes gedraaid? welk bos is dat?
ik gok op het muziekbos of kluisbos

Mac 8)
Post Reply