Banden

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
_Niels_
Mountainbiker

Post by _Niels_ »

Ik ga volgend jaar de Roc d'Azur rijden, en ben dus op zoek naar een setje banden voor droge, rotsachtige ondergrond, maar die ik ook in de zomerse Ardennenmarathons kan inzetten.

Ik heb de volgende mogelijkheden in gedachten.
Iemand tips welke ik het beste neem?

1. Geax Saguaro 2.2 (640gr) vooraan, Geax Aka 2.2 (590gr) achteraan

2. Geax Barro Mountain 2.3 (620gr) vooraan, Geax Saguaro (640gr) achteraan
http://www.geax.com/en/products/?cat=2&prod=6

3. Hutchinson Cobra Hardskin 2.25 (600gr) vooraan, Hutchinson Cobra Hardskin 2.1 (580 gr) achteraan

4. Hutchinson Toro Hardskin 2.15 (570gr) vooraan, Hutchinson Cobra Hardskin 2.1 (580gr) achteraan
http://www.hutchinsontires.com/en/catal ... tt&clear=1

5. Vredestein Black Panther Xtrac voor- en achteraan (gewicht, maten?)

Ik rijd nu met Barro mountains voor en achter (2.1 high performance) en ik ben hier tevreden over. De Barro mountains zijn misschien niet de lichtste banden, maar ze hebben wel vrij stevige zijflanken.
Misschien moet je eens vooraan Barro mountain en achteraan de hutchinson Cobra hardskin proberen.
peterke1974
Mountainbiker

Post by peterke1974 »

toverijse wrote:
Ik ga volgend jaar de Roc d'Azur rijden, en ben dus op zoek naar een setje banden voor droge, rotsachtige ondergrond, maar die ik ook in de zomerse Ardennenmarathons kan inzetten.

Ik heb de volgende mogelijkheden in gedachten.
Iemand tips welke ik het beste neem?

1. Geax Saguaro 2.2 (640gr) vooraan, Geax Aka 2.2 (590gr) achteraan

2. Geax Barro Mountain 2.3 (620gr) vooraan, Geax Saguaro (640gr) achteraan
http://www.geax.com/en/products/?cat=2&prod=6

3. Hutchinson Cobra Hardskin 2.25 (600gr) vooraan, Hutchinson Cobra Hardskin 2.1 (580 gr) achteraan

4. Hutchinson Toro Hardskin 2.15 (570gr) vooraan, Hutchinson Cobra Hardskin 2.1 (580gr) achteraan
http://www.hutchinsontires.com/en/catal ... tt&clear=1

5. Vredestein Black Panther Xtrac voor- en achteraan (gewicht, maten?)

Ik rijd nu met Barro mountains voor en achter (2.1 high performance) en ik ben hier tevreden over. De Barro mountains zijn misschien niet de lichtste banden, maar ze hebben wel vrij stevige zijflanken.
Misschien moet je eens vooraan Barro mountain en achteraan de hutchinson Cobra hardskin proberen.
Vorig jaar de roc gereden met vanvoor een BP xtrac en vanachter een Racing Ralph (Snake skin 2.25). Was wel content van deze combinatie.
endorfin
Mountainbiker

Post by endorfin »

malmedy wrote:Zou graag de nieuwe rocket ron leggen 2.25 op mijn scott scale , heeft iemand een idee dat deze past tussen de achter brug ? Deze band is nu al even op de markt maar nog niet veel details over gelezen .
Indien ik niet zoveel pech heb gehad met schwalbe zou ik het ook overwegen. Lijken me geen slechte banden.

Maar heb merk heeft helaas afgedaan
looneycooney
Mountainbiker

Post by looneycooney »

malmedy wrote:Zou graag de nieuwe rocket ron leggen 2.25 op mijn scott scale , heeft iemand een idee dat deze past tussen de achter brug ? Deze band is nu al even op de markt maar nog niet veel details over gelezen .
Bwa ik heb goede ervaringen met de schwalbes feitelijk , zeker qua lekrijden..ritchey's waren een hell bij mijn rijstijl , heb er zelfs ene doen ontploffen.
Welke scale , wielensetje heb je?
Ik heb al gemerkt en ook al over gelezen dat de originele alexrims-velgen op de alu-scales niet zo happig zijn op bredere banden. Vooral vermoed ik te maken met de minder rollende eigenschap vd naven van scott .
Zelf vond ik een 2.2 schwalbes en zelfs de originele mountain-kings aardig fel tegenhouden en verkies nu liever 2.0-maten op de scale als ik de originele velgen gebruik . Sind de update nr een nieuw velgensetje gebruik ik weer de 2.2's met veel beter resultaat . Op de originele set liggen nu 2.0voor en 1.8 achter en dat gaat opmerkelijk beter .
Passen doen ze wel , op mijn 2006 model toch , mijne 2009-bike heb ik nog niet uitgehaald .
Sinds de zomer rijd ik met michelin xcr dy's en qua grip een miserie tov schwalbes vind ik persoonlijk , de voorste heb ik nu terug een oude nobby opgelegd daarom .

Heeft schwalbe afgedaan ? hoe bedoel je Endorfin , gaan ze verdwijnen?
Nifty
Mountainbiker
Location: Canyon 29er 9.9SL | Specialized Stumpjumper FSR 120

Post by Nifty »

Iemand enig idee waar ik een Vredestein Black Panther XTRAC kan vinden in maat 2.35?
Bij Van Eyck hebben ze hem niet in die maat. Ook bij de grote online shops vind ik em niet meteen?
Liefst Oost-Vlaanderen of online shop.

Iemand ervaring met deze band in deze maat?
Post Reply