Za 26/12/2009 Deinze

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
den Trekmountainbiker
Mountainbiker

Post by den Trekmountainbiker »

Hoi

De 37 km gedaan vandaag, deze morgen had mijn zoon de 48 gedaan, en lag er goe glad bij vertelde hij me #-o
Dus maar gewacht tot dat de zon zijn werk gedaan had,in dooiweer vertrokken dan
De omloop had de tegenovergestelde richting als vorig jaar,in Deurle was het toch nog op letten geblazen,hier had de zon geen kans gekregen [-X
De bevoorrading was goed, maar direct vertrokken,twas me te fris,
in het terugkeren toch wat last van de lage zon,daardoor was het pijlke soms onzichtbaar
Toch ne mooie afsluiter van tjaar,
Deinze, tot volgend jaar =D> =D>
Reli
Mountainbiker

Post by Reli »

Ietske voor 11h00 vertrokken voor de 48 km en een leuke tocht meegemaakt. Na amper 10 km wel al over een ijsplek zwaar weggeschoven, gelukkig niks beschadigd en meteen kunnen door fietsen.
Bepijling kon op een of 2 plaatsen misschien iets duidelijker (die pijl aan de linkerkant vlak voor de brug van Nazareth over de E17 hadden we niet gezien en dus 2 keer de brug mogen overfietsen #-o )
Bevoorrading vonden we dik in orde (lekkere drankjes, veel van alles en sympathiek volk achter 'de toog').
Ik vond 't best een stevig parcours eigenlijk, wel meer asfalt dan offroad maar de stukken offroad waren meestal goed soppig en vaak moest je je kopje erbij houden (zo ook al die eerste kilometer vlak na 't vertrek).
Wel hier en daar (vooral in Deurle en Latem) nogal wat rondjes gevoel gekregen maar bon, mooie streek ook wel.
Kortom volgend jaar ben ik er weer!
timothyd
Mountainbiker

Post by timothyd »

De foto's zijn gratis te downloaden op www.toertocht.be (Mountainbike-You)
SC Astene
Mountainbiker

Post by SC Astene »

Bedankt aan de 1832 deelnemers.
Idd minder dan vorig jaar (2.229) maar daar zal het weer voor veel tss gezeten hebben. Toch tevreden met de opkomst.
Aan de details (minpunten vermeld op dit forum) werken we verder. Al of niet-offroad op sommige plaatsen wordt uitsluitend bepaald door de eigenaars die al of niet toelating geven voor gebruik privé-dreven, weiden,...
Bepijing kon beter ? we streven er naar altijd rechts te bepijlen en zo wel voor de bocht, in de bocht én uit de bocht te bepijlen. Maar soms lukt dat niet altijd omdat er geen (bruikbare) boom, paal of wat dan ook staat.

We hopen jullie terug te zien op 26/12/2010 of vroeger nog, 10/04/2010!
Barteken
Mountainbiker
Location: Decathlon Rockrider 8.2 (2005) - Cannondale Rush 4 (Custom)

Post by Barteken »

Er kan idd meer gehaald worden uit de bossen van Nazareth maar er moet rekening gehouden worden met verschillende criteria :

* maximale afstanden
* de passage in Latem is kenmerkend voor deze tocht, en dit al 12 keer
* prive eigenaars (vandaar dat het speelbos er niet in zat)
* De startplaats in Deinze

Er wordt ook voor gezorgd dat het parcours ieder jaar door alle instanties wordt goedgekeurd zodat we zeker geen problemen krijgen het jaar nadien. Ook dat zorgt ervoor dat we soms stukken moeten schrappen.. Het is en blijft een moeilijke oefening.

Soit, er waren dit jaar 1832 deelnemers... een succes gezien de weersomstandigheden.
Bedankt aan al diegene die er bij waren en tot volgend jaar...
Freddie Rakettie
Mountainbiker

Post by Freddie Rakettie »

Mijn bikebuddy en ikke hebben gekozen voor de 45km. Mooie rit met soms wel een heel eind asphalt maar hier konden we dan goed recupereren. Ik waarschuwde mijne maat "In Deurle is het heel erg gevaarlijk." Niet alleen de ijsplekken maar ook het vele kruisen van de straten. Hebben een kerel een wip zien krijgen van een auto. Hij vloog in de voorruit van een zware wagen. Hij mankte wat en kloeg van pijn in de enkel. Wij raadden hem aan den 100 te bellen want hij had werkelijk een doodsmak gemaakt. Hij had wel een STOP-teken genegeerd. Soit.
Wij hadden toch graag geweten hoe het nu met hem gaat.
Voor ons was de rit heel goed. Dat laatste stukje offroad was heel lastig. Heb overwogen om er half weg mee te kappen maar heb toch door gebeten.
Bedankt aan de organisatie.
MTBSDVD83
Mountainbiker

Post by MTBSDVD83 »

Van thuis vertrokken met de fiets en via Waregem (Topke opgepikt) naar Deinze gefietst. Vertrokken in Deinze rond 10u45 en voor de 37 km gekozen want het was topke zijn éérst tocht. Mooi afwisselend parcour met een vrij lastig laatste off-road strook. Een paar herkenbare stroken gedaan van de vtt in Astene.
Bevoorrading was prima, Bepijling kon iets beter, vooral in het begin.
Organisatie was anders wel ok. Thuisgekomen met een afstand van 85 km en een gem. van 20,2

Hopelijk tot volgend jaar. :wink:
barty
Mountainbiker

Post by barty »

Zaterdag hier mijne rentrée gemaakt na enkele weken doktersverbod :cry:
Vertrokken rond 9 u met bikebuddy Peter.
Had op voorhand gelezen dat er enkele off-road passages geschrapt waren en dat het mooi stukje bos in de buurt van Latem er niet meer bij was... maar deze tocht bevatte dus echt wel zeer weinig off-road #-o #-o , echter voor één keer kon het me niet echt veel schelen omdat de fysieke toestand het niet toeliet er een fatsoenlijk tempo op na te houden of om door te trekken op de offroad passages.
Waarschijnlijk is dit soort tochten ideaal voor de vele bikers die de mountainbike gebruiken om gewoon op de weg te rijden (onlangs nog gehoord dat dit ook mountainbiken is [-X )In de Vlaanderen is de juiste benaming meestal VTT...
Ook een paar schuivers van dichtbij kunnen meemaken .Zo ook in de buurt van Latem door mijn oude schoolmakker David die zo danig blij was dat hij me nog eens zag dat hij spontaan een knieval deed...gelukkig kon ik mezelf wel rechthouden #-o
Aan Vosselare Put echter een volledig ander tafereel gezien : Een biker in Quick Step out-fit (waar ik niks mee wil zeggen) was onderuit aan het schuiven en door het wegduwen van een biker naast zich kon hij zich toch nog rechthouden , dat hij daardoor de biker naast zich over de prikkeldraad duwde en die gast in de weide terechtkwam kon hem dus duidelijk niet schelen want hij zette zonder omkijken en zonder blozen zijn tocht verder...jongens toch wat een egoïst [-X [-X

Al bij al toch vrij vlotjes de rit kunnen uitrijden maar Peter reed duidelijk met de remmen dicht.
De bike-wash niet gebruikt en den après ook volledig aan ons laten voorbij gaan ...maar dit mag niet beschouwd worden als een vaste gewoonte [-o<

Misschien toch nog deze opmerking : aan de eerste bevoorrading lag het er ook spiegelglad bij (ook iemand tegen de vlakte zien gaan) had een zakje zout hier niet op zijn plaats geweest ??
De bevoorradingen waren dan weer van een buitengewone kwaliteit en lekker vullend =D> =D> en de bepijling zonder meer goed (soms beetje last van laagstaande zon maar daar kan een mens niks aan doen hé)
Ing.Speci
Mountainbiker

Post by Ing.Speci »

Wij hebben achter de rit een trouwring gevonden in de kantine.
We hebben deze achter gelaten aan de dame aan de kasse.
Greets
Killerken
Mountainbiker

Post by Killerken »

Ik ben ook naar Hier afgezakt.
Rond 8 uur aangekomen , mij klaargemaakt en dan afgezakt naar de inschrijving begeven.
Toen ik door de poort kwam moesten we over een grote plek sneeuw die ijs was geworden. Daar ben ik op gevallen en heb mijn Linker Pols gebroken. Vond het toch jammer dat we over die plek moesten. Kon deze plaats niet ijsvrij gemaakt worden met zout en/of schop. De hulp die ik kreeg toen ik binnen kwam in de caffetaria was super. Bedankt aan de persoon die daarvoor ingestaan heeft.

Voor de rest kan ik weinig kwijt ddordat ik mijn tocht in het spoed moeten doen.
Post Reply