Roc d'Azur 2004

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
mountainsurfer
Mountainbiker

Post by mountainsurfer »

Gizmo wrote:kan iemand me mss een goede camping garanderen ?? ben namelijk voor Houffa met de campingcar erop uit getrokken met zus en schoonbroer en dat was ons redelijk goed bevallen daar we mss eens naar het zuiden van frankrijk zouden gaan, de vereisten zijn natuurlijk water en elektriciteit en natuurlijk MTB ROUTES IN DE STREEK.

Alvast bedankt,
Gizmo 8)
geen mtb routes gevonden
heb de gr 51 en gr 9 voor grootstuk gevolgd
en met kaart 1:25 000 (1 cm is 250m) kun je veel aardewegen vinden
als je 10 km binnenland ingaat ben je bijna geheel in bos zonder veel autowegen

de steek rond frejus zijn er veel campings
http://www.eurocampings.net/nl/
http://www.les-campings.com/nl/var.html
Pukkie
Mountainbiker

Re: Rocazur

Post by Pukkie »

SL wrote:Als bleuken op dit forum mijn eerste vraagje,

Wie van jullie op dit forum overweegt deze tocht te rijden?
en is deze marathon de moeite om tot daar te rijden

sluukes
SL
IK ga zeker. Het is daar nog bikini weer dan!
Maar ben nu aan het inpakken om naar Willingen te vertrekken.
etienne
Mountainbiker

Post by etienne »

dat briefje van de dokter dat je moet bijhebben , wat moet ik me daar bij voorstellen ..... gewoon een geschreven briefje van de huisdokter is dat genoeg ????
Het is wel ni makkelijk om in de onmiddelijke buurt van frejus nog een bungalowke of stacaravan te vinden ....al die campings sluiten eind september.
jo
Mountainbiker

Post by jo »

etienne wrote:dat briefje van de dokter dat je moet bijhebben , wat moet ik me daar bij voorstellen ..... gewoon een geschreven briefje van de huisdokter is dat genoeg ????
Het is wel ni makkelijk om in de onmiddelijke buurt van frejus nog een bungalowke of stacaravan te vinden ....al die campings sluiten eind september.
doktersbriefke ?? kem da nog nooit meegepakt en ben daar al 2 keer geweest .( kem daar wel al iets van gehoort das al )
Zelfs verleden jaar kreeg ik mijn nummers en ik maar vertellen da ik nie kan rijden met mijn schouderblessure ( die waren zo aan het kijken van wa zegt die nu ) kem ze toch gekregen die nummers .

dus ....
catchup!
Mountainbiker

Post by catchup! »

Mijne collega die ter plaatse wou inschrijven had geen doktersbriefke (=gewoon een attest dat verklaart dat je in goede gezondheid verkeert). Hij heeft dus op een uurke tijd nog rap een dokter kunnen gaan zoeken daar in Fréjus. Dure grap! En er was geen ontkomen aan!!

Ik had vooraf ingeschreven en heb geen briefke moeten voorleggen.
Syd
Mountainbiker

Post by Syd »

Vorig jaar op voorhand ingeschreven en toch nog doktersbriefje moeten voorleggen.
Ook bij het afhalen van het nummer verschillende mensen geweigerd gezien bij gebrek aan dat briefje.
Hou er toch maar best rekening mee.

Een geschreven briefje van je huisdokter is idd voldoende, zolang ze er maar een stempel met een riziv nummer op zien staan is het ok denk ik.
Iegienie
Mountainbiker

Post by Iegienie »

Syd wrote:Vorig jaar op voorhand ingeschreven en toch nog doktersbriefje moeten voorleggen.
Ook bij het afhalen van het nummer verschillende mensen geweigerd gezien bij gebrek aan dat briefje.

Een geschreven briefje van je huisdokter is idd voldoende, zolang ze er maar een stempel met een riziv nummer op zien staan is het ok denk ik.
dat is zo ongeveer de enige keer van het jaar dat ik iets heb kunnen doen met die vergunning van de bond... lol.
jo
Mountainbiker

Post by jo »

eugene wrote:
Syd wrote:Vorig jaar op voorhand ingeschreven en toch nog doktersbriefje moeten voorleggen.

dat is zo ongeveer de enige keer van het jaar dat ik iets heb kunnen doen met die vergunning van de bond... lol.
en St. wendel marathon ook , ale 2 jaar geleden toch
Guest

Post by Guest »

Ik ben ook van plan om daar te gaan rijden. Rijden jullie enkel de marathon of zijn er ook mensen die de 55km rijden op de vrijdag? Of beide?
Hoe zwaar en technisch is die marathon? Aan die tijden te zien wordt daar niet te snel gereden, ik neem dus aan dat het geen simpel parcours is. Kan je dit vergelijken met bv. de 82km van Malmedy?
Iegienie
Mountainbiker

Post by Iegienie »

mtbhurricane wrote:Ik ben ook van plan om daar te gaan rijden. Rijden jullie enkel de marathon of zijn er ook mensen die de 55km rijden op de vrijdag? Of beide?
Hoe zwaar en technisch is die marathon? Aan die tijden te zien wordt daar niet te snel gereden, ik neem dus aan dat het geen simpel parcours is. Kan je dit vergelijken met bv. de 82km van Malmedy?
Ik doe zoals gewoonlijk de kombinatie van de twee. Twee jaar geleden werd de marathon verzet van vrijdag naar zaterdag wegens overstromingen. Parkoers is inderdaad heavy stuffie, nogal technisch. het bolt pertankst allemaal goed, maar je kan in de afdalingen meestal geen echt zeer grote snelheden halen, en bergop ist bergop he. Zelfde afstand als theux/malmedy, en toch een 3/4 ureke tot een ureke langer bollen. zegt genoeg zeker ?
Post Reply