Banden: Hutchinson

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Genius
Mountainbiker

Post by Genius »

Ik ben er ook absoluut NIET tevreden over, heb uit miserie binnen banden gestoken.

Je stond er om de 5 min mee plat #-o [-X

Ik had er na mijn eerste ritje al 3 sneetjes in men band
#-o
eekhoorn
Mountainbiker

Post by eekhoorn »

Genius wrote:Ik ben er ook absoluut NIET tevreden over, heb uit miserie binnen banden gestoken.

#-o
jamaar ne air light is ook geen tubeless als ik me niet vergis :D
WT6
Mountainbiker

Post by WT6 »

eekhoorn wrote:
Genius wrote:Ik ben er ook absoluut NIET tevreden over, heb uit miserie binnen banden gestoken.

#-o
Correct. Dit is geen Tubeless.
Mister Vangee
Mountainbiker
Location: Be-One cyber en KONA Hoss, met hayes hydraulic, mx comp, deore/xt

Post by Mister Vangee »

Ik heb de spider 2.0 nu een week of drie onder mijne bike hangen en ik kan daar nie echt over klagen. Maar ik vind het toch eerder een band voor als het droog is moet ik zeggen. Van grip achteraan mag ik niet echt klagen (ik ben de michelins wildgripper gewend, en deze doen het een stuk beter) maar vooraan verlies je vrij snel de grip wanneer het nat is. rijden op een modderig parcours of zelfs gewoon op nat asfalt en dan verwachten dat je vlot kan draaien .... [-X Al een chance dat ik zo ne goeie techniek heb :^o of ik was al een paar keer op mijn smoel gegaan #-o

Misschien uitkijken naar een andere band vooraan....
Genius
Mountainbiker

Post by Genius »

kamikaze wrote:
eekhoorn wrote:

#-o
Correct. Dit is geen Tubeless.
Woeps dacht dat het om een andere ging srry :oops: :lol:
Japs
Mountainbiker

Post by Japs »

De Spider voor droog weer?
Ik heb de UST versie en als achterband is die heel goed in echte modder. Op hardere ondergrond vind ik 'm minder. Op natte wortels en stenen slipt die gemakkelijk door. Voor droog steek ik liever Big Jims of Racing Ralphs. Vooraan rij ik trouwens altijd met die Big Jims. Echt een aanrader als voorband. Die Spider is mss wel vrij allround, maar toch eerder voor modder.
Mister Vangee
Mountainbiker
Location: Be-One cyber en KONA Hoss, met hayes hydraulic, mx comp, deore/xt

Post by Mister Vangee »

Japs wrote:De Spider voor droog weer?
Ik heb de UST versie en als achterband is die heel goed in echte modder. Op hardere ondergrond vind ik 'm minder. Op natte wortels en stenen slipt die gemakkelijk door. Voor droog steek ik liever Big Jims of Racing Ralphs. Vooraan rij ik trouwens altijd met die Big Jims. Echt een aanrader als voorband. Die Spider is mss wel vrij allround, maar toch eerder voor modder.
oowkee japs, ik beschik nie over uw expertise, nog over de bandensets om die expertise op te krikken.... :cry: En de spiders die ik heb zijn by the way niet de UST's.... dus zal de grip bij mij sowieso al wat minder zijn want die dingen staan vrij hard opgepomt

Niettemin, vooraan glijden die spider echt vrij snel weg bij nat weer, inderdaad gelijk ge zegt eerder op harde ondergrond dan op zachte. Maar als ik dan toch op mijn bakkes moet gaan omdat mijn voorwiel onderuitschuift, dan toch liever op ne zachte ondergrond... ](*,)
WT6
Mountainbiker

Post by WT6 »

Niet bijzonder op droge ondergrond, levensgevaarlijk op natte kassei, goeie grip in losse bosgrond. Doorslippen op wortels dat het een lieve lust is.

'k Vrees dat dit een band wordt om bij de Fast Fred te hangen met een label : Do not use !!
Thierry
Mountainbiker

Post by Thierry »

Thierry wrote:
Eric B wrote:Denk toch dat het dan aan de montage ligt en niet aan de band zelf ...

Eric B
Voor de volledigheid : ik monteer mijn tubeless-banden altijd DROOG, t.t.z. zonder dreft of zoiets aan de band te smeren. 't Kan inderdaad zijn dat daardoor de band niet perfect op de velg aansluit.

Maar dan wil ik er ook ineens bijvertellen dat ik die wielen eens in bad gestoken heb, en dan zie je na 5 minuten een hele hoop kleine luchtbelletjes op de flank van die pythons staan, aan de velgrand was niks te zien. Zeer poreuze flanken, m.a.w. ...

Het één met het ander zorgt er waarschijnlijk voor dat mijn banden na een nachtje stilstaan nog amper lucht bevatten ...
Een mens is nooit te oud om te leren ...

Ik heb ondertussen eens de Dreft-truuk geprobeerd, t.t.z. banden droog op de velg trekken, vervolgens bandrand goed insmeren met dreft-oplossing (liever te veel dan te weinig erop smeren, d'er mag ewa schuim op staan ;)) en vervolgens banden oppompen. Dat was op 11/06, en afgelopen vrijdag (25/06) heb ik voor de eerste keer een klein beetje lucht moeten bijpompen in m'n UST-banden : gedurende 2 weken verloren die nauwelijks druk, daar waar ze voordien na 3 dagen bijna volledig plat stonden (Hutchinson Scorpion 2.0 UST en Continental Explorer Pro 2.1 UST).

Ik zei hierboven al dat ik normaal gezien veel te lui ben om de bus dreft te gaan halen in de keuken, maar om de drie dagen die banden oppompen is veel vermoeiender :oops: :oops:

8)
Thierry
Mountainbiker

Post by Thierry »

Catchup!, misschien ewa vroeg dat ik dit al vraag maar hoe is 't ondertussen met de notubes ???
Post Reply