Wo 30/12/2009 Betekom
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Re: Betekom 30/12
Voetbalkantine KAC BetekomBulls Eye wrote:Iemand enige info over deze tocht??
Grote Baan 123
VlBr BETEKOM 18-25-45 8.30-10.30
WTC De Ware Vrienden
Vlaamse Wielrijdersbond 2,5-3,5
Van vorig jaar herinner ik mij enkel nog dat:
- het hééééééél koud was toen.
- de soep super-super-superheet (maar lekker) was. M'n tong heeft er nog nachtmerries van.
- het heel de tijd Bloso-pijltjes volgen was.
Vroeger was Betekom een superritje (cfr. X-treme bikers), nu is het naar mijn idee simpelweg een degelijk (Bloso-)winterritje.
- Brutal_TrekBiker
- Mountainbiker
Post by Brutal_TrekBiker »
Als dat waar is dat het gewoon de blose route is kan ik deze bij wijze van spreken elke dag gaan rijden.
- bonie+kevin
- Mountainbiker
Post by bonie+kevin »
Hoe is het met het parcours gesteld?
Zou de organisatie ons dagelijks kunnen op de hoogte houden?
Wij zijn vandaag in Meerhout geweest en er waren plaatsen bij die zo goed als onberijdbaar waren. Zelfs te voet.
Ik heb ook een smak
gemaakt en de weg dichterbij leren kennen
, zoals veel mtb'rs die dag. Ik zou het niet meer doen. Zowel de gezondheid als het matriaal zijn er te kostbaar voor.
In het bos was het nog redelijk te doen maar op de veldwegen lag nog veel ijs.
Nu is het flink beginnen regenen en dit kan tegen morgen of zeker tegen woensdag het laatste ijs misschien laten verdwijnen. Het is anders te gevaarlijk. Ik vind nog altijd dat veiligheid primeert. Zie ook de tt van Poederlee (breuken)of andere tt's.
Dus graag info over de staat van het parcours.

Zou de organisatie ons dagelijks kunnen op de hoogte houden?
Wij zijn vandaag in Meerhout geweest en er waren plaatsen bij die zo goed als onberijdbaar waren. Zelfs te voet.
Ik heb ook een smak
In het bos was het nog redelijk te doen maar op de veldwegen lag nog veel ijs.
Nu is het flink beginnen regenen en dit kan tegen morgen of zeker tegen woensdag het laatste ijs misschien laten verdwijnen. Het is anders te gevaarlijk. Ik vind nog altijd dat veiligheid primeert. Zie ook de tt van Poederlee (breuken)of andere tt's.
Dus graag info over de staat van het parcours.
-
martinusbiker
- Mountainbiker
Post by martinusbiker »
weet iemand tot hoe laat je kunt vertrekken. ben er over 2jaar geweest een aanrader 
- Z.
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale 40; Scott Scale 29 Expert, Scott Scale 970 en ne Zannata-koersfiets
Ik ben vandaag nog in Betekom, Baal, Gelrode en Rillaar gaan rijden. Voorlopig moet je je geen zorgen maken over de ondergrond in die streek. Het is vettig, maar helemaal geen gebagger. Links en rechts nog wat ijsplekken, maar over enkele dagen zijn die ook helemaal weg.
Maar zoals eerder aangehaald: de ervaring leert me dat deze tocht vooral klakkeloos Bloso-pijltjes afhaspelen is (die ik in deze streek uit het hoofd ken). Ook de bevoorrading was nooit veel soeps.
Ik vertrek tegen de middag en stippel mijn eigen tocht wel uit.
Maar zoals eerder aangehaald: de ervaring leert me dat deze tocht vooral klakkeloos Bloso-pijltjes afhaspelen is (die ik in deze streek uit het hoofd ken). Ook de bevoorrading was nooit veel soeps.
Ik vertrek tegen de middag en stippel mijn eigen tocht wel uit.