Zo 27/12/2009 Lummen
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- looneycooney
- Mountainbiker
Post by looneycooney »
Geen vervoer , maar misschien kom ik wel vanuit hasselt gefietst om hier te rijden... geweldige tocht hier altijd .. 
- looneycooney
- Mountainbiker
Post by looneycooney »
tegek! , awel ik draag een full out scott rc- tenue , nog met de scale 60 , ben wel niet zeker rond hoelaat ik er zal zijn , ik vertrek vanuit hasselt eerst over de baan nr daar , vertrek hier rond 7u30/8u .Benneke wrote:Ik zal er morgen ook zijn
Dan de 42km in lummen
De start dat is in de buurt vh centrum zeker ? (vanuit kermt - roodlicht nr links en dan bovenaan einde vd straat rechts?)
- Benneke
- Mountainbiker
Vandaag van thuis uit vertrokken naar lummen. Voelde al naar de rit naar daar dat de benen zwaar waren,wa wilt ge als ge een week niks doet
. Heb dan maar zonder me echt moe te maken de 30 km gereden. In totaal had incl rit heen en terug een 46 tal km en 2u04 gereden. Mooie tocht. Sommige stukken was stoempen,maar echt zwaar was het niet.
- looneycooney
- Mountainbiker
Post by looneycooney »
amaai , wat een tocht! Echt serieus de moeite !
Vanuit Hasselt gekomen met de bike , had feitelijk het goede gevoel te pakken en had er ferm zin in ! Aangekomen om 8u onmiddelijk eraan begonnen.
Eerst dacht ik de 42km te rijden...maar bij het eerste ijzige stuk , met te willen voorbijsteken ff ferm onderuit gegaan...terug opgesprongen en
even zitten denken omwille vd pijn in het dijbeen..toen de 30km toch maar opgecrossed . Maar ook hier denkik ergens misgereden te hebben met maar een kleine 21.5km vanaf vertrek?!
Tuurlijk , met al die fijne stukjes kreeg ik terug volop goesting! Die technische klim was super! ik heb hem 2x aangedaan ! echt van genoten.
Bij aankomst waren de benen nog super en had nog meer dan genoeg drinken mee ..ff een banaantje binnengespeeld en dan ben ik de 20 op gegaan..
maar daar liep iets mis ...ik kwam al na 7.5km terug bij aankomst d'oh!
Uiteindelijk met een goed gevoel de 42km erbijgenomen . En ik moet zeggen , een heel ander parcours maar serieus de moeite waard.
Ik was echt content dat ik toch op de 42 zat..mooie klimmetjes , snelle singletracks , ploeterwerk ...echt geweldig !
Ik ben dan naar binnen gegaan om mijn tenen wat warmte te gunnen en na een kleine pauze weer nr huis gekeerd met een totaal van 99.7km .
Wel vreemd dat bij de 20/30km afstanden veel mensen , inclusief ikzelf waren misgereden ...?!
Alleszins heeel content en super sfeer onder mekaar ..nog even leuk zitten babbelen met iemand in een zwart/rood tenue'ke .
Op zich heb ik her en der wat minder gereden omdat ik niet wist of ik het nog ging halen..maar ik liep pas echt leeg toen ik terug nr huis reed..een voldane rit dus !
Mijn avg van 22.4 werd herleid nr 18.9 op weg nr huis! haha.
de 42km was trouwens de mooiste afstand vond ik , veel mooie stukjes , beklimmingen en afdalingen.
Dank u aan de organisatie voor de wijzigingen trouwens..het was duidelijk soms echt gevaarlijk met al dat ijs .
De pasta heb ik achterwege gelaten , anders was de terugweg allicht nog moeilijker geweest . Volgend jaar kom ik weer , was zonder twijfel een vd beste trainingen die ik dit jaar gedaan heb .
Ik heb van begin tot eind er een serieuze lap op gegeven feitelijk en het heeft echt goed gedaan! *lig nu wel compleet plat!*
Vanuit Hasselt gekomen met de bike , had feitelijk het goede gevoel te pakken en had er ferm zin in ! Aangekomen om 8u onmiddelijk eraan begonnen.
Eerst dacht ik de 42km te rijden...maar bij het eerste ijzige stuk , met te willen voorbijsteken ff ferm onderuit gegaan...terug opgesprongen en
even zitten denken omwille vd pijn in het dijbeen..toen de 30km toch maar opgecrossed . Maar ook hier denkik ergens misgereden te hebben met maar een kleine 21.5km vanaf vertrek?!
Tuurlijk , met al die fijne stukjes kreeg ik terug volop goesting! Die technische klim was super! ik heb hem 2x aangedaan ! echt van genoten.
Bij aankomst waren de benen nog super en had nog meer dan genoeg drinken mee ..ff een banaantje binnengespeeld en dan ben ik de 20 op gegaan..
maar daar liep iets mis ...ik kwam al na 7.5km terug bij aankomst d'oh!
Uiteindelijk met een goed gevoel de 42km erbijgenomen . En ik moet zeggen , een heel ander parcours maar serieus de moeite waard.
Ik was echt content dat ik toch op de 42 zat..mooie klimmetjes , snelle singletracks , ploeterwerk ...echt geweldig !
Ik ben dan naar binnen gegaan om mijn tenen wat warmte te gunnen en na een kleine pauze weer nr huis gekeerd met een totaal van 99.7km .
Wel vreemd dat bij de 20/30km afstanden veel mensen , inclusief ikzelf waren misgereden ...?!
Alleszins heeel content en super sfeer onder mekaar ..nog even leuk zitten babbelen met iemand in een zwart/rood tenue'ke .
Op zich heb ik her en der wat minder gereden omdat ik niet wist of ik het nog ging halen..maar ik liep pas echt leeg toen ik terug nr huis reed..een voldane rit dus !
Mijn avg van 22.4 werd herleid nr 18.9 op weg nr huis! haha.
de 42km was trouwens de mooiste afstand vond ik , veel mooie stukjes , beklimmingen en afdalingen.
Dank u aan de organisatie voor de wijzigingen trouwens..het was duidelijk soms echt gevaarlijk met al dat ijs .
De pasta heb ik achterwege gelaten , anders was de terugweg allicht nog moeilijker geweest . Volgend jaar kom ik weer , was zonder twijfel een vd beste trainingen die ik dit jaar gedaan heb .
Ik heb van begin tot eind er een serieuze lap op gegeven feitelijk en het heeft echt goed gedaan! *lig nu wel compleet plat!*
- X6 3.5biturbo
- Mountainbiker
Post by X6 3.5biturbo »
er was wel degelijk iets mis met de afstand, hebben de 40km willen rijden maar het waren er maar 17km, toen de 30km genomen en na 6km stonden we weer aan het klaverblad (discotheek). Dan nog maar eens de 40km gedaan en na 17km weer aan de aankomst. Zeer mooie tocht alleen jammer van de afstand.
Gedeelte Schaffen ? Dat was volgens mij ongeveer 500 meter BenyBeny wrote:heb vandaag mee een stukje van het parcours uitgepijld (gedeelte Schaffen)
hier en daar een ijsplek waar het opletten geblazen is
(over een afstand van 10km +/- 200meter)
in het algemeen is alles goed berijdbaar
je moet enkel alert blijven
Zelem is groter dan ge denkt hoor
-
Dame blanche
- Mountainbiker
Post by Dame blanche »
Dat was héél wat anders en pakken beter dan gisteren in Boutersem. Want eerlijk gezegd vreesde ik voor een nieuwe ijstocht.
Een heel mooie tocht, proficiat aan de organisatie !!!
Spijtig natuurlijk van diegenen die wel goed gevallen zijn (en zo heb ik er ook enkelen gezien) .
Een heel mooie tocht, proficiat aan de organisatie !!!
Spijtig natuurlijk van diegenen die wel goed gevallen zijn (en zo heb ik er ook enkelen gezien) .