Za 26/12/2009 Poederlee

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Loser Killer
Mountainbiker

Post by Loser Killer »

rollemol wrote:
flikkie wrote:=D> Je moet niet gestudeerd hebben om te weten dat het vandaag gevaarlijk zou kunnen zijn op bepaalde plaatsen. Je bent vrij om te vertrekken of in je luie zetel te blijven liggen. Spui dan toch geen kritiek op een organisatie.... :^o
Er zijn mensen die met de wagen een verplaatsing doen van 75 km of zelfs meer , dan kan het qua parkoer al een hemels verschil geven . Er zijn verschillende organisaties die hun toertocht vandaag hebben afgelast voor de veiligheid van de fietsers en die hierdoor toch wel een flinke financiële kater hebben opgelopen . Maar voor zulke organisaties toon ik wel mijn respect en ik hoop echt dat deze volgend jaar 2x zoveel deelnemers gaan hebben dan anders , want deze zitten wel meer in met de veiligheid dan met de clubkas ! Het is natuurlijk niet gemakkelijk om een grens te trekken vanaf wanneer er dient afgelast te worden dat weet ik ook wel .
Groot gelijk!
Loser Killer
Mountainbiker

Post by Loser Killer »

flikkie wrote:=D> Je moet niet gestudeerd hebben om te weten dat het vandaag gevaarlijk zou kunnen zijn op bepaalde plaatsen. Je bent vrij om te vertrekken of in je luie zetel te blijven liggen. Spui dan toch geen kritiek op een organisatie.... :^o
Ik heb geen kritiek op de organisatie. Maar sommige mensen zijn nu éénmaal niet stuurvast of kinderen hebben niet dezelfde reflexen als volwassenen. En trouwens, in m'n luie zetel liggen? Ik had er vandaag 180, en gij?
Den jjag
Mountainbiker

Post by Den jjag »

+ 1
Een tocht waar je met goed weer wel 20 tot 25 avs (of de snelsten nog meer) kan rijden, nu: 17.5.
Met zulk weer vertrek je niet of rij je voor de fun.
Heb me toch geamuseerd, wel dikwijls met een bang gezichtje.
En ja, ook een keer de Gielse grond van dichtbij gezien.
Morgen Meerhout, volgens mij ook weer voor de fun.

Grtz.
Jeanke6
Mountainbiker
Location: Niner Air9 Kermit Green, GT Force Carbon Sport, Genesis Fortitude, Trek Madone 4.5

Re: mtb poederlee

Post by Jeanke6 »

slijkslager wrote:Ben vandaag ook naar Poederlee afgezakt. Ik had op dit forum gelezen dat de meeste bossen er goed bijlagen. In welke bossen heeft die gezeten ? Ik zakte overal tot aan mijn naaf in het slijk. En dat was niet het ergste. Op de 45 lag een strook van 15 minuten in waarbij ik niets anders gezien heb dan ijs. LEVENSGEVAARLIJK!!! Ik ben zeker 10 maal uit men pedalen gemoeten omdat ik anders lelijk op mijn bek zou gegaan zijn. De bepijling hangde net iets te laat , maar dit was niet zo heel erg.
De bevoorrading was goed. Ik vond toch dat er meer inspanningen hadden mogen worden ondernomen om sommige stukken veiliger te maken!
Ik heb precies een afslag gemist dan. Tot aan de naaf in het slijk??? Op de ijsplekken lag deze tocht er echt wel goed bij. Vergeet niet dat er heel wat sneeuw lag de voorbije week. En als het warmer wordt, dan smelt die, wat resulteert in water. Maar niet in slijk tot aan de naven he. Of rij je met een kinderfietsje?
En ja, het was glad. Helemaal akkoord. Maar dan pas je je rijstijl een beetje aan en geniet je gewoon van het mooie weer en de mooie witte omgeving. Goeie techniektraining trouwens. Ben blij dat het hier en daar nog wat schoof, ik kan me inbeelden dat deze toer bij droog weer vrij saai is. 'kben ook een keer op m'n buik gegaan hoor, maar liever dat dan een sroge rit waar niks op de beleven is. Het was trouwens m'n vriendin haar eerste TT en zij vond het ook plezant vandaag...

Lekkere soep aan de bevoorrading, maar er mocht wel iets meer vaste voeding zijn.

Bepijling vond ik niet helemaal top. Nergens fout gereden, maar af en toe wel getwijfeld of we wel juist zaten. Dus iets meer herbevestigingen zouden wel gepast zijn.

Douches lekker warm maar wel heel laag debiet.

Bike-wash werd verzorgd door de organisatie zelf. Handig (maar wel niet extreem proper).

Leuke apres-bike.

Globale conclusie; ik ben blij dat ik er bij was en ben hier volgend jaar opnieuw (met sneeuw/ijs/zon/zand of wat dan ook).
Verellen
Mountainbiker

Post by Verellen »

Ik vond het toch ook een beetje link hoor.
Voor mij was het de eerste keer in sneeuw en ijs, en het is me niet echt bevallen :oops:
Maar ja, als je het niet probeert...
Ik had gewoon zin om te gaan rijden en heb het dan maar een kans gegeven.
Voor mij werd het wel een heel gekke TT.
Het begin was erg modderig, maar dat vind ik totaal niet erg, dat weet je ind e winter.
Maar er zaten na een km of 5 idd een paar erg gladde veldwegen in. Op de eerste ijsstrook ben ik keihard op mijn zij gegaan in een flauw bochtje, nochtans niet geremd. :-?
Daarna heb ik toch met de billen dicht gereden en op den duur zelfs afgestapt op de ergste stroken.
Bij de splitsing wijselijk voor de 25 km gekozen, vond het een beetje waanzinnig.
En toen is er iets fout gelopen. Na een km of 10 ben ik een veldweg ingeslagen die wel heel erg bevroren was, daar was gewoon niet op te rijden. Op het eind van die weg kwam ik op een T uit...waar geen pijl meer hing. :(
Ben dan maar op goed geluk naar rechts gereden en kwam zo in Vispluk uit in Vorselaar.
Dacht nog wel ergens een pijl te vinden, maar op den duur zat ik in Wechelderzande (brug over snelweg) en ben dan maar gewoon langs de baan richting kantine beginnen te rijden, althans, dat dacht ik...
Na een km of 5 langs de grote baan te rijden, kreeg ik argwaan en ben ik de weg gaan vragen in een tankstation.
Poederlee bleek de andere kant uit te zijn, ik zat bijna in Oostmalle #-o
Dan maar rechtsomkeert gemaakt en er een wegtraining van gemaakt.
Zo zat ik bij aankomst toch nog aan 32 km, waarvan dus slechts een dikke 10 km veld :oops:
Jammer, want in andere omstandigheden is dit volgens mij een lekker tochtje.
Affijn, aan dit weer kan niemand iets doen, vind het heel erg jammer voor de organisatie, die een hoop werk en winst in rook zien opgaan.
Ik heb ook oeverloos respect voor iedereen die vandaag gereden heeft en recht gebleven is. :P
Ik heb het eens geprobeerd, maar de conclusie is dat ik de volgende keer de koersfiets ga pakken als het zo gesneeuwd of geijzeld heeft.
Modder vind ik niet erg, dat vind ik zelfs fun, maar ijs is er wat over.
Anyhow, in de zomer kom ik hier zeker terug, en als het in de winter niet gevroren heeft, definitely ook, deze TT had volgens mij heel wat te bieden.
Lau Loenen
Mountainbiker

Post by Lau Loenen »

Met u kan ik praten Jeanke 6. Het was in een woord genieten en al het risico hebt ge zelf in de hand. Ge doet gewoon net zo gek als ge zelf wilt. Van mij mogen we ieder weekend van zulke omstandigheden hebben, beter als die parcoursen waar ge tegen de 25 km/h in de rondte rijd. :-D

And by the way Verellen; Angst is een slechte raadgever!! :wink:
peerke1967
Mountainbiker
Location: Canyon Exceed CF SLX , Pinarello Dogma 65.1 Custom Build

Post by peerke1967 »

waar kunnen we de fotokes vinden?
gene kritiek, bij dit weer weet je gewoon dat het gevaarlijk is.
Ik ben niet op mijn bek gegaan maar heb wel na 500 m mijn banden afgelaten(neje nie helemaal maar het schol toch nie veel )thuis is effe gekeken hoeveel er nog inzat 1.5 bar voor 1.7 bar achter.Reed in het naar huis rijden dan ook nog is lek( wa nie te verwonderen is natuurlijk met zo weinig druk).
Ondanks een snotneus en een ambetante hoest toch goe geamuseerd.
nameeb
Mountainbiker
Location: Kona , Epic S Works , Carbon Lefty Dirty Harry 29er

Post by nameeb »

Jeanke 6 ,ge krijgt al een eigen fanclub vanwege de nagel op de kop in Uw bericht .Vandaag naar jaarlijkse traditie afgezakt naar Poederlee . We wisten natuurlijk wat we konden verwachten . Het was een goede training in stuurvaardigheid , vooral met zomerbanden onder de bike . Toch is er niemand onderuit gegaan .
Ons gemiddelde lag op 19 km/h , niet echt traag maar ook niet supersnel . Het komt er op deze gladde ondergrond gewoon op aan om enorm geconcentreerd te zijn .
Heggestoempers , tot volgend jaar
harley
Mountainbiker

Post by harley »

Weet er iemand iets meer va die persoon die daar zo hard gevallen is ?
Lag op de grond met nekbrace aan en zijn been was gespalkt . Als een vriend er naast waren ze hem in de ambulance aan het leggen .Was op de grote toer gebeurt.
rollemol
Mountainbiker

Post by rollemol »

harley wrote:Weet er iemand iets meer va die persoon die daar zo hard gevallen is ?
Lag op de grond met nekbrace aan en zijn been was gespalkt . Als een vriend er naast waren ze hem in de ambulance aan het leggen .Was op de grote toer gebeurt.
Het zal wel gene van Jeanke 6 fanclub zijn geweest denk ik .
Post Reply