Za 26/12/2009 Kattenbos / Lommel -- AFGELAST --

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
guidre
Mountainbiker

Post by guidre »

ik was dus zonder te kijken met mijn crossfietske naar lommel gegaan om de tocht te gaan doen.
En idd op de kantine hing dat de toch niet doorging maar dat de peilen toch hingen kon je rijden indien je zot genoeg was.
Enja we waren zot genoeg om te starten voor de 43km.
En we hebben de hele tijd gegleden en gestunt. En zeer ik met mijne crossfiets.
Met super veel sjans zijn we recht gebleven maar toen we terug op het punt waren van de splitsing hadden we een kleine 20m gedaan dachten wij en hadden we toch al serieus wat tijd nodig gehad.
Met een beetje denk en reken werk kwamen we tot de vaststelling dat we beter terug naar huis gingen als we de cross nog op tv wilden zien.
Dusja geprobeert maar niet afgemaakt, maar wel fun gehad en spijtig voor de fijne organisatie.
Hopelijk volgend jaar beter, want vorig jaar was de toch super in orde.
jinba ittai
Mountainbiker

Post by jinba ittai »

Deze voormiddag gewerkt en recht naar Lommel doorgereden. Onderweg veel auto's met bikes die al terug kwamen rond half één, begon al te twijfelen of die tocht wel in de namiddag was...
Aan de kantine werd het al snel duidelijk, afgelast maar wel afgepijld voor de doorzetters. Moedige beslissing van de organisatie en zeker wel terecht !
Toch maar vertrokken onder het motto "we zien wel waar we geraken en anders brengt de GPS me wel terug"
Had de voorbije week al wel wat geoefend in de sneeuw (Stabroek nightride, Diest en Hechtel) maar dit was heel wat anders, ijs dus :wink:
Rustig aan gedaan en toch de volledige tocht afgewerkt zodat de organisatie die pijltjes niet voor niets opgehangen hebben.
In betere omstandigheden had dit een super-TT geweest, dus volgende keer zeker allemaal daarheen =D>
merida700
Mountainbiker

Post by merida700 »

emoticon voor petje af niet gezien maar voor JINBA doe ik het. De grote toer gedaan in Lommel in deze omstandigheden, dan kan je fietsen.
Spijtig maar voor de grote meerderheid hadden we geen andere keuze.
De reacties hier op het forum geven ons wel gelijk.
De eerste zondag van juli zijn wij er weer en zeker zonder sneeuw en ijs
big-Mac
Mountainbiker

Post by big-Mac »

Bedankt voor de lovende woorden.

Eerst en vooral wil ik mij excuseren aan allen die voor niks naar ons gekomen zijn. Gisteren ben ik zelf gaan pijlen en toen was het zwaar maar zeker doenbaar en niet super gevaarlijk.
Deze voormiddag kreeg ik dan het slechte nieuws dat de lus van de 43 niet te doen was. Dan heb ik contact opgenomen met de persoon die op de 25-30 zat en deze kon mij helaas geen beter nieuws brengen.
Aangezien het hier om bikers gaat die iedere week in het bos zitten en zelfs de tocht in hechtel fun vonden wist ik wel dat het gegrond was.
De enige goede oplossing was dus zo snel mogelijk op het net gooien dat het afgelast was.

Het was voor ons niet de gemakkelijkste beslissing. We hadden alles klaar tot bevoorrading toe. Maar ik slaap liever slecht van een finaciële tegenvaller dan van een deelnemer die zijn eigen ongelukkig zou vallen.

Hopelijk tot volgendjaar bij beter weer.
MTB-kattenbos
Ghost-biker
Mountainbiker
Location: Ghost RT5700 - Merida HFS 3000V - Ridley ignite team

Post by Ghost-biker »

Het afgelasten van deze TT was een moedige maar verstandige keuze. Ik heb zelf wel de 43 afgemaald, en deze was voor een groot gedeelte goed berijdbaar, maar voor sommige stroken kon je als organisator echt niet de verantwoordelijkheid nemen en dan is er maar 1 mogelijkheid... respect =D> =D> vond het tevens knap dat je het parcour op eigen verantwoordelijkheid kon rijden, tevens bevoorrading meekreeg en zelfs achteraf nog een warme douche kon nemen =D> Wat het parcour betreft, eindelijk eens een oplossing voor die lange stukken naast de spoorweg, tevens geen saai lang stuk richting kanaal voor 5km extra, maar wel extra singletracks! houden zo jongens en zeker tot volgend jaar =D>
MX DUDE
Mountainbiker

Post by MX DUDE »

Wij waren ook tot daar gereden maar zijn na wat twijfelen niet begonnen aan de tocht... Idd een moedige beslissing van de organisatie om het niet laten door te gaan,'t was voor ons eigen goed en hopelijk valt het financieel voor de club ook nog mee!!!Ik zal volgend jaar alvast terug naar daar komen,net zoals ik er de vorige jaren bij was... :wink:
Last edited by MX DUDE on Sat 26 Dec 2009 22:26, edited 1 time in total.
Iegienie
Mountainbiker

Post by Iegienie »

als ik alles hier zo lees : merci aan de organisatoren van het op het net gezwierd te hebben. kstond zjust klaar om te vertrekken, check nog eerst effe den Mountainbike.be, en lap.

dan maar iets anders gedaan met de familie, ook leuk.
Salonrijder
Mountainbiker

Post by Salonrijder »

waren het aan onszelf wat verplicht gezien de verre verplaatsing om toch maar de tocht op eigen risico te rijden , moet zeggen dat het een zeer wijze beslissing was van de organisatie om deze voor de grote massa af te gelasten. =D> Al bij al is het nog meegevallen , vooral de stukken int bos waren prachtig , daarvoor doe je het hé ! ook nog bedankt voor de taart en wij komen in juli zeker terug . grtz vanuit ninove
SkippyFIETST
Mountainbiker

Post by SkippyFIETST »

Ik was ook vroeg vertrokken naar Lommel en had de afgelasting niet gezien op het forum. Vanuit Opoeteren gekomen werd me bij het monteren van de fiets in Lommel erop gewezen dat er een afgelasting was maar dat er toch een stempel werd gegeven. Op weg naar de kantine had ik al te voet moeite om recht te blijven. Die afgelasting was de beste keuze; spijtig voor de organisatie :( . Terug thuis heb ik me dan bij ons in de buurt bij een groepje gevoegd dat iedere zaterdag rond 13.30u vertrekt. Ook bij ons hier in de bossen niet te doen. Talloze valpartijen, met de voeten aan de grond op de brede bospaden ( en dan nog toveren om recht te blijven) en continu opletten. De single tracks gingen nog maar je moest over verijsde boswegen er geraken. Na 23 km van de normale 45km gaven we der de brui aan. Volgende week beter. Gisteren kon je beter de schaatsen aantrekken....
patje !!!!
Mountainbiker

Post by patje !!!! »

Biestie1 wrote:
patje !!!! wrote:Ik vezrmoedde het ook al , ik ben om 11 uur vertrokken op de mtb via Neerpelt , Achel , Valkenswaard , Lommel en terug via Neerpelt naar Overpelt , over de fietspaden , had er 50 gedaan , en op sommige plaatsen was het al zeer moeilijk te rijden . Toch 50 km gedaan , laatste km nog op m`n smikkel gegaan , zonder erg.

T is niet plezant op t moment .

Hopelijk morgen in Neerpelt is wel ok .
Daar vrees ik voor hoor, Neerpelt is toch ook aan die kanten.
Ik raad je aan om af te zakken naar Lummen, hier is de sneeuw zo goed als volledig weg.
Het viel al bij al goed mee te Neerpelt , gelukkig had het niet gevroren , anders was ik niet geweest !!!!
Post Reply