Za 26/12/2009 Kattenbos / Lommel -- AFGELAST --

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
StAkKe
Mountainbiker

Post by StAkKe »

Het ligt er ook zeer glad bij overal. In de sneeuw van Hechtel had je nog redelijk veel grip maar nu gaat het enkel ijs zijn...

Maar goed dat ik hier nog eens snel kom piepen want ik was ook van plan om rond 14u te starten...

Meer geluk volgend jaar... :-)

Ik denk dat er veel bikers zijn die deze kerstvakantie al wat gevloekt hebben... #-o
KMA
Mountainbiker

Post by KMA »

Ik stond al klaar om te vertrekken, moest nog snel kijken voor het adres toen ik zag dat deze is afgelast. Echt balen!!!!
BWphile
Mountainbiker

Post by BWphile »

Ik wist van niks dus ik ben gegaan.
Daar aangekomen gemerkt dat de TT was afgelast.
Organisatie zei dat de pijlen er hingen en dat je mocht rijden op eigen risico. Uiteindelijk heb de 25 km gereden. Het lag er op stukken wel zeer glad bij. Maar al bij al ben ik blij dat ik hem gereden heb.
Over het gemiddelde zullen we het maar niet hebben :-D
Michaël
Mountainbiker

Post by Michaël »

Ik was er om ongeveer 11.20u. Bij het uitstappen merkte ik al dat heel de weg spiegelglad was. Het bordje afgelast hing op de kantine. Toch bedankt dat jullie de pijlen hebben laten hangen zodat gekken als ik alsnog de 43 km hebben kunnnen afhaspelen. Gelukkig met mijn oude mtb zonder klikpedalen. Zo duurde het tochtje wel wat langer dan gepland, maar om 14. 20 u kwam ik moe maar tevreden binnen.
loudy condor
Mountainbiker

Post by loudy condor »

ik was ook van plan af te komen maar had het op tijd gelezen. Nu moet ik zeggen dat ik nog niet lang aan de TT's meedoen. Maar dat ze ook zoiets aflassen omwille dat de veiligheid niet gegarandeerd kan worden vind ik echt goed. Chapeau voor de organisatie want ik kan me inbeelden dat er heel veel tijd en voorbereiding insteekt en men het kost ze nu ook geld want geen vertrekgeld en geen verteer en de zaal moet toch betaald worden.
Nu was dit wel de juiste beslissing want ik heb dan maar de steegkes route in bilzen gaan rijden vandaag en het was echt glad het ijs lag soms 5 cm dik op de sporen, heel veel geschoven. Het was eigenlijk wel gevaarlijk op veel plaatsen we hebben ook alle 2 een dikke knuffel van moeder aarde gekregen en een paar schaafwonden en blauw plekken als aandenken.
patje !!!!
Mountainbiker

Post by patje !!!! »

Ik vezrmoedde het ook al , ik ben om 11 uur vertrokken op de mtb via Neerpelt , Achel , Valkenswaard , Lommel en terug via Neerpelt naar Overpelt , over de fietspaden , had er 50 gedaan , en op sommige plaatsen was het al zeer moeilijk te rijden . Toch 50 km gedaan , laatste km nog op m`n smikkel gegaan , zonder erg.

T is niet plezant op t moment .

Hopelijk morgen in Neerpelt is wel ok .
Biestie1
Mountainbiker

Post by Biestie1 »

Ook ginds geweest.
Absoluut terechte beslissing van de organisator ; het was echt niet te doen. Heb 1 km geprobeerd en omgedraaid. Zo heb ik het eigenlijk nog nooit geweten off-road. Er zullen ongetwijfeld wel stukken ingezeten hebben waar het goed te doen was, maar in het begin was er al meteen een lange pure ijspiste.
Chapeau voor degenen die daar toch nen toer gedaan hebben, ik kon me echt niet recht houden.

Ik verschoot onderweg naar ginds al : bij ons was alle sneeuw al weg, maar zo verder ik reed richting Lommel, hoe meer sneeuw er daar overal nog lag.
Een verre verplaatsing van bijna 2 uur voor niks, da's spijtig :(
Biestie1
Mountainbiker

Post by Biestie1 »

patje !!!! wrote:Ik vezrmoedde het ook al , ik ben om 11 uur vertrokken op de mtb via Neerpelt , Achel , Valkenswaard , Lommel en terug via Neerpelt naar Overpelt , over de fietspaden , had er 50 gedaan , en op sommige plaatsen was het al zeer moeilijk te rijden . Toch 50 km gedaan , laatste km nog op m`n smikkel gegaan , zonder erg.

T is niet plezant op t moment .

Hopelijk morgen in Neerpelt is wel ok .
Daar vrees ik voor hoor, Neerpelt is toch ook aan die kanten.
Ik raad je aan om af te zakken naar Lummen, hier is de sneeuw zo goed als volledig weg.
Black Cube Rider
Mountainbiker

Post by Black Cube Rider »

Stoem van mij en nie gekeken op het forum hier en dus 70 km gereden om de tocht te doen, heb er dan toch maar de 25 km gedaan ma het was meer glijden en vallen op de open stukken.
In het bos ging het redelijk goed en gezien wat een prachtige singletracks hier zijn, dus kom zeker nog terug. :roll:
F.JOHAN
Mountainbiker

Post by F.JOHAN »

Ik was een van de moedigen die toch tot Kattenbos gereden zijn, met een vooruitzicht op een mooie tocht. Bedankt aan de mensen an de organisatie dat ze de pijlen toch laten, hangen hebben. Het was inderdaad op sommige stukken spekglad - als er auto's gepasseerd waren- maar voor de rest was het goed te doen. Uiteraard niet met een hoog gemiddelde. De organisatie had duidelijk haar best gedaan om de moeilijke stukken er uit te laten, en berijdbare paden te zoeken. Zo heb ik wat nieuwe singletracks gevonden in Kattebos. Houden voor volgende jaar!!!!
Ik heb genoten van de tocht, zelfs al was het soms dansen op de ijsplekken en ploeteren in de sneeuw. Voorzichtigheid was geboden, maar toch een glijpartij en bijhorende val niet kunnen vermijden. Volgend jaar kom ik zeker terug. Bedankt aan de moedige organisatoren!!!
Post Reply