Za 26/12/2009 Wingene

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
geertje
Kerstman

Post by geertje »

Zoals ieder jaar op 2de kerstdag deze tocht gereden. Heb de volle 47km afgebold.
Soms zeer gevaarlijke, gladde plaatsen waar het toch wel heel goed opletten was. Eén van de laatste gladde stukken was voor mij fataal, een uitschuiver met een geschaafde knie als eindresultaat zonder veel erg.
De tocht zelf was zoals steeds in orde, met de weide doorgangen om onmiddellijk op temperatuur te zijn in het begin van de tocht, met bospaden, het gevaarlijke brugske waar ikzelf toch wel wijselijk afgestapt ben (om niet te vallen :oops: ) hier en daar een single track,... Veel off road.
Na de rit nog wat blijven hangen in het gezellig zaaltje met wat gasten uit Maldegem, Oedelem,??? wat nagepraat en wa reklame gemaakt voor de 15de Damse Smokkeltocht op zaterdag 23 januari in Moerkerke :wink:

Wingene, van harte bedankt en tot volgend jaar

Groeten

geertje :wink:
kevin87
Mountainbiker

Post by kevin87 »

Mooie tocht gereden
45,7km met 21,6km gemiddeld.
Enige minpunt vond ik wel dat er maar 1 controlepost was.
Zou geen probleem zijn geweest moest deze wat later op de tocht hebben gelegen.
Post zat namelijk al na 17 km.
BAZIEL
Mountainbiker

Post by BAZIEL »

Mijn vrouwtje vandaag voor de eerste keer met de mtb een tocht gereden =D> =D>
hopelijk viel het mee want daar mijn eerste tocht gereden en toen,wist ik dit word mij sport met de mtb rijden. Zal haar zo overtuigen ook eens een reactie op het forum te plaatsen. :lol: :lol:
Tnez
Mountainbiker

Post by Tnez »

Deze morgen de 47 gereden, heen en terug naar St-Joris maakten er 74 km van. Gemiddelde van net geen 22 dankzij de harde wind...

Het lag er vettiger bij dan dat ik verwacht had, maar de dooi zal hier wel voor veel tussen zitten. Op sommige plaatsen toch eens uit de klikpedalen geweest want het blonk nogal fel...

Op het laatste eventjes verkeerd gereden, blijkbaar hingen er 2 verschillende soorten oranje pijlen #-o

De bevoorrading kwam inderdaad vroeg, maar ik denk dat De Zande toch wel een mooie en handige plaats is, waar redelijk wat volk binnen kan.

Met de wind was ik een beetje bang om dat kleine ventje met zijn enorme hamer tegen te komen, maar op de laatste 5km na kon ik redelijk tempo rijden.

Tot volgend jaar!
DonFre
Mountainbiker

Post by DonFre »

Mooi ritje met enkele serieus vette stukken... Op naar dinsdag (sijsele) en woensdag (assebroek)!
boeri
Mountainbiker

Post by boeri »

:-D gestart omstreeks 11u30 voor de 47.8klm. alles ging perfect. mooi parcour bepijling oke de bevoorrading mocht wel iets verder liggen dan de 17klm. =D> volgend jaar kom ik terug alles goed berijdbaar. =D> =D>avp van 21klm :bounce: :bounce: :bounce: :bounce:
Feniksbiker
Mountainbiker

Post by Feniksbiker »

Proficiat aan de organisatie met deze tocht! Veel bos waarop sommige
plaatsen goe gestoempt moest worden en andere bitje schuiven en glijden. 1 keer grond gekust wat al verbetering met veldegem is, tja nog ne beetje aan de techniek werken hé.
Lang uitgekeken naar 2° bevoorrading die nie kwam maar niet zo erg want de stutte en leffe smaakten dan nog zo lekker!
Greetz en toe noaste joare, de Feniksbikers.
panbiker
Mountainbiker

Post by panbiker »

BAZIEL wrote:Mijn vrouwtje vandaag voor de eerste keer met de mtb een tocht gereden =D> =D>
hopelijk viel het mee want daar mijn eerste tocht gereden en toen,wist ik dit word mij sport met de mtb rijden. Zal haar zo overtuigen ook eens een reactie op het forum te plaatsen. :lol: :lol:
vrouwtje gezien bij de start =D> =D> benieuwd naar haar reactie van haar eerste tocht, :roll: :roll: toch proficiat hoor =D> =D>
Knurrebikers lady
Mountainbiker
Location: Specialized Epic Expert Fsr - Thompson Trail - Zannata koersfiets

Post by Knurrebikers lady »

Vanmorgen van thuis vertrokken teneinde rond 10u te starten in Wingene.

Lang geleden dat ik mijn ventje en ik nog samen een TT'tje hebben afgehaspeld, ttz zijn 1e TT met zijn nieuwe crossfiets dit na zijn rugoperatie. Maar ... alles prima verlopen en 'k moest hem zowaar soms terugfluiten :roll: Mijn beentjes voelden ook prima, wel beetje gespaard voor de Beachrace De Haan morgen.

We hebben ons ferm gejeund op dit parcours. Gekende streek, doch mooie koppeling van gekende en nieuwe off-road paden waardoor je een totaal ander parcours kreeg. Alles goed berijdbaar, paar vettige plaatsen en soms wat gladjes. Toch één kleine slippartij gemaakt in de modder :-?

Prima bepijling, uitgebreide bevoorrading, douches niet gebruikt gezien koude direct naar huis gereden en tevree thuisgekomen met 70km op de teller.

Chapeau voor de organisatie en doe zo verder =D>

-------------------------------------------------------------------
:off:
Nog één Berner Sennen pup (reu) beschikbaar met stamboom van ons teefje Chinouk von Cambroelau
Check our site www.mtbabescyclingteam.com
sofeurken
Mountainbiker

wingene

Post by sofeurken »

redelijk vroeg aangezet deze morgen,t lag er nog een beetje wit bij!Het was een jaar of 2 geleden dat ik deze tocht nog s gedaan had en ik moet zeggen,hij is mij weer 100procent meegevallen,goede accomodatie,redelijk goed uitgepeild,goede bevoorr. en mooi afwisselend parcours,er zat nog een mooi stukje bos met wat singeltrack in de 46km.Toch nog 25avs op mn eentje
Post Reply